''ga zitten'' commandeerde Ashton terwijl hij op zijn pasta kauwde. Koppig bleef ik staan. ''Wat wil je van me?'' vroeg ik moe. ''Gewoon weten waar je was nadat ik je vandaag had opgehaald. ''Nu boeit jou dat ineens?'' ''Natuurlijk boeit mij dat, ik moet op jou passen.'' ''Passen nog wel, ik heb vanaf mijn vierde al geen oppasser meer gehad.'' Hij keek me scheel aan en duwde een bord pasta in mijn handen. ''eten'' zei hij. Ik wilde gaan protesteren maar mijn maag rommelde luid en hij keek me zelfvoldaan aan. ''Dus, waar was je?'' hij richtte zijn mes op me toen ik niet meteen antwoorde. Toen ik nog steeds stil bleef om hem dwars te zitten gooide hij het mes vol langs mijn hoofd. Ik knipperde niet eens. ''Ik was bij mijn beste vriendin, als je het zo nodig moet weten.'' Rustig begon ik aan mijn eten. ''Wie bedoel je? Ik dacht dat jij alleen maar vijanden maakte.'' ''Weet je Ashton, je wil 'informatie 'over waar ik ben geweest, denk je echt dat het helpt om me te beledigen?'' ''Kan me niet schelen mevrouw, als je nu gewoon zegt bij wie je was dan maak ik er geen probleem van.'' Ik keek hem arrogant aan en zei toen 'Megan.'' Verbaasd keek hij me aan ''Mégan? Ik ben niet zo dom dat ik dat geloof. Je haat haar.'' ''Dan geloof je het toch niet mooiboy.'' ''Goed, als we gewoon even aannemen dat je wel de waarheid spreekt...wat moest je bij Megan?'' ''Jullie waren te druk met vechten, ik was toe aan drank en Megan deed ineens aardig, dus ja, ik was toch niet van plan om op school te blijven'' zei ik verveeld. Toen ging de bel. Ashton keek op zijn horloge en vloekte. ''Ga naar mijn kamer en blijf daar, neem je eten mee'' commandeerde hij weer. Ik pakte mijn bord en deed wat me gezegd werd.
Maar goed ik was nieuwsgierig naar wie er in de kamer zat dus na vijf minuten te hebben gewacht deed ik de deur zachtjes open en liep naar de gang om ze af te luisteren. De stem van ons bezoek kwam me niet bekend voor maar ik was veel meer geïnteresseerd in wat hij te zeggen had. ''Maar dus het kan zijn dat je weer opgeroepen wordt man'' zei de stem. ''Wat voor een oproepen? Gewone werk of missies, wan nu met mijn eigen zooitje heb ik het druk'' lachte Ashton. ''Ik weet niet man, ik denk gewoon werk, maar ik moet er vandoor dus ik zie je wel weer.'' ''Oké dan, thanks voor de info laters!'' Daarna hoorde ik de voordeur dichtslaan. Snel rende ik weer naar Ashtons kamer en deed alsof ik niet weg was geweest. Dit gesprek had me overigens toch niet geholpen.
''Je kan niet echt goed sluipen ofzo'' zei Ashton toen hij de kamer in kwam. ''Hoe bedoel je?'' vroeg ik. ''Doe maar niet alsof je niet weet waarover ik het heb, je stond ons drie seconden geleden nog af te luisteren.'' Ik kruiste mijn armen voor mijn borst. ''Waarom denk je dat ik jou wil bespieden, mijn leven is op zich wel interessanter dan dat. En even om het duidelijk te maken, ik was jou niet aan het afluisteren maar je vriend.'' ''Ah dus je hebt mijn stem genegeerd toen je ons aan het afluisteren was?'' ''Had ik graag gewild maar ja jou irritante gezoem moest ik helaas aanhoren.'' Hij stak zijn middelvinger naar me op en ik wierp hem een kushandje toe. ''Ik laat het voor deze keer gaan, maar de volgende keer als ik zeg dat je naar de kamer moet, ga je gewoon en blijf je daar ook. Het is gevaarlijk genoeg.'' ''Oké dan pap'' mompelde ik verveeld. ''Wat voor een werk doe je dan nog meer?'' vroeg ik nieuwsgierig. ''Op het moment ben jij mijn werk.'' ''Ohja?'' zei ik geamuseerd. ''En hoeveel verdien je aan mij?'' Hij liet een klein lachje horen. ''Veel te weinig in combinatie hoeveel problemen jij veroorzaakt.'' Beledigd duwde ik hem tegen zijn borst aan. ''Ik ben hartstikke leuk!'' Hij haalde zijn wenkbrauwen naar me op ''Als jij daardoor beter slaapt vannacht moet je dat lekker geloven schat.'' Ik pakte een kussen van het bed en gooide die naar zijn hoofd. Hij ving hem handig op en ging toen op bed liggen. ''Ash, hoe ben je eigenlijk bij GrowNext gekomen?'' ''Als ik je het vertel hou je dan op met zoveel vragen stellen?'' Ik knikte. ''Laten we zeggen dat ik in een gevaarlijke buurt ben opgegroeid. Altijd gevaarlijk, de politie bleef weg en bendes bezaten de straten. Mijn moeder werkte alleen maar om mij een goede basis te geven maar er is iets gebeurd.'' Hij slikte en keek me aan. ''GrowNext is familie geworden en hebben voor me gezorgd, ik werd opgenomen in de groep en voelde me thuis dus ik ben blijven hangen.'' ''Ik snap je wel'' zei ik zacht. ''Hoezo snap je mij? Je ziet er niet uit alsof je ooit voor iets in je leven hebt moeten vechten.'' Ik keek hem gekwetst aan. Hij negeerde mijn blik en keek weg. ''Sentimenteel gedoe dit, ik ga douchen.'' Snel stond hij op en deed de badkamer deur op slot. Ik trok mijn pyjama aan en viel daarna in een droomloze slaap.
*****************************************************************************************************
Ik weet dat ik me moet schamen omdat ik niet zo veel meer update en ik heb nu twee weken vakantie, dus dan zou je denken wohoee ze heeft tijd om te schrijven.... not the case. Want jaaaa ik moet eigenlijk leren voor mijn examens. Maar omdat ik besef dat niet updaten echt niet kan toch maar een hoofdstukje gepost...!
niet boos zijn ;)
liefssss
JE LEEST
Badass rules
Randomstoud, gemeen, dat is voor pussies. Voor mij geld dit niet. Ik ben alround badass Chick. Ik maak mijn eigen regels en breek ze ook weer. (mijn allereerste boek, verre van perfect, vol met typfouten! :') maarja hee uitproberen totdat het goed is) er...