''Ik lijk wel een oma'' riep ik. ''Nee joh, staat leuk.'' Ashton en ik stonden in een kledingwinkel. Ik had een beige kleurige jurk aan met wit kant. ''Dit ga ik dus echt niet aantrekken'' zei ik. Ik keek hem dreigend aan. Hij hief zijn handen op ''oké oké kies jij maar wat uit.'' Ik grijnsde bij deze kleine overwinning en dook het pashokje weer in. ''Yes, maar daarvoor moeten we wel naar een andere winkel.'' Ik hoorde hem vermoeid zuchten.
Ik sleurde hem mee naar de Slash en dumpte hem op een bankje. ''Ik ga even leuke kleding uitzoeken, verroer je niet'' zei ik snel. Ik was in een vrolijke stemming. Shoppen was tenminste iets wat normaal was in deze kidnap situatie. Ik liep naar een rek en haalde er een zwart strak jurkje uit. Dit was perfect. Er liepen drie gouden banen rond de taille en hij had korte mouwen. Ik zocht er nog een paar zwarte pumps bij en rende langs Ashton de paskamer in. Daar trok ik alles aan en bekeek mezelf even kort in de spiegel. Ik zag er geweldig uit al zei ik het zelf. Ik liep naar buiten en draaide een rondje voor hem. Hij keek me goedkeurend aan. ''Je hebt smaak'' zei hij grijzend. Ik knipoogde naar hem en trok mijn normale kleren weer aan. Dit feestje zou nog wel eens heel erg leuk kunnen worden. We liepen samen naar de kassa en Ashton betaalde.
Zijn chauffeur zette ons weer af bij zijn appartementen complex en we gingen met de lift naar boven. ''Dus wat is het plan'' vroeg ik toen we binnen stonden en ik de bank had geclaimd. ''Welk plan?'' zei hij. Ik kneep mijn ogen samen. ''Ik ben niet dom hoor, jij gaat echt niet zomaar naar Megans feestje'' zei ik verveeld. ''Nee klopt, maar dat gaat jou niks aan'' zei hij kort terug. ''Ik moet van jou mee! dan mag ik op zijn minst wel weten waarom we naar het hol van de leeuw gaan.'' ''Wat weet jij allemaal over Grow Next?'' vroeg hij serieus. ''Ik weet dat jullie clubje nogal gestoord is en jullie handelen in alles waar vraag naar en illegaal is. Jullie zijn levensgevaarlijk met een wereldwijd netwerk. Jullie handelen altijd uit bedachtzaamheid en zijn niet zomaar een groepering'' zei ik in een adem. Hij lachte ''je hebt je huiswerk dus gedaan.''''ik zei toch dat ik niet dom was.'' ''Goed, goed, ik vertel je dit alleen zodat je dan niet in de weg loopt'' zei hij. Ik keek hem quasi beledigd aan.
''Het gaat niet om Megan maar haar broer'' zei Ashton serieus. Ik keek hem verbaasd aan. ''Haar broer?'' zei ik. ''Je bedoeld de duffe broer van Megan die super nerdig is? Wat moet je met hem. ''Hij ontwikkeld computer programma's voor wapens, daardoor zijn ze drie keer zo dodelijk. We kunnen die wapens maar al te goed gebruiken.'' ''Waarom ontvoeren jullie hem dan niet gewoon?'' zei ik. ''Niemand van onze inlichtingen weet waar hij de informatie bewaard en we willen hem graag te vriend houden.'' ''Dus Megans party is een gelegenheid om het huis te doorzoeken?'' Hij knikte naar me.
''Kan ik ergens mee helpen dan?'' vroeg ik gretig. ''Je moet het gewoon leuk hebben en nuchter blijven.'' Ik keek hem beteuterd aan maar knikte toen. Ik was nu wel nieuwsgierig geworden naar dit hele feestje. ''Je mag ook best wat aardiger zijn tegen Megan'' zei hij lachend. Ik proestte het uit. ''Dat wijf verklaarde mij meteen de oorlog toen ze zag dat ik om je heen hing. Ik kan er ook weinig aan doen dat het verplicht is dat ik om je heen hang'' zei ik. ''Bovendien vond jij het helemaal niet zo heel erg.'' Hij lachte heel sluw en keek daarna op zijn telefoon.
*****************************************************************************************************the party dress in de media
toetsweek voorbij feestje voor mij
omg haha dat rijmt
JE LEEST
Badass rules
Acakstoud, gemeen, dat is voor pussies. Voor mij geld dit niet. Ik ben alround badass Chick. Ik maak mijn eigen regels en breek ze ook weer. (mijn allereerste boek, verre van perfect, vol met typfouten! :') maarja hee uitproberen totdat het goed is) er...