Ik werd wakker omdat Ashton de kamer binnenkwam. ''We skippen vandaag de eerste twee uren'' deelde hij me mee. Ik haalde mijn schouders op en draaide me om. ''Maar dat betekend niet dat je in bed mag blijven liggen.'' Ik reageerde niet. Ik had al sinds gisteren in de lift niks meer tegen hem gezegd. ''Zorg dat je over een half uur klaar bent om te gaan.'' Daarna liep hij weg. Eenmaal in de auto hield ik mijn stille protest niet meer vol. Ik wilde weten waar we heen gingen. Ashton keek me grinnikend aan ''Tong gevonden?'' Ik rolde verveeld met mijn ogen. ''Waar gaan we nou heen?'' ''Zie je zo wel.'' Na een paar minuten stopten we voor een oude bibliotheek. We stapte uit en ik liep Ashton achterna. De hoofdingang van de bieb kwam uit in een kleine hal met een deur met scanpaneel. Ashton trok zijn mouw op en de scanner kwam tot leven. Heel even was er in het blauwe licht een ingewikkeld patroon te zien in zijn huid. De deur ging open en hij trok me mee naar binnen. Mijn ogen werden groot en ik bleef even staan om alles in me op te nemen. Aan beide kanten strekte zich glazen cabines af en helemaal achterin stonden grotere ijzeren stellages met een groot aantalwapens. ''Welkom bij onze wapenopslag.'' Hij leidde me mee naar een van de glazen cabines, wil je een rondje proberen?'' Ik knikte gretig. ''Dit zijn onze laserguns, richten op het doel en de trekker overhalen.'' Ik keek hem schuin aan. ''Ik weet wat je denkt Avril, ik zou zeggen probeer het.'' Ik draaide me naar hem om en richtte op zijn gezicht en haalde de trekker over.
Ashton barste in lachen uit. Er gebeurde niks. ''Dacht je echt dat ik jou mij overhoop liet schieten? Op de schietbaan kunnen ze voor de veiligheid alleen op die achterwand daar worden gebruikt. Ik ben wel een beetje beledigd dat je dit prachtige gezicht overhoop zou willen schieten. 'Jammer'' zei ik terwijl ik mijn tong uitstak. Ik richtte op de achterwand en schoot een paar keer. De eerste raakte de muur en de rest ging allemaal op het doel. Ashton ging achter me staan en legde zijn handen met de mijne ertussen op het pistool en schoot. Het schot kwam terecht in de roos. Ik voelde zijn adem tegen mijn oor. Ik liet het pistool zakken en draaide me heel voorzichtig om. Ik beet op mijn lip en zuchtte. Ik keek even heen en weer van zijn ogen naar zijn volle lippen. Ik kwam nog dichterbij en fluisterde ''Ashton, dit is wel een hele doorzichtige versier truc.'' Hij lachte en stapte achteruit.
''Kom je? We moeten nog heel even langs bij de research en daarna door naar school.'' Ik liep achter hem aan naar een andere glazen lange ruimte. Het stond vol met computers. ''Wat wil je hier doen dan?'' Hij logde in op een van de computers. ''Ik vind die Kyle verdacht. We komen hem wel vaker tegen sinds jij er bent dus ik ga hem even opzoeken. ''Oké'' knikte ik naar hem. Hij klikte naar facebook en zocht Megan op. Tussen haar vrienden vond hij hem. Hij klikte en scrolde wat door zijn foto's. Daar kwam niets bijzonders uit. Hij drukte op een paar knoppen en tikte in een rare zoekmachine Kyle in. Er kwam een grote rode waarschuwing op het scherm. ''Toegang ontzegd?'' Ashton fronsde en probeerde het opnieuw. Er gebeurde weer niks behalve de waarschuwing. ''Wat is dit? Hier zou ik gewoon toegang tot moeten hebben. Hij gaf een ram op het toetsenbord en stond boos op. ''Nou dan niet'' zei ik. ''We moeten toch naar school als we op tijd willen zijn.''
Terug in de auto pakte Ashton mijn hand vast. Ik voelde me iedere keer weer ongemakkelijk wanneer hij dat deed. We zeiden beide niks tot we op school waren. Mijn gedachtes dwaalde af naar huis en hoe lekker ik het had gehad en wat ik verder met mijn leven wilde. Het leek me wel wat om te gaan reizen. Ik schrok op toen Ashton zei dat we er waren. ''Heb je Nederlands bij je of zit het in je kluis? '' ''Ik heb mijn boeken bij me, we kunnen meteen doorlopen naar het lokaal'' zei ik terwijl we door de gang liepen. Hij liet mijn hand niet los en trok me zelfs dichterbij en sloeg een arm om me heen. ''Ik heb je een beetje verwaarloosd als mijn meisje, dus ik zal het goed met je maken.'' Ik keek hem achterdochtig aan. ''Wat ben je van plan player?'' Hij legde zijn arm quasi verontwaardigd op zijn hart. ''Ik een player? Avril je breekt mijn hart'' riep hij dramatisch. Taylor hoorde het ook en kwam naar ons toe gelopen. ''Op zich heeft ze gewoon gelijk hoor Dales.'' Ashton haalde zijn schouders op. ''Misschien eerst, maar ik word een beter mens van jou Avril.'' Ik lachte en schudde mijn hoofd. ''Je bent een sukkel weet je dat?'' zei ik. ''En toch hou je van me'' verzuchtte Ashton. Hij krulde mijn zwarte haar rond zijn vinger. ''Jullie maken me misselijk, jullie likken elkaar nog net niet af. Omdat ze dat zij plaatste hij een kusje op mijn wang en keek haar aan. ''Im out'' zei Taylor terwijl ze in haar vingers knipte. Ik zwaaide naar haar en liep daarna met Ashton naar Nederlands.
*****************************************************************************************************Geen idee waarom dit hoofdstuk niet gepubliceerd is? nouja luffssss
JE LEEST
Badass rules
Aléatoirestoud, gemeen, dat is voor pussies. Voor mij geld dit niet. Ik ben alround badass Chick. Ik maak mijn eigen regels en breek ze ook weer. (mijn allereerste boek, verre van perfect, vol met typfouten! :') maarja hee uitproberen totdat het goed is) er...