Hoofdstuk 21

193 6 1
                                    

Ik werd wakker in Ashtons bed, zijn geur hing nog om me heen. Ik stapte snel uit bed en nam een snelle douche. Met een handdoek om mijn haren liep ik naar de woonkamer. ''Morning'' bromde hij naar me. ''Jij ook een hele goede morgen'' zei ik sarcastisch terug. Hij leek chagrijnig, al had ik geen idee waarom. Ik besloot het maar gewoon te vragen. ''Is er iets?'' Hij keek me een moment aan en haalde zijn wenkbrauwen op. ''Ja er is iets, we hebben gisteren zeg maar gezoend en die domme bimbo's hebben ons gezien!'' zij hij met klem. ''Oh nou sorry hoor, maar jij zoende mij, daar was ik het ook niet mee eens.'' ''Alsof je het niet leuk vond'' zei hij met een gemene grijns. Ik keek hem geirriteerd aan. ''Nee ik vond het niet leuk en bovendien betekent het niets, ik had net zo goed met een dode octopus kunnen zoenen.'' Hij keek me beledigd aan en legde zijn hand op zijn hart alsof ik hem had gekwetst. ''Dat doet pijn Avril'' zei hij er nog dramatisch bij. Ik rolde enkel met mijn ogen.

''Maargoed'' vervolgde Ashton zijn verhaal ''Aangezien we gezoend hebben en we zijn betrapt en ik het ontzettend leuk vind om je te irriteren ben je nu gewoon gezellig mijn vriendin.'' ''WAT?!'' bracht ik met open mond uit. Hij keek me lachend aan. ''Je weet wel, jongen meisje zoenen enzo.'' Ik keek hem walgend aan. ''Dat nooit, echt niet over mijn lijk'' zei ik boos. Nu keek hij mij ook geirriteerd aan.

''Ik weet dat wij nooit maar dan ook echt nooit samen willen zijn maar ik heb geen keus.'' ''Er is altijd een keus sukkel, je doet het wel of je doet het niet en ik stem hevig voor we doen het niet.'' ''Je vergeet Avril, dat je helemaal niet mag mee bepalen over deze kwestie.'' ''Hoe bedoel je ik mag niet mee bepalen. Ik ben diegene die je vriendin moet spelen hoor.'' ''En ik ben diegene die over jou lot bepaald.'' Ik keek hem kwaad aan en vernauwde mijn ogen. ''Bovendien zijn de roddels al bevestigd.'' hij liep naar me toe en klikte Instagram aan. Hij scrolde even en draaide toen zijn scherm. ''Zie je?'' De foto was niet scherp maar het was duidelijk te zien dat Ashton en ik het waren. We stonden inderdaad te zoenen. Ik keek hem verward aan. ''Fuck ik dacht dat ze daar geen foto van hadden.'' Boven de foto stond heel groot 'betrapt'. '' Eigenlijk heb ik je geholpen'' zei Ashton. Ik keek hem sceptisch aan. ''Volgens mij helpt zoenen nerges mee''. ''Ik heb je geholpen, als we die kamer uitwaren gekomen zonder iets te doen hadden ze hun eigen roddels wel gemaakt en dat zou heel wat erger zijn geweest dan een beetje zoenen.'' Ik keek hem vies aan. ''Wie weet wat ze hadden verzonnen, ik sta wel bekend om dat ene ding wat ik met mijn tong-'' Zwijg''! onderbrak ik hem meteen.

Ik keek hem weer aan toen mijn wangen minder rood werden. ''Dus, hypothetisch gezien, als ik je vriendin moet spelen hoelang gaat dat duren?'' ''Tot mijn missie volbracht is of wanneer ik bericht over jou krijg van hogerop.'' Ik keek hem dreigend aan. ''Ik heb echt geen zin om je vriendin te spelen'' stribbelde ik tegen. ''Goed, nog steeds zo koppig? Misschien dat Jace je kan overtuigen.'' Ik trok een wenkbrauw op. ''Wie is dat?'' ''Weet je dat niet meer? Lang, blond, tattoo's en de laatste keer dat jullie elkaar zagen gilde je dat hij moest stoppen.'' Hij bedoelde dus de jongen die mij gemarteld had. Het duurde even maar ik keek hem onderzoekend aan. ''Jou keus of je doet het uit jezelf of Jace moet zijn overtuigingskracht maar gebruiken. Ik stak mijn middelvinger naar hem op. ''Jace dus!'' zei hij vrolijk. ''Heb jij even geluk! Hij komt vanmiddag Claire naar huis brengen.''

***************************************************************************************************

Ik hoorde Ashton in de keuken fluiten. Ik liep naar zijn nachtkastje toe en trok de eerste la open. Niet veel bijzonders: oordopjes, een beanie en nog wat losse prulletjes. Ik deed de tweede la open en zag alleen een spuitbus met deo staan. Ik vond deze la er toch vreemd uitzien. Ik haalde de deo bus eruit en ging op mijn kneëen voor de la zitten. Ik voelde met mijn hand aan de binnenkant. Aan de achterkant voelde ik een ongelijkheid. Een dubbele bodem dus. Net toen ik de bodem eruit wilde halen hoorde ik hem naar de slaapkamer lopen. Ik stopte gauw de deobus weer inde la en ging voor het bed staan, en trok mijn shirtje half uit. Op het moment dat hij de deur open deed trok ik snel mijn shirtje naar beneden. ''Een beetje privacy misschien?'' zei ik gepikeerd. ''Ik laat je alleen in mijn kamer, dat is behoorlijk wat privacy'' zei hij met een zucht terug. ''Wel een hele mooie bh hoor.'' Ik keek hem geïrriteerd aan en duwde hem aan de kant. Hij liep me lachend achterna.

Toen we in de keuken zaten ging de bel. Ik verstijfde meteen. Dat was sowieso Jace en Jace betekende pijn. Ik keek snel naar Ashton maar hij meed mijn blik. Hij liep naar de deur en deed hem open. ''Hee gozertje! lang niet gezien zeg! zei Jace met een bromstem. Ashton grinnikte naar hem. ''Beul jongen! hoe staan de zaken ervoor?'' ''Goed man!'' Jace liep langs Ashton heen naar binnen. ''Die chick van je waar is ze? Heb wel zin in een beetje lol.'' Hij wees met zijn duim naar de woonkamer en Jace kwam naar me toe gelopen. ''Hey, ik hoorde dat je me had gemist, dus hier ben ik dan!'' zei hij terwijl hij kwaadaardig keek. Ik keek hem kwaad aan. ''Jup ik miste nou echt dat water in mijn neus'' zei ik sarcastisch. ''Weet ik toch, maar twee keer hetzelfde doen is toch ook niet leuk?'' zei hij terwijl hij sip keek. ''Dus ik heb wat meegebracht!'' zei hij weer vrolijk. Hij haalde een koffertje ergens vandaan en keek me glunderend aan. Hier zat ik echt niet op te wachten. Ik liep achteruit maar toen voelde ik twee armen me van achteren vastpakken. Jace had inmiddels het koffertje open gemaakt en erin lagen grote injectie spuiten en verschillende maten aan naalden, messen en tangetjes.

Ashtons armen hielden me op mijn plaats. ''Ashton, kan ik ehm heel even met je praten?'' vroeg ik. Hij draaide me om zodat hij me kon aan kijken. ''Zeg wat je te zeggen hebt'' zei hij bot. ''Ik... ehm... meende het niet. ''Wat meende je niet?'' Dit viel me zwaar. ''Natuurlijk wil ik je vriendin zijn.'' Zei ik terwijl ik mijn kiezen op elkaar klemde. ''Oh toch wel?'' zei hij terwijl hij zijn armen om mijn middel sloeg en me geamuseerd aan keek. Ik keek hem intens duivels aan. ''Alleen als je het hel lief vraagt.'' Hij stak zijn tong uit naar me en richtte zich tot Jace. ''Ik zei toch dat de meisjes gek op me zijn.''

*****************************************************************************************************vote, comment :)



Badass rulesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu