Esmee
Uitstappen! Hoor ik de conducteur roepen. Kom! Pak je bagage dan gaan we naar buiten.
Buiten is het koud ik trek mijn muts die mam voor me in had gepakt nog iets verder over mijn oren.
Er stond een hele groote man, en dan bedoel ik niet groot groot maar enorm
Hij was minstes 2 meter lang en hij was enorm dik en harig en hij riep: eerste jaars hier heen. We liepen naar de man toe die aan de rand van een enorm meer stond. Ik ben hagrid en ik ben de jachtopziener van zweinstein hoge school voor hekserij en hocuspocus, Daar liggen bootjes, vier kinderen per bootje zei hij. We stapte met zijn tweeën een bootje samen met twee andere kinderen en we roeide naar de kant. Plots klonk er een gil en Amy liet van schrik de peddel in het water vallen. Ik zie het kasteel! Werd er van alle kanten geroepen.Amy
Plots klonk er een gil. Van schrik liet ik de peddel in het water vallen en ik keek om me heen om te kijken of er iemand in het water was gevallen. Maar toen ik keek zag ik waarom er gegild werd; het kasteel. Het was reuzachtig. En echt prachtig. (dat rijmt!) Het had hoge torens met spitse punten en met open mond staarde ik naar het kasteel. Ik zie het kasteel werd er van alle kanten geroepen. Maar ik kon alleen maar kijken naar het reuzachtige kasteel.
En natuurlijk begon het toen te regenen. Ik greep naar de peddel, die nog in het water lag en begon te peddelen tot we aan de overkant waren.Anika
De eerste jaars kwamen binnen. Ze waren kletsnat van de regen en ze bibberde van de kou. Een paar kinderen wezen naar het plafond dat magisch betoverd was waardoor de de lucht kon zien en je toch niet nat werd als het regend. toen kwam professor Anderling binnen met een krukje en de smoezelige sorteerhoed.
Ze zette de hoed op het krukje en de hoed begon te zingen.Esmee
De hoed deed zijn mond open en begon te zingen: al die leerlingen zijn er weer honderden gaan er weg, honderden komen er bij.
Het is nooit rustig op zweinstein altijd getover altijd geleer altijd zijn ze druk met het betoveren van bijvoorbeeld een beer.
Grifoendor, zwaderrich, huppeldepuf en ravenklauw allemaal met hun eigen eigenschappen. Griffoendor bekend om hun dapperheid en lef.
Zwaderrich bekend om alle grootste en machtigste heksen en tovenaars die zich daar hebben groot gebracht. Huppeldepuf bekend om hun hulpzaamheid en aardige mensen. Ravenklauw bekend om hun slimheid en geniaalheid.
Iedereen zijn eigenschappen iedereen is orgineel iedereen is perfect.Het lied was af en iedereen begon te klappen. Iedereen stil! Zei proffesor Anderling we gaan beginnen met sorteren...
JE LEEST
de jaren na Harry Potter
FanfictionJaren later als Harry, en Ginny, Ron en Hermelien ook kinderen hebben gaan die ook naar school. Maar niet zonder problemen. Ondanks Voldermord dood is, is zweinstein nog steeds in gevaar. Zullen ze het allemaal overleven? Dit boek gaat door op het e...