~22~grappug

38 4 0
                                    

Anika
Er kwam een trein. mijn elastiekje was geknapt, dus mijn losse haar wapperde langs mijn gezicht.
De trein kwam dichter en dichter bij.
Mijn adem ging sneller en mijn hard stond even stil. Ik deed mijn ogen dicht en wachtte op de klap.
Maar de klap kwam niet. Ik zweefde in een grote kamer. Er verscheen een gezicht. Eerst wazig, maar toen steeds duidelijker. Het was fred! Je bent waardeloos! Zei hij fel. Ik schrok en struikelde naar de hoek van de kamer. Ga weg! Riep hij. Ik drukte me plat tegen de muur. Ik wil niet! Het was de grootste fout in mijn leven! Om met jou te gaan! Riep hij. De tranen stroomde nu over mijn wangen. Stop. Riep ik zwak. Je bent waardel.... zei hij weer, maar hij kon zijn zin niet afmaken. STOP!!! brulde ik zo hard als ik kon, hij vervaagde en toen was ik alleen. Ik snikte. Hij is niet echt. Zei ik tegen mezelf. Hij is niet echt. Toch kwelde de woorden die hij had gezegd mij zo erg dat er toch nog een snik uit mijn mond onsnapte. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond en veegde mijn tranen weg. Ik moest sterk zijn!

Esmee

ik heb iets! Riep ik en ik hied een boek in de lucht.
De anderen hadden al opgegeven. Maar ik zal er alles aan doen om Anika te redden! Ze is mijn zus en ze gaat niet dood! Niet waar ik bij ben!
Huuu..... wadisser? Vroeg fred die in slaap was gevallen met Anika's hand in de zijne. Ik heb een recept! Riep ik. Sssst! Niet zo hard! Riep Amy, straks merken ze het nog! Ik deed net of ik haar niet horde en pakte een ketel en de ingrediënten. Zo! Ik sneed de amandelen van een kikker fijn en prakte een stukje schors van een duvelswilg.
Na een kwartiertje was de drank eindelijk klaar. Snel!! Riep Amy. Ze word bleker! Ik goot de drank in haar mond en ze mompelde wat. Ga weg.. mompelde ze. En toen. GA WEG!!! We schrokken ons dood en sprongen achteruit. Toen opende ze haar ogen. Anika! Riep fred. Hij rende op haar af en omhelsde haar. Anika kreunde.
Rustig!! Riep ik. ze is nog zwak.
Beschaamd keek fred naar zijn schoenen. Als of die opeens heel interessant waren en hij ging naast haar zitten.
Ik en Amy hurkte bij Anika.
Eten. Mompelde Anika. Eten.
Shit! Riep Amy. Wat?! Riep ik. We hebben geen brood voor Anika over gelaten!
Shit! Riep ik nu ook. Ik wil eten. mompelde Anika. Geen poep. Nu moesten we allemaal lachen. Zelfs fred die zich nog steeds schaamde. Alleen Anika keek niet begrijpend om haar heen. Het is niet grappug! Zei ze verontwaardigd. Nu lachte we ons al helemaal rot want grappig kinkt echt grappig als je het met de u uitspreekt.
Grappug!


de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu