~7~diffindo!!!

52 6 0
                                    

Anika

Diffindo! We hebben de spreuk uitgevoerd. Voor dat ik het wist veranderde de grote bewegende steen in duizend kleine stukken. Ik keek naar Daphne, we hadden allebij een bange blik in onze ogen. We voelde namelijk dat Sneep naar ons stonden te kijken, en niet met met een happy zal ik maar zeggen. Op de een of andere manier lukte het ons toch om naar Sneep te kijken.
Terwijl Sneep tegen ons stond te schreeuwen dat die steen hem ( de school) honderden of misschien wel duizenden galjoenen hebben gekost, keek ik vanuit mijn ooghoeken naar Silvie die een boks aan iedereen van zwaderrich gaf en met een grijns naar ons stond te kijken. Ik kon haar wel vermoorden op dit moment! Kijk me aan als ik tegen je praat! Roept Sneep tegen mij. Jullie moeten de hele week na blijven en tien punten aftrekken voor grifoendor. Jullie eerste les en nu al straf! Dat gaat lekker zo. En de tweeling Fred en Leo zijn ook van harte welkom morgen na jullie lessen in dit lokaal. Maar! Begon Fred. We hebben nog niks gedaan! Zei Leo. Weet ik. Maar ik weet nu al dat jullie iets gaan uitspoken!
George en Katja Bell hadden toen ze hun tweeling kregen een van hun Fred genoemd ter eren van zijn dode tweelingbroer. Leo, hun andere kind van de tweeling hadden ze vernoemd naar hun beste vriend Leo. Kleine Leo had net zo als George maar een oor omdat George die verloren had tijdens de oorlog tegen Voldermord.
Fred en Leo hadden net zo als Katja bruine ogen en vuur rood haar zoals George. Het enige verschil tussen hun was, was dat Leo iets lichtere kleur ogen had. Maar dat zag je nauwelijks.

De les is afgelopen! Roept Sneep. Hup! Naar jullie volgende lessen!
En zorg maar dat je op tijd komt! Riep Sneep er nog achterna tegen ons en we verlieten het lokaal.
Lekker dan. Zei Leo tegen ons. Ja, zei Fred. Bedankt voor zijn slechte humeur! Jullie zouden anders toch moeten nablijven hoor!
Kom, naar onze volgende les. Wat is dat eigenlijk? Vroeg Leo.
Even kijken.....
Oh nee!!!!
Het is waarzeggerij! Ik heb gehoord van mijn vader dat het echt vreselijk is. Elk jaar kiest ze wel iemand uit die ' de dood ' krijgt te zien. Lekker dan!
Laten we maar gaan!


de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu