~34~ik ben er gewoon bij hoor!

24 2 0
                                    

Leo

Samen tuimelen ze naar... Geschrokken kijk ik Fred aan en we vliegen achter hun aan.
Ik zie nog net dat George Anika omhoog duwt waardoor hij onderop ligt en Anika, die al bewusteloos is geworden door de harde klap van de beuker, vast pak en met een harde dreun op de grond terecht komen.
Fred en ik komen op de grond terecht en sprinten naar hun bewusteloze lichamen.
Ze kreunen zacht naar pijnlijk en ik een naar binnen om het aan de familie en onze vrienden te zeggen.

Angela

Het begint al aardig hard te regenen! Zal ik ze maar gaan halen? Zegt Bill.

En als hij opstaat vliegt de deur open en komt Leo drijf nat met een geschrokken gezicht binnen stormen.

Beuker... Gevallen.... Helpen... Lukt hem net uit te brengen. Hij is helemaal buitenadem en kijkt ons kijk bleek aan.
George en Anika zijn van hun bezem gevallen! Zegt Ron die ook binnen is komen stormen.

Geschrokken kijken we elkaar aan en rennen naar buiten.

Daphne en Fred zitten bij Anika en Harry bij George. Snel ren ik naar George neer en kniel naast Leo op de koude kale grond.

Laat mij maar!!
Laat mij maar!!

Schreeuwt Romeo en hij beukt zich tussen ons door.

Hij kijkt even naar George en Anika en roept Charlie die het dichtst bij hen stond en gebruikte de zweefspreuk.
Charlie volgde zijn voorbeeld en gebruikte die spreuk op Anika.
Ze brachten hun naar binnen en legde ze allebij op een bank.

Er werd een warme dekenin hun heen gelegd en George kreunde zacht en bewoog een beetje.
Anika lag nog steeds bewusteloos op de bank en had een bult op haar voorhoofd.

Wat is er gebeurt? Vroeg ik doen iedereen weer gekalmeerd was en iedereen in de keuken op een stoel zat.
We waren aan het spelen toen Fred bijna door een beuker geraakt werd. Begin Harry.
Hij sloeg de beuker snel weg en die raakte toen Anika die even niet opletten.
Ze viel boven op George omdat hij haar niet gehoord had en was te laat op er nog iets aan de doen of tegen te houden...

Er is niks met ze aan de hand... Alleen een lichte hersenschudding voor Anika. George is ongedeerd, wel wat schaafwonden voor bijde maar verder niks... Zegt Molly.

Gelukkig... Zegt Hermelien en ze geeft Daphne, Leo en Fred warme chocolademelk nadat Ginny ze een deken had gegeven.

En wij dan?! Zegt Ron dan 'beledig'. En Harry knikt heftig met zijn hoofd en doet alsof hij trilt van de kou.
Aahhhh! Kom maar... Zegt Ginny alsof ze medelijden heeft met Harry en gaat knuffelend op zijn schoot zitten en Harry zoent haar in haar nek en ze giegeld.

En ik dan?! Zegt Ron diep beledigd en zet een pruillip op.
Lachend loopt Hermelien naar Ron toe en gaat net als Ginny bij Harry deed op Ron zijn schoot zitten.
Hij kust haar nek en ze giegeld zacht.

Ik mis George.... Zeg ik dan.
Het komt wel goed met George hoor! Zegt Charlie en hij pakt mijn hand vast.

Charlie was er vroeger altijd voor me, toen hij ook nog op school zat...
Nu is hij er nog steeds voor me hoor!

Nou... Begint Bill.
Nu hebben we in ieder geval geen last meer van zijn vervelende grappen en humor! Hahaha! Je hebt gelijk! Zegt Fleur.

Ik sta er gewoon bij hoor! Zegt dan opeens een veel te eigenwijze stem. Ik draai me om en zie...

George

Ik doe mijn ogen open en zie Anika op de andere bank liggen. Voorzichtig sta ik op. Mijn been doet een beetje pijn maar dat maakt niet uit. Ik ga voor Anika zitten en met de delen beter over haar heen.

De andere waren luid aan het praten en horden

Het niet toen Anika pijnlijk kreunde.

Wacht!!!! Wat?!!
Doe dat nog eens! Zei ik fluisterend tegen Anika.

Hhmmm? Zei ze.
Ik kan je horen! Ik kan weer horen! Maar hoe?...
Doet er niet toe...

Eerst moet ik het tegen de andere vertellen. Maar wel in stijl!

Met een breede grijns liet ik Anika giegelend achter en ging tegen de muur aan staan.

Nou... Hoor ik Bill zeggen.
Nu hebben we in ieder geval geen last meer van zijn vervelende grappen en humor! Hahaha! Je hebt gelijk! Zegt Fleur.

Nu is het mijn kans!
Ik sta er gewoon bij hoor! Zegt ik dan.

De andere schrikken en draaien zich om.

Nu komt het! Denk ik lachend in mezelf:
Ik ben niet doof hoor!
'Beledigd' kijk ik Bill en Fleur aan en die beginnen de lachen.

Angela springt op vanuit haar stoel en geeft me een warme knuffel. Daarna voel ik vrij snel vier paar armen om ons heen geslagen en zijn Leo en Fred ook naar mij toe gerend.

Ik heb je gemist! Fluistert Angela in mijn oor.
Ik heb haar stem zo gemist!
Ik jou ook. Zeg ik terug en ik houd Fred en Leo beter gaat in de knuffel.
Ik laat ze los.

En dan komen de andere ze zeggen dingen zoals: zijn dat je weer de oude bent maar ook: bedankt dat je Anika geholpen hebt.

Als iedereen weer bezeg is zie ik Fred naar Anika staren. Ik glimlach en loop naar Fred toe.
Lekker bezig Freddie! Fluister ik in zijn oor.
Hijj kijkt me aan en grijnst breed.

Ze ligt alleen maar te slapen. Ze is denk ik erg moe....
Ze had wel wat hoofdpijn. Ja jij ook maar slapen. Het is al laat.
Fred knikt langzaam en kijkt nog een keer maar Anika voordat hij naar boven gaat.

Gaan jullie ook naar boven? Zeg ik tegen Daphne en Leo en de lopen achter Fred aan.

Slaap lekker jongens! Zeg ik tegen Leo en Fred en ik doe hun slaap kamer deur dicht.

Daphne slaapt al....
Hé... Ik heb Amy, Esmee en Mark de hele dag nog niet gezien...

*klop klop*
Mag ik binnen komen? Hallo?
Ik doe de deur voorzichtig open en kijk de kamer rond.
Hallo?

Hmm... Niemand....
Harry? Ron?

Ja?

Waren jullie waar Amy, Esmee en Mark zijn?

Uhh...

Nee... Marcel! Roept Harry terwijl hij naar boven rent.

Ja?

Weet jij waar Amy, Esmee en Mark zijn?

Nee..?!

Geschrokken kijk ik Harry aan en we rennen naar beneden.

Ze zijn weg...
Zegt Harry.

Dat is genoeg voor Loena en Hermelien want ze rennen naar boven naar hun kamer.

Even later komen ze terug met een brief in hun hand.

Loena leest de brief hardop voor:

Hoii,

Waar niet ongerust als jullie dit lezen, de zijn even naar Zweinsveld.
Waarom is niet belangrijk...

Tot zo!

Amy, Esmee en Mark

Waarom zijn de naar Zweinsveld gegaan?! Zijn ze gek geworden?!

de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu