~35~ Ga

18 1 0
                                    

Amy

We lopen door Zweinsveld. Het is er helemaal verlaten. Ze zullen denk ik eigenlijk wel voor zijn...
We mochten absoluut niet het Nest verlaten. Maar waarom niet? Er kan ons toch niks gebeuren?

Kom! Zullen we even langs Zwik en zwachel zwerkbalpaleis gaan.

We lopen langs Betoverende Beestenbazaar ik kijk door het raam. Helemaal verlaten.... Das raar...
We staan voor Zwik en Zwachel zwerkbal paleis dan klinkt er opeens een harde sirene en komen en er doodoeners uit de Drie Bezemstelen rennen.
Die is daar?! Roepen ze.

Ze kijken Zweinsveld rond en hij blikken stoppen bij ons.
Daar! Een kind van Potter, Wemel en een van Lubbermans.

Grijp ze!!

Snel! Roep ik en ik trek Mark Zwik en Zwachel zwerkbal paleis binnen en we springen achter de toonbank.
We houden ons aan elkaar vast en blijven stil zitten.
Een dooddoener ruky de deur open en kijkt de winkel binnen.
Draco, is daar iemand? Nee, volgens mij is hier niemand... Snel! Zoek alle winkels door en laat ze niet ontsnappen!

Hun stemmen stierven langzaam weg en hun voetstappen klonken steeds zachter...

Dat schilde maar een haartje! Fluisterde Mark tegen me toen het helemaal stil was.

Wacht...

Waar is Esmee?!

Esmee

Ik wou Zwik en Zwachel binnen rennen toen ik van achter werd vast gepakt en werd mee getrokken. Ik werd een winkel zinnen gesleept en iemand sprong een kast in en trok me mee.
Ik keek recht voor me en zag Merrick. Dat die je?! Schreeuwde ik.

Sssttttttt! Roep hij terug.

Hoezo?! Je trok me in deze kast en...

Sssssttttt! Hij legde zijn hand voor mijn mond en trok de deur van de kast beter dicht.

Ieeeeuuwww! Gadver! Schreeuwde hij.
Ik had in zijn hand gebeten en probeerde de deur open te maken.
Ik stond met een voet uit de kast doen ik geschreeuw hoorde buiten.

Daar! Ik zag iets bewegen!
Drie doodoeners kwamen richting de winkel rennen.
Dus ik had geen andere keuze.
Ik sprong de kast weer in en ging zo vermogelijk van Merrick staan.
Kom je toch naar me terug! Ik wist het wel! Met een schreve grijns keek hij mij aan naar ik keek snel van hem weg. Ik keek door het sleutel gat de winkel in en er stonden drie dooddoeners binnen.

Waar zijn de dan?! Snoude Patty.
Ik zie niemand! May wordt woedend als ze merkt dat we haar voor niks hebben op geroepen!
Rustig liefje! We verzinnen wel iets! Draco geeft haar een kusje op haar wang en zegt dan tegen de andere doodoener ga verder zoeken! Hij rent de deur uit en gaat andere winkels binnen.

Laten we gaan Patty, dan verzinnen we snel een smoes voor May. Zei Draco en hij loopt met Patty de deur uit en verschijnselen weg.

Als het helemaal weer stil is en er geen doodoener meer is kijk ik van het het gat weg ik kijk recht in de grijze ogen van Merrick.

Hij grijnst duidelijk breed ondanks het pikke donker is in de kast. Ik voel zijn adem steeds dichterbij, zijn warme fijne adem...

Nee! Nee! Hij is een verrader! Hij is fout!
Waarom heb je me geholpen? Vroeg ik. Omdat, toen... hij aarzelde even voor hij verder ging. Omdat, toen ik zag dat je in gevaar was... dat je misschien wel dood had kunnen gaan... toen besefte ik... dat je meer voor mij betekend... dat ik je niet kwijt wilde...
Al was het donker in de kast, de kon aan de blos op de wangen van merrick duidelijk zien dat het niet gelogen was.

Snel schuif ik net mijn voeten naar achter. Hij komt langzamer dichterbij mij en ik schuif dan weer naar achter tot... Pok...
Mijn voeten zitten tegen de zijkant van de kast en mijn lichaam bonkt tegen de kast.

Grijnzend komt hij dichter bij mij en drukt mijn handen naast mijn hoofd.

Zijn hoofd komt steeds dichterbij tot onze voorhoofden tegen elkaar gedrukt zijn.

Zo blijven we staan. Hij wacht tot ik hem zoen...

Mijn verstand zegt Nee, Maar mijn hart zegt Ja!

Ik voel zijn warme adem en neem dan mijn besluit.

Ik steek mijn armen en leg die op zijn wangen. Hij ziet dit als een hint en zoent me...

de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu