Ginny
We zijn aan het overleggen met wat we gaan doen. Dus, zegt George. Als we luisteren naar wat ze vragen, gaan ze Anika, Leo, Daphne en Fred ongetwijfeld vermoorden en Esmee en Amy waarschijnlijk ook. Maar als we niet luisteren gaan ze iedereen vermoorden, ik denk dat ze teminsten ook dan de gewonden mensen gaan doden. May is volgens mij niet een van de minsten.
Hermelien
Het leek een eeuwigheid te duren, maar het overleg is afgelopen. Ik vind het vreselijk om aan te horen wat er allemaal met Amy en Esmee kan gebeuren. Snel begin ik met Ginny een gesprek dat me kan afleiden.
Ginny
Ik ben met Hermelien in gesprek als me iets te binnen schiet. We moeten nog cadeautjes kopen voor Kerstmis!!! Schreeuw ik door de kamer. Over drie dagen is het al kerst! Ik ga de kids wakker maken, zeg ik en ik sta op.
Harry
Ginny wil opstaan maar ik duw haar weer terug op de stoel. Ik ga wel. Ze kijkt me dankbaar aan en gaat weer verder in gesprek met Hermelien. Ik sta op en wil naar de keuken lopen als Ginny mij roept en zegt: Harry, hou je jezelf wel even in? Ik knik van ja en kijk haar in haar ogen aan.
Ginny
Ik kijk Harry aan in zijn ogen en zie een twinkeling in zijn ogen en een eigenwijze glimlach op zijn mond. Ik begin te glimlachen en ga weer verder met het gesprek met Hermelien.
Harry
Ik loop naar de keuken en pak een pan en een houten lepel. Ik ga onder de trap staan en Ginny begint al te lachen. Ze heeft al door wat ik ga doen en de andere Wemels kijken me glimlachend aan. Ik ga op de pannen slaap en roep: WAKKER WORDEN ANIKA, LEO, FRED EN DAPHNE!!! OVER EEN KWARTIER ZIJN JULLIE OMGEKLEED EN GAAN WE ETEN OM DAARNA NAAR DE WINKELS TE GAAN! Alle Wemels kijken nu laggend naar me en luisteren naar het gemopper van Leo.
Dan is het even stil en vliegen de deuren van bijde kamers open en rennen ze met zijn vieren naar de kamer. Daphne en Anika zijn er het eerst een gooien de deur achter zich dicht.
Fred en Leo zuchten luid en kijken geïrriteerd naar ons. Dit gaat nog wel even duren, zeggen ze en ze sloffen terug naar hun kamer. Hahahaha!!! Ik lach luid en ga weer aan tafel zitten. Ginny kijkt me laggend aan en geeft me een kus. Goed op gelost hoor! Zegt ze laggend en geeft me een knuffel.Daphne
Hè hè! Anika en ik lopen de badkamer uit en ik roep tegen Fred en Leo: de badkamer is vrij! Eindelijk! Roepen Leo en Fred, ze sprinten naar de badkamer en gooien de deur dicht. Oh en jongens, jullie hebben nog, om precies te zijn, nog vijf minuten. Zeg ik laggend. Jullie waren ook zo lang bezig! Nu nog vier en een half! Zegt Anika lachend en we lopen de trap af.
Leo
Ik gooi de deur open en Fred en ik stormden de trap af en ging aan tafel zitten. Dat duurde lang zeg! Zei pap. Als zij niet zo lang aan het omkleden waren, waren we allang klaar! Haha! Tuurlijk jongens, laten we gaan eten. Zegt pa sarcastisch en tovert het eten van het aanrecht op de tafel. krossantjes en broodjes vliegen op onze borden en we beginnen met eten. Ik denk, begint Bill, dat straks met zijn alle naar de winkels gaan niet zo'n goed idee is. Dan zie je alle cadeautjes al die iedereen koopt. Als Ginny, Hermelien, Molly en Katja met de kids vandaag gaan, Dan gaat de rest morgen. Oké, is goed zegt Katja.
Als we allemaal klaar zijn met eten gaan wij met mam, Hermelien, Ginny en Molly naar de winkels. We splitsen op in tweetallen en gaan dan cadeautjes kopen. Ik en Fred gingen eerst naar de ketel winkel, daar haalde we voor Daphne en Anika een, vind ik zelf, geweldig voor programma cadeautje. We haalde voor ze een drankje dat Sneep in een van de laatste lessen die we vorig jaar hadden gehad, had laten zien. Het is een paars goedje dat ruikt naar kots. Pa ( George) had die toen Fred nog leefde dat goedje samen met hem gemaakt. Het drankje laat de gene die het drinkt hem of haar als een kip zonder kop rond lopen. Sneep heeft het in de klas laten zien, om te laten zien dat spullen van de tweeling top fop shop verboden zijn. Daarna gingen ze naar het Zacharinus zoetwarenhuis en nog naar veel meer winkels. Ook gingen ze nog even kijken bij Zwik en Zwachtel's Zwerkbal paleis. Zo stond de tweeling een half uur naar de gloednieuwe bezem te kijken.Daphne
toch raar, Amy en Esmee zijn ontvoerd en wij zijn gewoon gezellig cadeautjes aan het kopen, zonder hun! Ik voel me eigenlijk best wel schuldig. ik ga naar Anika en vertel waar ik net aan dacht. Anika dacht even na en zei toen: dit vertellen we Fret en Leo. die weten wel iets.
Anika
met z'n tweeën gingen we naar Fret en Leo. We vertelde samen het verhaal.
Wij hebben wel een plan. Zei leo. En greizend keek hij naar Fret. We lopen gewoon weer weg!
En pap en mam dan? Vraag ik. Die merken het vanzelf wel dat we weg zijn. Zei leo.Amy
We zitten in een donkere kamer, esmee, mark en ik. Het is koud en vochtig en de grond is hard.
Hoe lang zouden we hier al zitten? Een minut? Een uur? Een dag? Een week? Ik ben al mijn gevoel voor tijd kwijt. Ik wil naar huis. Naar pap en mam. Waar zouden die nu zijn? Zouden ze aan mij denken? Zouden ze het erg vinden dat ik weg ben?
Tuurlijk vinden ze het erg. Zei mark. Hij was na ons meegenomen door een dooddoener. Blijkbaar had ik hardop gepraat want hij sloeg zijn armen om me heen. Ik stortte in en liet al mijn tranen stromen en me troosten door hem.
Geduldig trooste hij mij. Hoelang hebben we zo gezeten? Een uur? Een minut? Ik weet het niet.
Maar een ding is zeker, mark is de liefste van de wereld. En gelukkig minder onhandig dan zijn vader.
Blijkbaar had ik weer hardop gepraat, want mark moest laggen en zei: Ik vind jou ook de liefste van de wereld. En hij trok me in zijn armen en kuste me.
Ik was blij dat het doker was. Anders had Esmee alles gezien. En die zou in laggen uitbarsten, ondanks de omstandigheden waar we in zitten. Toen hij klaar was met mij zoenen, voelde ik vlinders in mijn buik en ik kreeg een roze kleur op mijn wangen. Goed wint uiteindelijk toch altijd van slecht. Dat was het laatste wat ik hoorde, en ik viel in zijn armen in slaap.
JE LEEST
de jaren na Harry Potter
FanfictionJaren later als Harry, en Ginny, Ron en Hermelien ook kinderen hebben gaan die ook naar school. Maar niet zonder problemen. Ondanks Voldermord dood is, is zweinstein nog steeds in gevaar. Zullen ze het allemaal overleven? Dit boek gaat door op het e...