~6~zwadderaars!

69 6 0
                                    

Anderling

Allemaal naar bed! Roep ik. Het is al laat en morgen beginnen de lessen al!
En dan moet je goed wakker zijn. Ik zie dat iedereen op gaat staan een weg wil lopen. Wacht! Roep ik. Bijna vergeten. Vanmiddag kan je bij Zwerkbal gaan kijken, als je het interessant lijkt teminsten.... Dat betekent dat alle kinderen die mee willen doen zich dan kunnen inschrijven. Je hoeft nog geen bezem te hebben en je moet laten zien wat je kan. Succes! Jullie kunnen gaan.

Anika

Als we in de leerlingen kamer van griffoendor zijn, gaan we nog even bij de openhaard zitten.

Ik ga me inschrijven, zegt Esmee. Ik ook! Roept Amy. Dan worden we net zo goed als Harry vroeger was!
Nou, laten we maar gaan slapen. Zeg ik. Ik loop met Daphne boven en zeg tot morgen tegen Amy en Esmee.
Dan hoor ik dat zij ook naar boven en kleed me om en ga in bed liggen.

* de volgende dag *

Daphne

Goedemorgen, zeg ik tegen Esmee, Amy, Myrthe en Jamie. Hoii! Zeggen ze terug. laten we naar de grote zaal gaan.
We gaan net zitten als Anderling op staat en een toespraak wil gaan houden.

Anderling

Ik sta op en loop naar voren. Ik vraag om stilte en begin met mijn toespraak. Goedemorgen allemaal!
Vandaag beginnen de eerste lessen al vroeg dus begin maar snel met eten. Om half een in de pauze kun je je inschrijven voor Zwerkbal en om vier uur kan je naar het Zwerkbal veld gaan om te laten zien wat je kan. Succes en eet smakelijk!

Amy

Ik ga me zelf zeker in schrijven hoor! Dan kom ik in het griffoendor team! Ik ook! Roept Esmee. Ik hoop dat ik dan zoeker word! Esmee is een klein meisje. Ze is net iets kleiner dan de andere van haar leeftijd en daarom precies goed voor een zoeker. Ik hoop dat ik jager word. Dat wordt dan Leuk! Dan zitten we bij jou en Daphne! Zeg ik tegen Anika. Jullie zij zijn de drijvers, Esmee hopelijk de zoeker en ik een jager
Hahaha! Ik hoop het ook! Eerst moet je laten zien wat je kan. Dat is al heel moeilijk! Nou, eet smakelijk!

Anika

Pppppfffftttttttt! Ik heb echt geen zin in de zwadderaars! We hadden Amy en Esmee bij hun lokaal afgezet, anders zouden ze door de hele school dwalen! Hun eerste les is met Huffelpuf, en wij zitten met de zwadderaars opgescheept. En dan ook nog Sneep! Erger kan het niet! Ja! Zegt Daphne, en Esmee en Amy hebben niet alleen Huffelpuf, nee ze hebben ook nog eens Hagrit! Hij is dus echt een van mijn lievelings leraren! Hij laat ons altijd met dieren knuffelen. Alleen loopt dat vaak uit de hand. Vooral met de Zwadderaars, ook dat hebben we met hun!

Trrrriiinnnggggg!!!!!

De bel gaat. Laten we snel naar het lokaal gaan, anders komen we telaat!

Daphne

We zijn het lokaal nog niet binnen en Sneep begint al tegen ons te schreeuwen. Zo! Jammer dat jullie er ook nog zijn. Ik hoop dat jullie zusjes niet zo erg zijn als jullie. Jullie zijn namelijl weer telaat. De eerste les! Dat word nablijven! Maar! Niks te maren! Zitten! Nu! Pppppffffttttt! Slaat nergens op!
Ik ben trouwens Sneep, Servanio Sneep.

We zijn halverwege de les als Silvie een papiertje naar mijn hoofd gooit. Ik kijk om en ze begint tegen Sneep te praten: professor, mag ik Daphne en Anika even helpen ik zie dat ze de spreuk verkeert hebben opgeschreven. Sneep krijgt een glimlach op zijn gezicht en gebaart haar dat het mag. Ze loopt een grote grijns naar ons toe, krast onze spreuk door en schrijft een nieuwe op.
Anika! Daphne! Willen jullie naar voren komen om de spreuk op het bewegende beelden af te vuren? Hij is betovert en jullie moeten hem terug toveren naar een muis. We lopen naar voren, pakken onze toverstaffen en steken ze uit. Voor dat ik de spreuk uitvoer, kijk ik nog even naar Anika en Silvie. Silvie zit grijzend naar ons te kijken, als dat maar goed gaat.
Voor dat ik de spreuk wil uitspreken bedenk ik dat ik die spreuk ken. Maar wat deed die spreuk ook al weer?...

de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu