~10~het nest

53 5 0
                                    

Anika

Nee!!! Niet Esmee!
We zijn in het nest van de Wemels aan gekomen.
Ik heb beloofd om voor Esmee te zorgen! Mijn ouders zullen nu wel overbezorgd zijn! En ik begin te huilen.
Stil maar! Hier ben je veilig! En je ouders zullen nu wel op de hoogte zijn dus die gaan haar vast wel zoekken!
Ja! En als je moet huilen, Dan zorgt Fred wel voor je. Toch Fred? Zei Leo.
Fred begon Leo hard te slaan en Leo sloeg terug. Ik en Anika moesten lachen, maar je zag haar verdriet nog steeds in haar ogen dwalen.

Leo

Fred en ik zitten elkaar maar een beetje nep te slaan als de deur word open gegooid.
Iedereen kijkt op en kijkt wie daar is. Dan laat Fred mij los en begint naar de persoon voor de deur te rennen. Als ik zie wie het is ren ik ook naar hem toe. Papa!

Ron

Harry en Ginny waren bij mij en Hermelien in het nest toen ik van pa hoorde wat er was gebeurt op Zweinstein. Harry en ik waren naar Zweinstein verdwijnseld en Ginny en Hermelien waren naar boven gerend om ma te waarschuwen.
Doe wel voorzichtig! Riep Hermelien nog en ik verdwijnselde. Op Zweinstein zie ik dat pa de kids pakt en verdwijnseld. Dan zie ik dat Esmee en Amy mee worden genomen en ik ren achter ze aan. Ik zie dat Harry het ook door heeft en hij rent ook mee.

Harry

Ik ren achter Ron aan. Ondertussen spreek ik nog wat spreuken af op de tegenliggers en help een gezin hun zoontje te brengen die was weg gerend.
Dan rent een dooddoener met Amy en Esmee de trap af. Net als Ron en ik de trap af willen springt er een dooddoener voor onze neus.

Paralitis!!!
Harry! De bewaker heeft een spreuk op je afgevoerd! Schreeuwt Ron.

Dat is de laatste zin die ik hoor. Dan word als zwart...

Ron

Ik zie dat Harry op de grond valt. Snel ren ik naar hem toe en we verdwijselen naar het nest.

Met Harry op mijn rug zwaai ik de deur open.
Snel! Maak de bank vrij! Het is Harry! Hij is gewond!
Ik leg Harry op de bank en dan komen Ginny en Hermelien naar beneden stormen.
Harry!!! Scheeuwt Ginny, en Hermelien geeft me een knuffel. Harry ligt bewusteloos op de bank en Ginny en Anika gaan bij hem zitten. Als Hermelien me heeft losgelaten rent Daphne naar me toe.
Onder tussen is Katje aangekomen van haar training. Ze zit in het Zwerkbal team van Ierland. George rent naar haar toe en wil alles uitleggen. Ik heb het al gehoord. Zei ze en ze geeft George een zoen en een knuffel. Maar, wat is er met Harry gebeurt? Vraagt Katje. We rende achter de dooddoeners aan die Amy en Esmee hadden, maar toen ze de trap af rende stuurde een andere dooddoener een spreuk op Harry af. Leg ik hijgend uit.
Welke spreuk? Vraagt Molly, mijn moeder.
Paralitis, zeg ik.
Oh, dan heeft Harry geluk gehad. Molly pakt een flesje met blauw vloeibaar speul erin en stopt het is Harry s mond. Die wordt vanzelf wel weer wakker.



de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu