Amy
De doodoenders zijn weg en Mark en ik gaan Esmee zoeken.
Na zeven winkels hebben door gezocht stappen we de achtste winkel binnen en horen een geluid vanuit achter de winkel komen.
Langzaam lopen naar achter en staan voor een bezemkast .
Mark rukt de deur open en roept dan luid:BAARD VAN MERLIJN!
En hij slaat zijn handen voor zijn ogen.
Ik kijk langs hem heen en zie Esmee en Merrick de kast uit komen.
Blozend kijkt Esmee ons aan en Mark, die onder tussen voorzichtig zijn handen van zijn ogen heeft gehaald staart Merrick boos aan.Waar ben jij in merlijns baard mee bezig?! Roep ik luid.
Hij is een verrader!Hallo?! Ik sta er gewoon bij hoor! Roept Merrick.
Bemoei je er niet mee!
Waar ben je mee bezig?! Zei Mark weer tegen Esmee.Sorry hoor! Zei Esmee toen tegen Mark.
Maar ik was toch ook niet voor toen ik jullie zag zoenen?
Hoe denk je dat ik me voelde? Ik was alleen! Jullie waren steeds samen en ik bleef naar allen achter!Geschrokken keken Mark en ik elkaar aan.
S-sorry... Ik moest niet zo boos reageren... Zei Mark toen geschrokken.
We wisten niet dat je je zo voelde... Begon ik toen.Maar... Moest jij niet met je ouders mee? Zei Mark snel om van onderwerp te veranderen.
Ik dat ze met wat verschijnselen...Ja... Zei Merrick. Ze hebben waarschijnlijk niet eens door dat ik er niet ben...
May is voor hun veel belangrijker dan ik.Oh... Zei Esmee.
Wil... Wil je anders met ons mee... Maar het Nest...Even twijfelde hij maar daarna knikt hij en we verschijnsel de naar het Nest.
Ginny
Onrustig loop ik door de woonkamer. Ik ijsbeer door de kamer en loop steeds sneller en sneller.
Ginny, doe even rustig. Zei George.Sorry hoor, maar jou kind ik niet verdwenen!
Ik schrok, net zo als George zo te zien, maar liet het niet zien.
Mijn kind is weg! We moeten ze zoeken! Zei ik.Rustig Ginny. Zei Harry. Hij legde zijn arm op mijn schouder en ik draaide me om. Ik keek recht in zijn mooie groene ogen en hield het moe meer. Ik barste in huilen uit en voel in zijn armen.
Rustig maar Gin, rustig.
Het komt goed...Toen kwam Romeo de kamer binnen.
En? Zei Harry. Hebben de doodoeners ze?Ik heb nog niks gehoord... Zei Romeo.
Ze hebben nog niks laten weten...Dat is dan goed nieuws...
Toch?... Romeo?Ik hoop het... Zei hij en hij loopt vlug terug naar boven.
Dat word wachten...
Dat word wachten...
*klop klop*
Ik schrik wakker. Ik was op de bank gaan liggen terwijl Harry weer aan het kijken was of er nieuws was.
Snel loop ik naar de deur terwijl Loena en Harry de trap af sprinten.
Ik doe de deur open en daar staan Amy, Mark, Esmee en... En Merrick?!
Ik vlieg Esmee om de hals en Loena natuurlijk Mark.
Amy word plat gedrukt door Ron die met de trap af kwam stormen.Waar denken jullie dat jullie mee bezig waren?! Riep Ron. We zijn ons dood geschrokken!
Sorry... Zei Amy terwijl ze de andere u knuffelde en even bij Hermelien stopte.
We zouden graag iets terug doen... Maar... Nouja... We waren zo'n beetje vergeten dat natuurlijk niemand nu naar Zweinsveld gaat dus er waren geen winkels open.Maar... Begon Leo die naar Merrick staarde die nog steeds onhandig voor de deur stond. Wat doet hij hier?!
Alle bliken waren nu op Merrick gericht die alleen maar banger Leek de worden.
Toen, opeens liep Esmee naar Merrick die en pakte zijn hand vast. Hij glimlachte liet naar haar en zij naar hem.
Esmee
Ik keek de kamer rond en dat de meeste gezichten niet boos naar me staarde maar vooral blij leken.
Ik keek naar pap, dat ik beter niet had moeten doen.
Hij staarde ons woedend aan en ik keek snel smekend naar Ginny.
Ze had gelijk door dat ik bedoelde en keek pap aan. Harry! Wees nog eens blij voor Esmee. Die je niet hoe gelukkig de is?Paps blik verzachte van woedend naar twijfelend en mompelde toen zacht: ja ja, je hebt gelijk ginny. Zo als altijd...
Glimlachend keek ik de kamer rond en riep Molly toen:
Laten we gaan eten! Het is al laat...
En we gingen met z'n allen aan tafel zitten en vertelde de andere over ons avontuur bij Zweinsveld.Dat van mij en Merrick heb ik natuurlijk niet gezegd...
Dat hoefde ze niet te weten...
JE LEEST
de jaren na Harry Potter
FanfictionJaren later als Harry, en Ginny, Ron en Hermelien ook kinderen hebben gaan die ook naar school. Maar niet zonder problemen. Ondanks Voldermord dood is, is zweinstein nog steeds in gevaar. Zullen ze het allemaal overleven? Dit boek gaat door op het e...