Anika
Na het eten worden de eerste jaars door de klassenoudste geroepen, eerste jaars hierheen!
Amy en esmee zeggen gedag en lopen achter de klassenoudste van griffoendor aan.Esmee
We moeten achter de klassenoutste van griffoendor lopen. We lopen een marmeren trap op en lopen tot het einde van de gang. We zien een portret waar een dikke dame op staat. Wat is het wachtwoord? Vraagt ze. Het wachtwoord is spinnen kruit. Zegt een van de klassenoudste, en onthoud dat goed jongens en meisjes. Anders kom je er niet in. Het portret zwaait open en we lopen naar binnen. Binnen is er een hele grote kamer die versiert is met rood, gouden linten. Je voelt een warme gloed binnen in de kamer van de openhaard. De kamers worden in gedeeld, inzit met Amy en twee andere meisjes genaamd: Jamie & Myrthe. Ze zijn heel aardig. In de kamer staan vier mooie grote bedden ze staan in een rondje in de kamer, in iedere hoek een bed. Als we alles hebben uitgepakt gaan we met zen vieren naar de grote zaal. We lopen naar de griefoendor tafel en gaan bij Daphne en Anika zitten. Jamie en Myrthe zijn ook meegelopen en zitten naast Amy.
Daphne
Mijn zusje en Esmee lopen naar binnen. Ze gaan naast mij en Anika zitten. Er lopen ook nog twee andere meisjes achter hun aan. Dit is Jamie en dat is Myrthe, zegt ze. Hoi, zeg ik. Hoi, zegt Anika. Ze zeggen gedag terug en gaan met elkaar in gesprek. Zitten ze bij jullie op de kamer? Vraag ik. Ja, zegt Amy terug. Ze zijn best we aardig!
Als alle eerste jaars weer op hun plek zitten, gaat professor Anderling staan en roept het volgende: welkom iedereen! Leuk dat jullie naar deze school zijn gegaan! En voor de leerlingen die al op deze school zaten: welkom terug! Er is een feest maal voor jullie voor berijd en alle roosters worden dan uit gedeeld!
Ook hebben wij voor de zwarte kunst een nieuwe leeraar: Serverus Sneep! De helezaal schrikt als ze zijn naam noemen. Wat is daar zo erg aan? Vraagt Esmee. Sneep was ooit ook even leraar voor de zwarte kunst geweest. Laten we het zo zeggen: het was niet zo'n succes!
Alleen de afdeling van Zwadericht klapt, dat is hun zeg maar leider. Leg ik uit. Maar wie vervangt Sneep zijn oude vak toverdranken? Roept Anika door de zaal. Goed dat je het vraagt Anika, dat doet onze nieuwe leraar professor Kandelaar.
Professor Kandelaar staat op, zwaait naar de zaal en gaat weer zitten.
Oké! Roept professor Anderling. Eet smakelijk, zou ik zeggen!De rooster worden uit gedeeld. Oh nee!!! Roepen ik en Anika tegelijk. Onze eerste les is de zwarte kunst! Ook dat nog, zegt Anika. We moeten dat ook nog eens doen met de zwadderaars!
Dat begint goed!
JE LEEST
de jaren na Harry Potter
FanfictionJaren later als Harry, en Ginny, Ron en Hermelien ook kinderen hebben gaan die ook naar school. Maar niet zonder problemen. Ondanks Voldermord dood is, is zweinstein nog steeds in gevaar. Zullen ze het allemaal overleven? Dit boek gaat door op het e...