Daphne
We zitten hier al dagen. Ik kan het zo niet volhouden. Misschien zijn zij nu ook gevangen!
Dat zou kunnen. Maar wat dan nog? Wij kunnen ze niet met zijn drieën redden! Zei Leo regen mij. Zo zaten We hier maar re wachten. De iedere keer als we dachten dat we iets hoorde, sprinte we naar buiten en keken opgewonden om ons heen.
Maar iedere keer gingen we steeds teleurgestelder terug.Molly
Daphne! Leo kom eens naar beneden!
Wat is er? Vraagt Leo opgewonden. ZIJN ZE ER?! Schreeuwt Daphne. Nee! Nee... Dat helaas niet. Maar ik heb een brief van Romeo gekregen. Ze pakten de brief uit mijn hand en begonnen te lezen. Hermelien wat vanuit de bank gekropen en las met ze mee.Leo
Ik bekeek de brief en las:
Beste Molly,
Het is me gelukt om Remus en Percy via een bezem ze uit Italië te halen. Niemand heeft ons gezien. Arthur ben ik tegen gekomen, je had hem gestuurd toch? We gaan de Kids aan het redden. Zodra het gelukt is stuur ik een brief.
Romeo
Ze gaan ze redden! Zei ik nog opgewonden dan dat ik eerst was. Hoelang geleden is dit verstuurd? uhhmm... zegt Molly. Hermelien schrikt als Molly geen antwoord geeft. Nou.... Dat is niet heel duidelijk... De uil heeft een kleine omweg moeten maken om hem aan ons te geven... Anders werd hij gezien door dooddoeners... Een kleine? zegt Hermelien. Ze zitten hier overal! Hoelang geleden denk je Molly? Vraagt Daphne. Ik... Ik denk... Ze begint opeens zacht te snikken en antwoord dan: zo'n een... Een week.... Een week geleden... Hermelien kijkt angstig en rent naar boven de trap op. Daphne en ik staan maar wat voor ons uit te staren als Daphne uiteindelijk ook naar boven sprint.
Oma? Vraag ik. Wat is er met ze gebeurt? Zouden ze al weten dat May ook gruzelementen heeft? Ik weet het niet jongen... Ik weet het niet. Is haar enige antwoord en ze gaat op de zitten en voor zich uitstaren.
Ik loop naar boven en zie Daphne bij Hermelien zitten. Ze praten/ fluisteren tegen elkaar. Ik vermoed dat het over Ron en onze andere familie leden gaat.
Ik loop naar mijn kamer en sla de deur hard achter me dicht. Waarom over komt ons dit altijd. Waarom wij?! Het is niet eerlijk! Had ik maar een normaal leven. Zonder al dit gedoe!
Boos zit ik op mijn bed voor me uit te staren als er iemand zachtjes op de deur klopt. Nee! Is mijn antwoord. Laat me met rust. Het is twee seconde stil als de deur toch open wordt gedaan. Daphne staat daar met wat drinken in haar hand. Ik zei toch nee! Roep ik boos terug. Sorry ik verstond je niet! Roept ze koppig terug. Ze loopt geërgerd naar mijn bed en duwt het glas water in mijn hand. Moest ik van oma brengen! Is haar antwoord als ik vragend/ licht geërgerd haar aan kijk. Ik zucht luid en duidelijk diep, en drink er wat van. Hoelang duurt het nog denk je? Vraag ik aan haar. Mam zei dat ze elk moment binnen kunnen wandelen met Anika, Fred, Esmee, Amy en Mark. Maar volgens mij geloofde ze het zelf ook niet toen ze het zei... Was Daphne's antwoord. Haar blik ging van geërgerd naar verdrietig en ik gaf haar een knuffel. Ze komen wel weer terug. Fred komt altijd terug zucht ik diep en we moeten lachen. En oom Harry had haar vader al een keer vermord! Dat kan hij echt wel nog een keer doen! Hahaha! Je hebt gelijk Leo. Het geleurt niet vaak maar je hebt gelijk...
Leo... Daphne?! Ik moet jullie even spreken... Zegt tante Hermelien. Ze kijkt ernstig en je ziet aan haar rode gezicht dat ze gehuid heeft. Oma is ondertussen naast haar gaan staan en loopt na Hermelien naar binnen mijn kamer in. Ze gaan naast mij en Daphne op het bed zitten en vertellen...
Daphne
Er is iets waar Remus is achter gekomen wat hij niet verteld of geschreven heeft aan jullie... Met moeite praat Hermelien verder terwijl oma steeds verdrietiger wordt. Zoals jullie weten was er een verbond tussen oom Harry en Voldermord. Dat kwam door Harry's litteken die hij gekregen had toen Voldermord hem probeerde te vermorden... Amy Is met May verbonden... Toen ze die snee op haar arm kreeg. Alleen Amy kan May vermorden. Anders... Anders... Ze weten trouwens ook al van de gruzelementen en proberen er achter te komen wat dat zijn. Een is in ieder geval haar tijger...
JE LEEST
de jaren na Harry Potter
FanfictionJaren later als Harry, en Ginny, Ron en Hermelien ook kinderen hebben gaan die ook naar school. Maar niet zonder problemen. Ondanks Voldermord dood is, is zweinstein nog steeds in gevaar. Zullen ze het allemaal overleven? Dit boek gaat door op het e...