~16~may's brief

50 5 0
                                    

Hermelien

Ik begin me steeds meer zorgen te maken. We hadden gevraagd om een teken van leven, maar dat hebben we nog niet gekregen. Wat nou als ze Amy of Esmee nu dood maken?! Zeg ik hard op. Harry loopt naar me toe en geeft me een knuffel. Het komt wel goed hoor, zegt hij. Nee! Schreeuw ik en ik duw hem van me af. Het komt niet goed als we hier maar blijven zitten en doen alsof er niks aan de hand is. Maar dat is niet zo! Amy of... of Es.. Esmee zijn mischien Allang dood! Terwijl ik dat zeg spreek die zin stotterend. Als ik die laatste zin uitspreek schrik ik van wat ik zei en ik storm naar boven. Boven ga ik op mijn bed zitten huilen.

Harry

Ik wou Hermelien helpen, maar zo te zien kan ik dat beter aan Ron over laten. Ron zat op de bank en zag alles. Hij ziet dat ik verschrikt kijk en zegt ik ga wel en loopt naar boven.

Ron

Ik klop op de deur.
Laat me alsjeblieft met rust. Zucht ze. Toch loop ik naar binnen en ze kijkt op. Er lopen tranen over haar wangen, ik ging naast haar zitten en gaf haar een knuffel. Ze begon eerst alleen maar harder te huilen, maar toen ze mijn geschikte gezicht zag, moest ze lachen. Ik wil gewoon zeker weten dat ik ze weer een terug kan zien, zei ze. Misschien zijn ze al dood!
Ik snap dat je bang bent, zei ik tegen haar, maar we moeten blijven hopen.
Er viel nog een eenzame traan van haar wang en ze knikte.

Ginny

Ron was naar boven gelopen en we hoorde ze praten. Ik gaf Harry een knuffel en zei dat het niet zijn schuld was. Dan tikt er iets op het raam. Ik schrik en laat Harry los. Hij pakt zijn staf en loopt langzaam naar het raam. Als hij voor het raam staat kijkt hij opgelucht en stopt zijn staf weg. Ik loop dan naar het raam en zie een uil met een brief. Ik doe het raam open en de uil vliegt naar binnen. Ik herken de uil direct. Het is een uil van Zweinstein! Harry doet het raam dicht zodat de uil binnen blijft. Dan kunnen we nog iets terug sturen, zegt hij. Onze uilen kunnen we beter niet sturen. Die komen dan waarschijnlijk niet meer terug. Ik aai de uil en geef hem wat te eten. Hij kijkt vriendelijk en ik pak de brief.

Harry

Ik loopt met de uil naar boven en zet hem in de kooi met de andere uilen van de andere. Ron had een hele grote kooi gekocht waar wel vijf tot acht uilen in konden. De uil ging op een stok zitten en sloot tevreden zijn ogen. Toen liep ik naar de kamer van Hermelien. Ik deed voorzichtig de deur open en zag ze naast elkaar zitten. Ze keken me aan en ik zei: er is een brief van Zweinstein. Ik heb de uil gehouden voor als we iets terug moeten sturen. Hermelien begon weer te snikken en Ron keek me hulpeloos aan. Van binnen moest ik lachen om Ron zijn gezicht maar ik hield me in. Zullen we gaan kijken? Vroeg ik. En ik liep met Ron en Hermelien op mijn hielen naar beneden.
Beneden zag ik Ginny snikkend naar de brief staren en de andere stonden om haar heen. Ik keek naar Ginny en keek toen naar de brief. Op de brief waar een foto bij zat en ik zag Amy op de foto bewusteloos op de grond liggen met op haar arm halfbloedje staan. Er stond ook iets op de brief:
Als jullie niet snel doen wat we willen, (Anika, Daphne, Leo en Fred aan ons af leveren) dan zullen jullie Amy, Esmee en Mark nooit meer zien!
Dus wees snel. Jullie hebben 1 maand.

May

Toen ik de brief gelezen had, gaf ik hem aan Ron en Hermelien. Ik zag de tranen in Hermelien haar ogen springen, en Ron begon heel zielig te kijken. Ik zag dat Ginny ook begon te snikken en George liep naar boven om het Daphne, Fred, Leo en Anika te vertellen. Direct na dat hij verdwenen was in hun kamers kwam hij naar beneden stormen en zei: ze... ze zijn... Ze zijn weg!


de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu