~13~naar de lekke ketel

52 6 0
                                    

Fred

* klop klop *

Oh Ohh! Snel! Ga op bed liggen.
Langzaam gaat de deur open. Boe!!!!
Ahhhhhhh!!!
Sssstttt!!!!
Hahahaha! Jullie hadden jullie gezichten moeten zien! Hahahaha!
Heel grappig hoor, Daphne. Laten we gaan. Anders horen ze ons nog.
Kom, naar beneden.

Leo

Zachtjes lopen we de trap af. De trap kraakt bij elke trede, maar dat doet hij ook als er niemand opstaat dus dat merken ze vast niet. Bill, Katja en pa zitten in de kamer. De andere slapen vast al. Zo stil mogelijk lopen we via de keuken naar de voor deur. Ondertussen had Anika een tas met eten van het aanrecht gepakt. Als we bij deur zijn, doen we zo stil mogelijk de deur open.

George

Voor dat ik ga slapen wil ik nog even bij de jongens kijken. Ik ben zo terug, zeg ik tegen Katja. Ze knikt en ik loop de trap op.

* klop klop*

.....
Er wordt niet open gedaan

*klop klop *

....
Jongens? Fred, Leo?
Als ik weer geen gehoor krijg doe ik de deur open. Huh, waar zijn ze?! Er begint een lichte paniek bij mij op te komen. Snel loop ik naar de kamer van Daphne en Anika. Als ook daar geen gehoor krijg loop ik ook daar naar binnen. Ik schrik als ik ook hun niet zie liggen.
Snel loop ik de kamer uit en begin door het huis te roepen:
Anika, Leo, Daphne, Fred?!
Waar zijn jullie. Dan gaan de deuren van de slaapkamers van Ginny en Hermelien, en die van Harry en Ron. George wat is er? Vroeg Ron. Ze zijn weg! Alle kinderen, ze zijn weg!
Ik zie dat Ginny en Hermelien in paniek raken. Ron en Harry rennen de trap af. Dan zien ze de kinderen staan.

Daphne

We willen net de deur open doen als Harry en Ron naar beneden rennen. Als ze beneden staan, ziet Ron ons. Boos loopt hij naar ons toe en zegt:
Waar dachten jullie naar toe te gaan?
Uhhhhh..... Nou we uuhhh....
We wilden..
Wouden jullie weg gaan? Jullie wilden naar Amy en Esmee gaan hè?
Nou... Uhhhhh.... Ja, eigenlijk wel..
Boos maar ook bezorgd kijkt Ron naar ons. Jullie weten toch dat het te gevaarlijk is? Vraagt hij nu meer bezorgt. We willen ook graag mee helpen, zegt Leo naar de grond kijkend.
Harry os er ondertussen ook bij komen staan en zegt: goed, jullie mogen mee helpen, maar we gaan nog niet naar Amy en Esmee. Eerst een goed plan. Dus, vraagt Anika wat opgewonden, jullie zijn niet boos? Harry en Ron kijken elkaar aan en moeten laggen. Natuurlijk niet. Zegt Ron. Wij zoden dit ook gedaan hebben. Blijkbaar heeft Hermelien alles gehoord en zegt: Ronald!! Bang kijkt Ron Harry aan en dan moeten we allemaal laggen, ook Ron. Kom op, naar boven jullie, het is al bijna ochtend! Zegt Hermelien. Morgen wordt het weer een drukke dag, want dan gaan we kerst cadeautjes halen! Jaa! Roep ik en ik ren naar boven de anderen volgen mijn voorbeeld en rennen achter ons aan.
Slaap lekker zeg ik tegen Leo, Fred en Anika. Tot morgen! Zeggen ze terug en we gaan slapen.


de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu