Professor zwamdrift
Ga allemaal maar zitten.
Dit is dus waarzeggerij, het is het eerste jaar dat jullie dit vak krijgen.
Ik wil dat jullie jongen, meisje gaan zitten.Goed zo. Pak allemaal maar een kopje, en mark, pak maar dat oude kopje. Ik zie namelijk dat je een kopje gaat laat vallen. Je vader, die bij Harry Potter in de klas zat. Ik weet zijn naam niet meer, heeft er ook ooit een laten vallen.
Als je een kopje hebt vul je hem met thee en drinkt het op. Dan geef je het kopje aan je tweetal en kijkt welke vorm het plasje water vormt. Succes!Fred
Ik ga naast Daphne zitten en Anika naast Leo. We gaan aan een tafeltje voor vier zitten en pakken een kopje.
Gadver! Dit is echt vies!
Zo, ik heb hem op.
Ik ook. Zei Daphne.Even kijken...
Ik zie echt helemaal niks!
Pppffffttttt!!!
Ik ook niet! Zei Daphne.Ohhhhhh!!!
Neeee!!!Professor Zwamdrift is blijkbaar achter ons gaan staan. De hele klas kijkt ondertussen naar ons. Dit kan niet waar zijn!
Roept ze.
Maar.... mevrouw Zwamdrift, zegt Daphne. Iedereen kijkt naar haar kopje. Wat betekent dit dan? Ik zie alleen maar een vierkant met twee rechthoeken er boven op.Nee, nee, nee!
Meisje, dit is een konijn!
Een konijn betekent, even kijken.... een konijn betekent: de ondergang voor al het goede? Leo heeft het zojuist opgezocht.Een paar kinderen van Huffelpuf kijken geschokt, maar de meeste kijken met opgetrokken wenkbrauwen naar Zwamdrift. Dit MOET ik tegen professor Anderling zeggen! Roept ze, en ze rent weg.
Ik zie toch echt een vierkant met twee rechthoeken, zegt Anika.
Hahaha!!! Ik ook.Amy
Nog een vak en we gaan eten. Eindelijk!
Welk vak hebben we nu?
Uuuhhh..... zegt Esmee. Toverdranken, op naar het lokaal.Sneep
Allemaal zitten! Dit is jullie eerste les toverdranken, dus ik verwacht het allerbeste van iedereen!
Wie weet wat het nut is van een vergetelheidsdrank?
Ik, ikk!!!
Ja meneer Malfidius.
Als je dat drankje op drinkt vergeet je dingen.
Goed zo? Meneer Malfidius! 10 punten voor Zwadericht! Maar meneer!
Ja Potter. Ik spuugde de woorden bijna in Potters der gezicht. Dat is niet eerlijk, de naam zegt het al! Gaan we tegen de leraar in?
15 punten aftrek voor Grifoendor! Maar! Zei Esmee Potter. 20! Riep ik er achter na en ging verder met de les.Voor jullie eindexamen moeten jullie dit drankje kunnen maken. Zei ik en ik wees naar het vergetelheidsdrankje.
De les is afgelopen! Over 30 min gaan we gezamenlijk met de hele school eten.
En Potter en Wezel,
Het is Wemel! Zei Amy Wemel.
Dat ja...
Jullie mogen heel hoofdstuk 2 overschrijven, voor de volgende les.
Maar, ik heb niks gedaan! Zei Wemel. Maak me niet uit! Schrijven!
We zijn pas bij hoofdstuk 1 hoor ik Potter zeggen.
Dan zijn jullie goed voor berijd voor hoofdstuk 2! Roep ik en ik stuur de klas het lokaal uit.
JE LEEST
de jaren na Harry Potter
FanfictionJaren later als Harry, en Ginny, Ron en Hermelien ook kinderen hebben gaan die ook naar school. Maar niet zonder problemen. Ondanks Voldermord dood is, is zweinstein nog steeds in gevaar. Zullen ze het allemaal overleven? Dit boek gaat door op het e...