Harry
Langzaam voel ik dat ik wakker word en ik doe mijn ogen open. Ik zie iets waazichts, een tafel en ik lig op een bank. Wacht eens, dit is het nest.
Dan hoor ik stemmen:
Hij slaapt al anderhalve week! Wanneer wordt hij wakker?
Volgens mij is dat de stem van Ginny.
Misschien heeft de dooddoener hem op zijn hart geraakt. Dan kan het zijn dat hij het niet over leeft.
Dat was de stem van Arthur, nee, van Bill! Wat doet hij hier? En dan zegt Ron ook iets:
Als jij het niet overleefd, dan zorg ik er zelf voor dat die dooddoener het niet overleefd! Zegt hij fel. Rustig Ron, hij overleefd het wel. Zei Katja.
Ik wacht tot ik goed zichtbaar beeld heb en dan ga ik rechtop zitten. Binnen een paar seconden hoor ik Anika schreeuwen papa! En ze geeft me een knuffel. Ook de andere hebben gezien dat ik wakker werd door Anika's geschreeuw. Ginny, Hermelien en Molly sprinten na mij toe en geven mij om de beurt een knuffel. Ik dacht dat je dood was, fluisterde Ginny in mijn oor toen ze me knuffelde. Ik zal je toch nooit verlaten zei ik terug.
Daarna kwamen Katja en de jongens die me om de beurt een knuffel of een schouderklop gaven.Molly
Iedereen verwelkomt Harry en dan gaat hij aan tafel zitten. En nu? Wat gaat er gebeuren? Vroeg ik toen iedereen stil was. De laatste keer toen ik dooddoeners zag, was tijdens het gevecht tegen Voldermord. Zou hij weer terug zijn?!
Nee! Dat kan niet. Hij is dood! Zei Ron weer fel.
Misschien is Voldermord wel dood, maar zijn familie dan? Zei Daphne. Iedereen werd stil. Ik heb wel iemand gezien. Een meisje. Ze was ongeveer 25 jaar oud en droeg een zwart gewaad. Volgens mij was zij de lijder van de dooddoeners.
Zou.... zou Voldermord kinderen hebben gehad? Vroeg ik.
Wie zou dan de moeder zijn? Vroeg Anika. Ik zou het niet weten, maar als dat meisje de dochter van Voldermord is, zou ze net zo erg, of misschien zelfs wel erger zijn dan hij was.Bill
Ik denk dat er niets anders op zit dan wachten. En Amy en Esmee dan? Zei Daphne.
We moeten hun redden! Voor dat het te laat is.*Tik tik tik*
Er klopt een uil op het raam. Ron maakt het raam open en de uil vliegt naar binnen.
Ron
Ik maak de brief open en lees hem voor:
Hallo Harry, Ron, Hermelien, Ginny en de andere Potters en Wemels.
Zoals jullie hebben gemerkt hebben we Zweinstein over genomen. Jullie hebben mijn vader gedood!! En dat zal ik jullie betaald zetten!
En denk maat niet dat jullie nu kunnen komen binnen vallen want we hebbene Amy en Esmee. Ik geef je jullie Amy en Esmee terug in ruil voor Anika,Daphne, Leo en Fred.
En als jullie niet luisteren, dan zien jullie Amy en Esmee nooit meer terug!May
Met open mond lees ik de brief nog een paar keer goed door. Dus toch. Zei pa.
Zijn dochter heet May....
En nu? Zei ma.
We gaan Daphne, Anika, Leo en Fred in Ieder geval niet geven. Zei Hermelien.
Maar.... begon Fred.
Misschien moeten we dat wel doen. Hun zijn nog jong en..
Nee Fred! Zei George. Jullie zijn ook jong. In ieder geval 'te' jong. En Esmee en Amy dan! Zei Leo bijdehand. Ik zij nee! Schreeuwde George.
Ga maar even naar boven, zei Katja tegen Daphne, Leo, Anika en Fred. Boos stampte ze naar boven. We zijn al vijftien hoor! Zei Daphne en ze liep de trap op, achter Anika aan.
JE LEEST
de jaren na Harry Potter
FanfictionJaren later als Harry, en Ginny, Ron en Hermelien ook kinderen hebben gaan die ook naar school. Maar niet zonder problemen. Ondanks Voldermord dood is, is zweinstein nog steeds in gevaar. Zullen ze het allemaal overleven? Dit boek gaat door op het e...