~29~ slaap lekker George!

24 4 0
                                    

Angelina

In... In coma?! Ligt George in coma?! Hoe? Hoe kan dat? Dat kan niet waar zijn.

Ik wil jullie niet laten schrikken... Begint Molly weer. Maar het kan zijn dat hij het niet overleeft... Uit coma komen is heel lastig... Maar we hebben nog hoop!

We knikken allemaal en gaan langzamerhand een voor een naar boven. Het is al erg laat en er is veel gebeurt vandaag. Alleen ik ben nog beneden. Ik kan niet slapen. Niet voordat ik zeker weet dat het goed komt met George.

Kan je niet slapen? Vraagt opeens een stem vlak achter me. Het enige wat ik doe is knikken en voor me uit staren naar het haardvuur dat nog zachtjes vlamt. Hermelien komt naast me zitten op de bank en geeft me een knuffel. Het komt wel goed, George is sterk. Zegt ze fluisterend. Hij zal vechten voor zijn leven. Vechten voor jou... Ik knik weer zachtjes en blijf voor me uit staren. Zal ik je even alleen laten? Vraagt ze. Ik knik weer en kijk naar Hermelien die langzaam de kamer verlaat. Tot morgen! Tot morgen. Ik kijk weer naar het haardvuur. Het wordt steeds donkerder in de kamer doordat het haardvuur langzaam uit gaat, maar ik heb de kracht niet om vuur te maken. Ik sta op en loop naar George die rusteloos op de andere bank ligt. Ik ga op mijn heurken voor hem zitten en pak met een hand de zijne vast en mijn andere hand leg ik op zijn voor hoofd. Hij is steen koud en ik druk een kus op zijn voor hoofd. Zijn ogen zijn gesloten en het lijkt of hij slaapt, alleen is zijn mond gesloten en kwijlt hij niet. Ik pak een deken van mijn slaap kamer en leg die over hem heen. Ik zit daar dan nog zo'n half uur en besluit dan te gaan slapen.Ik kruip bij George op de bank en leg de deken beter over ons heen.

Slaap lekker George!

Remus

Slaperig loop ik naar beneden. Terwijl ik naar de woon kamer loop, bedenk ik wat er gisteren allemaal is gebeurt. Gelukkig zijn alle kinderen veilig.
Dan zie ik George en Angelina liggen.
Angelina is tegen George aan gekropen en ligt tegen hem aan met de dekens half afgezakt.
Ik glimlach. Het doet me denken aan vroeger... Toen George Angelina naar het bal vroeg.

*Flashback*

Ik liep toevallig langs het lokaal en zag het gebeuren.
Ze passen zo goed bij elkaar...
Ik hoorde Ron en Harry aan Fred en George vragen:
Met wie gaan jullie eigenlijk naar het bal?
Let op! Zei George.
Hij gooide iets naar Angelina en ze keek zijn kant op.
Hij wees naar zich zelf en daarna naar haar en bewoog zijn armen als of hij aan het dansen was.
Ze glimlachte en knikte toen.

Woooow! Harry en Ron keken hem ongelooflijk aan.

*Einde flashback*

George zou moeten vechten als hij dit wil overleven...
Ik loop naar ze toe en leg de dekens hoger over hun heen. Succes George! Fluister ik naar hem. En als je niet wakker wordt.... Dan.... Nou...
Slaap lekker!
Ik loop naar de keuken en ik zet koffie. Het koffiezetapparaat maakt een hoop lawaai en ik hoor zacht gekreun.
Ik pak mijn koffie en ga op de andere bank zitten.
Angelina is rechtop gaan zitten en kijkt met wazige ogen richting mij. Lekker geslapen? Vraag ik. Ze maakt een geërgerd geluidje maak knikt toch zachtjes.
Ik pak de ochtend profeet en begint te lezen. Angelina staat langzaam op en loopt voorzichtig de trap op naar boven.
Met een dreun gaat de deur achter der dicht en ze ploft zo te horen op bed.

Ik lees de ochtend profeet snel door en roep Percy en Arthur om met ze drieën naar het ministerie te gaan. We moeten nog werken...

Ze komen haastig naar beneden lopen en lopen alvast naar buiten om te verdwijnselen. Ik loop naar de deur en kijk nog een keer om naar George.
Slaap lekker George!
Fluister ik naar het bewegenloze lijf en stap naar buiten.

Het kan erg gevaarlijk zijn op het ministerie, zegt Arthur. May in waarschijnlijk van plan om het ministerie over te nemen. Als het gevaarlijk wordt, vlucht je naar het nest.
Wat er ook gebeurt, NIET terug komen voor een van ons of andere.
Zodra de andere beneden komen heb ik op een briefje op de tafel gelegd dat we naar het ministerie zijn en dat iedereen thuis moet blijven. Zei ik.
Laten we gaan!
Laten we gaan!

de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu