~4~ravenklauw

104 6 0
                                    

Daphne

Om de beurt worden er kinderen van het eerste jaar naar voren geroepen. Het is op alfabet. Dan hoor ik een naam die ik liever niet had willen horen. Malfidius! Ik zie dat Bart naar voren loopt, hij heeft de hoed nauwelijks op gezet en de hoed roept: Zwadericht.  Trots loopt hij naar zijn tafel en gaat naast Silvie zitten. Ik schud mijn hoofd en concentreer me weer op de hoed. Ik wacht tot dat ze klaar zijn met de achternaam Otter.  Nu komt de P.
Anika

P. Nu komt de P. Paffer... Peet... Potter. POTTER! Nu komt mijn zusje! Ik zie dat ze verlegen naar voren komt en gaat op de stoel zitten....

Esmee

Potter! Hoor ik professor Anderling roepen. Ik loop naar voren en ga op de stoel zitten. De hoed fluistert van alles in mijn oor, hmmm de slimheid van een ravenklauw, en de dapperheid van een griffoendor. Hmmmm. en dan roept hij:
Ravenklauw!
Ik schrik Huh! Ravenklauw?! Hoe kan dat! Ik schrik met rot en raak in paniek. Van de schrik durf ik niet meer van mijn stoel af te gaan.
Bang voor de reacties die er komen.

Anika

Ik schrik als ik Ravenklauw hoor. Hoe kan dat?! Ik hoor iedereen in de zaal smoezen. Huh?! Ze is toch de dochter van Harry Potter? DE Harry Potter? Hoe kan dat?!
Ik zie dat Esmee niet meer van de stoel af durft te komen...

Esmee

Dit kan niet! Ik kan niet bij Ravenklauw zitten!
Zo zo! Je bent niet tevreden over je afdeling? Hoor ik de tover hoed zeggen. Laten we je toch dan maar bij Grifoendor zetten. Dan roept hij: Grifoendor! Ik maak ook wel eens een foutje!
De helezaal wordt weer stil en kijkt naar professor Anderling. Wat is het nou? Hoor ik iemand zeggen.
Grifoendor dus, zegt zij dan en ze roept de volgende.
Yes! Roep ik en ik ga naast Daphne zitten.

Amy

Het lijkt wel een eeuwigheid te duren voordat ik aan de beurt ben. Gelukkig mocht Esmee toch naar Grifoendor, daar hoort ze.
Wemel! Hoor ik professor Anderling roepen. Ik loop naar voren en ga op de stoel zitten. De tover hoed fluistert van alles in mijn hoofd en roept dan zonder twijfel: Griefoendor. Snel loop ik naar Esmee en ga naast haar zitten.


de jaren na Harry PotterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu