BAB 3

202 11 0
                                    

Rania rasa seluruh alam sunyi. Hanya suara itu yang dia dengar. Suara siapa? Kenapa Rania rasa dia kenal sangat suara tu? Mustahil.

"Youu." Suara itu muncul lagi. Kali ini makin dekat. Sah Rania tengah bermimpi. Mana mungkin lelaki itu tiba tiba muncul dan menyuruh Rania menunggu.

Rania rela menganggap dia sedang bermimpi dari menerima kenyataan dia mungkin dah gila! Hearing hallucination!

"Rania." suara Thia mencampakkan kembali Rania ke dunia nyata. Suasana sekeliling makin hingar.

Iris tarik hujung winter coat Rania. Mulutnya dimuncungkan ke arah belakang Rania.

Rania ikut pandang ke arah situ.

Nahh. Di belakang Rania, Kim Ayden! Memang Ayden di belakang Rania. Memang Ayden yang menyuruh Rania menunggu! Aci tak kalau Rania buat buat pengsan sekarang? Ishhh rugi kalau pengsan. Ikan jerung depan mata ni. Ok Rania cancel plan buat buat pengsan dia.

"Err.. Hi." Rania senyum tapi entah manis entah tidak. Bibir dia kaku.

Namun Ayden masih tersenyum manis. Langkah diatur menghampiri Rania yang masih terkaku. Ayden langsung tak hirau sekeliling.

Empat orang krew If I'm Not Born Popular turut ikut turun dari subway. Dua sedang mengawal crowd yang semakin ramai, seorang memegang camera dan seorang lagi sibuk bercakap dihandphone dengan sebelah lagi tangan memegang walkie talkie.

"Hi."
"Hi. Ayden hurm Kim Ayden ehh Ayden.."
"Call me Ayden."
"Okey Ayden. What happen I mean what are you no no no what.."

"I want to know you." Satu baris ayat dari Ayden mematikan habis segala idea untuk menyoal yang bermain main di fikiran Rania. Kosong.

Orang sekeliling mula menjerit jerit. Teruja. Cahaya flash memancar mancar.

"You what?"
"I want to know you and I really mean it. "


Oh My Ayden! What the fish?

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now