BAB 31

127 6 0
                                    

Rania melangkah perlahan menghampiri Ayden yang sedang termenung jauh di pondok berhampiran rumah. Sejak kejadian di sungai tadi, baru kali ini Rania berkesempatan menghampiri Ayden.

Dari tadi Ayden asyik mengelak dari bertembung dengannya. Rania tak senang duduk. Hatinya diburu rasa bersalah yang bukan sedikit. Lepas semua yang dah terjadi, macam mana dia mahu memohon maaf lagi dia juga kurang pasti.

"Why sit here? You'll get mosquito's bite." Rania melabuhkan punggung berhampiran Ayden. Lingkaran ubat nyamuk yang telah dinyalakan, Rania letak berhampiran mereka. Semoga asap yang dihasilkan mampu menghalau 'drakula-drakula' kecil yang sentiasa menanti kesempatan itu.

Ayden masih kekal membatu di tempat duduknya. Teguran Rania langsung tidak dijawap. Matanya dihala ke hadapan merenung kepekatan malam. Sayup sayup telinganya dapat menangkap bunyi air sungai yang mengalir berhampiran rumah Rania. Bungi unggas bersahut sahutan. Terasa tenang sekali di kampung ini. Dengan udara yang nyaman, langit yang dihiasi bintang bintang tanpa bunyi kenderaan yang memekakkan telinga.

Tadi selepas makan malam, Ayden begitu ralit bersembang dengan Encik Daniel Shahraan sebelum lelaki itu meminta diri untuk masuk tidur. Sebagai guru besar sekolah, Encik Daniel Shahraan langsung tidak mengalami masalah untuk bertutur dengan Ayden. Puan Zulaikha pulak suri rumahtangga. Agak sukar dia hendak berbual dengan wanita itu yang kurang fasih berbahasa Inggeris. Namun wanita itu masih boleh memahami dengan baik walaupun tidak mampu bertutur lancar.

"I'm sorry about your phone." Sekali lagi suara Rania memecahkan keheningan malam. Namun Ayden masih kekal pegun. Senyap di tempatnya.

"I've ruined everything, didn't I?" Rania hilang punca melihat Ayden masih kaku tanpa suara. Sesekali lelaki itu menampar nyamuk yang hinggap di tubuhnya.

"Ayden pleasee answer me. You can scream at me as loud as you can. You can scold me. You can get angry because I know, I was wrong. But please don't stay silent. I.."

"I have nothing to say." suara tegas Ayden perlahan tapi cukup pedih di telinga Rania.

"Ayden... Ayden you can't just come here and act like you don't know me. Ignorance kills. I hate being ignored. I truly hate it."

"Then what should I do Rania? Tell me. Only God know how much I love you but you rejected me. You pushed me away. I can't act like nothing happened because it hurts me like crazy. I can't pretend to be okay and talk to you like we always did."

"I'm sorryy.." Rania termati kata di situ. Sesungguhnya dia juga terluka dek kerana kebodohannya sendiri. Untuk kali yang entah berapa Rania memarahi dirinya lagi.

"Your sorry won't cure. Yes I admit I came here to see you. Maybe you have rejected me but I still need to see you. You're my everything. I can't just leave after you said 'no'. Rania.. everything could be simple but you complicate it. You refused me and how can you act like nothing happened?"

"For pushing you away, sorry. For ruining everything, sorry. For all the pain, sorry. I know sorry won't cure but I have no other word to describe how guilty I felt."

"Why are you trying so hard to attract my attention? Why be such a good girl? Why care too much? You can just treat me like a trash so when I go back I have no regret. I could just believe that you hate me..."

"..but I love you!"

"Stop it Rania. Stop giving me hope. I don't.."

"I'm not lying. I'm telling you the truth, I love you. I thought as we just know each other, I might just want to own you. You're my favourite star but I was wrong. My heart keep on telling me that I love you. I can't just let you go because I want you. Yess. I was stupid enough to reject your proposal when the only thing that make me happy is to be with you."

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now