3

785 52 3
                                    

16/6-15

Stämning runt matbordet vi satt vi var inte direkt den bästa och jag satt hela tiden och vred mig obekvämt på stolen. Ingen av oss sa ett ända litet ord och jag petade lite i maten som jag försökt tvinga i mig. Lax och potatis. Jag gillade inte fisk alls så efter varje tugga gjorde jag diskret en äcklad grimas.

"Så... Vill du berätta lite om dig själv Felix?" Oscars mamma var den första som öppnade sin mun och jag nickade långsamt. Oscar gav mig bara en trött blick som sa att mer än gärna ville lämna bordet på en gång.

"Öm... Jag heter Felix Sandman, är sjutton år och gillar att sjunga och dansa, samt spela instrument. Jag är väldigt musikalisk av mig. Jag bor i Stockholm och går i skolan, andra året på gymnasiet. Det finns inte så mycket att berätta om mig egentligen, men ja." De nickade lite och jag blickade nervöst ner i den nästan orörda maten igen.

När middagen äntligen var slut så tog jag hissen upp till översta våningen för att få en arbetsuppgift av Caroline som för tillfället stod och putsade alla fönster. "Du kan gå och dammsuga unge herr Oscars rum" Sa hon till mig med ett stort leende på läpparna innan hon fortsatte putsa på fönstret hon höll på med.

Jag nickade lite och gick för att hämta dammsugaren som stod i städrummet. Klumpigt släpade jag in den i hissen och tryckte på våning två som Oscars rum låg på. Längd korridoren gick jag tills jag nått dörren till Oscars rum. Med en darrande hand knackade jag löst på dörren och väntade tåligt på att han skulle öppna.

Tillslut flög dörren upp och Oscar såg på mig med en trött blick. Min blick var dock på ett helt annat ställe. Den vilade på han tröjlösa muskulösa mage. Ett harklande från honom fick mig att få tillbaka min fokus och generat blicka upp på honom. Ett stor flin hade tagit plats i hans ansikte och han flyttade på sig så jag kunde komma in.

"Dammsug fort, det här tar på min tid." En diskret dryg blick gav jag honom och drog in dammsugaren i hans rum och kopplade i kontakten för att sedan starta den. Jag kunde inte låta bli att vara lite extra långsam då det var kul att se honom så irriterad. Och för att en liten del inom mig gillade att vara här, nära honom.

Men snart var jag färdig och drog ut dammsugaren ur hans rum. En försiktig blick gav jag honom innan han smällde igen dörren efter mig. En tyst suck lämnade mina läppar innan jag började vandra mot hissen där jag tryckte in våning tre. Snabbt gav jag mig själv en blick i helkropps spegeln som hängde i hissen. Mitt hår låg smått rufsigt över mitt huvud och mina ögon lös av trötthet.

Tillslut plingade hissen till och stannade på våningen jag skulle av på. Jag klev ut och gick till städrummet för att lämna dammsugaren där. När jag gjort det stegade jag in till Caroline för att meddela att jag gick och lade mig. Hon nickade lite åt mig och sa att hon kunde fixa diskningen själv. Tacksamt log jag mot henne och styrde mina steg mot mitt rum.

Dörren stängde jag efter mig och drog igen gardinerna så det inte skulle lyss in i rummet när jag skulle sova. Kläderna slängde jag på golvet och kröp ner i sängen med endast underkläder på mig. Lampan släckte jag och drog fram mobilen för att hälsa godnatt till både mamma och Ogge. När jag gjort det låste jag mobilen och drog upp täcket till hakan innan jag slöt ögonen för att försöka sova.

Jaha, min första dag i London som anställd åt en rikemansfamilj med en brutalt snygg son.

London baby - foscarWhere stories live. Discover now