4/7-15
Klockan var två och jag började faktiskt nästan bli lite orolig för Oscar. Han hade nämligen inte kommit hem ännu. Sova kunde jag inte heller göra då tankarna på vad som kunnat hända honom spökade i huvudet. Han hade ju sagt att festerna var galna. Kanske de var för galna. Tänk om han just nu låg ner drogad i en vägkant.
Men länge hann jag inte fundera då det snart lät i ytterdörren och snart hördes en duns också. Med en suck ställde jag mig upp från sängen och vandrade ner för trappan för att hjälpa Oscar, då det antagligen var han som kom hem.
När jag tagit mig ner för de två trapporna så såg jag, precis som jag förväntat mig, Oscar ligga i en hög på golvet i hallen. Ett lågt skratt lämnade mina läppar när jag studerade honom från där jag stod en bit bort. Men snart bestämde jag mig för att gå och hjälpa honom då han inte tagit sig upp ännu.
"Heej Feliix!" Skrattade han och satte sig upp. Jag höjde lite på ögonbrynen och skakade sakta på huvudet åt honom. Nykter var han ju iallafall inte. Fast vad hade jag förväntat mig? Han hade ju varit på en fest till klockan två.
"Hej Oscar, låt mig hjälpa dig till sängen" Suckade jag och tog tag i hans hand för att dra upp honom från golvet. Men han skakade på huvudet.
"Me neej, ja viill intää!" Gnällde han, men ställde sig upp på vingliga ben. "Felks, jah måstee bärätra en saak" Sluddrade han och lutade fram huvudet så jag kunde känna hans alkohol doftande andedräkt vid mitt öra.
"Nej Oscar, kom nu. Vi går upp till ditt rum." Återigen skakade han på huvudet och envisades om att få berätta sin viktiga sak. Som antagligen inte var så viktigt pågrund av alkoholen i han kropp.
"Lova att intre söga de hä, meh eghentligem e jah käär i diig." Han fnissade lite. Även om han var full så kunde jag inte undvika att känna hur jag blev helt varm av det han sa. Men som vanligt var jag bäst på att bygga upp falska förhoppningar.
"Oscar nej, du är full" Svarade jag, men han skakade på huvudet och skrattade lågt. Sedan sa han att han var kär i mig igen. Men han var full. Jag kunde inte lita på att han menade det.
Snart hade jag fått ner honom i sängen och bäddat ner honom. Jag var precis påväg att lämna rummet då han tyst yttrade mitt namn med en hes stämma.
"Felix?" Fick han fram, inte lika sluddrande nu. Jag nickade. "Stannaa hää, sov me miiig!" Han sträckte ut armarna och såg på mig med sin sötaste blick och underläppen lite hängandes.
Jag vände mer blicken i marken och kliade mig svagt i nacken. Tillsist nickade jag ändå och gick fram till sängen han låg i. Drog av mig både byxorna och tröjan innan jag kröp ner bredvid honom.
"Jah älsfkar dihg Felks" Yttrade han och lade ena armen runt min midja. Jag kände snabbt temperaturen i kroppen steg. Om ändå varje kväll såg ut såhär. Och Oscar faktiskt inte var full.
*
Solens stålar som trängde sig igenom de ljusa gardinerna fick mig att sakta slå upp ögonen. Blicken landade på Oscar som låg bredvid mig. Ljuset gjorde att han ljusa, men solbrända hy skiftade i en gulaktig färg mot de vita lakanen. Han var så vacker.
Sakta drog jag upp ena handen och lät den dras över hans kindben som var täckt av han mjuka hud. Samtidigt spökade många frågor och tankar i mitt huvud. Hur skulle han vara när han vaknade? Var det han sa igår sant? Som vanligt fanns det så många frågor, men inga svar. Ännu.
"Felix? Vad gör du här?" Jag ryckte till och såg upp på den vackra pojken framför mig. Inga tecken på glädje eller irritation hittade jag i hans röst, så jag kunde inte riktigt säga om han var glad eller irriterad av situationen.
"Öhm, du minns inget från igår alltså?" Samma fråga varje gång någon super sig full och vaknar upp med någon bredvid sig. Ingen kommer ihåg något då man varit långt ifrån nykter dagen innan.
"Nej..." Blev Oscars svar och jag nickade sakta. Sedan började kortfattat berätta för honom var som hänt under kvällen innan. Men den delen där han sagt att han var kär i mig undvek jag. Jag beslöt mig helt enkelt för att inte säga det riktigt ännu. Istället föreslog jag att vi skulle gå och äta frukost, vilket han snabbt gick med på.
Jag skulle berätta vad han sagt snart. Bara inte nu. Jag behövde själv tid för att tänka innan.
**********
Tänker inte ens försöka be om ursäkt för uppdateringen.. hahahTack för att ni röstar och läser fortfarande❤️ Betyder allt.
YOU ARE READING
London baby - foscar
FanfictionJag vet att jag bara är en anställd. Jag vet att jag bara kommer stanna här i en månad. Jag vet att du har flickvän. Jag vet att du är straight. Jag vet att du inte bryr dig ett skit om mig. Men jag vet också att jag fortfarande vill att du ska vara...