33

551 59 7
                                    

10/7-15

Jag, 11:16

Hej sötis! Surprise, jag bestämde mig för att komma hem tidigare!🙈😘

*

Glatt packade jag ihop mina saker som låg överallt i rummet. Kroppen gungade i takt till Justin Timberlakes låt, Can't stop the feeling. Ett stort leende var placerat i mitt ansikte och med en glad stämma sjöng jag lågt med i låten. Humöret är på topp.

Om inte så länge alls skulle jag få träffa min Oscar. Jag kunde vänta längre tills jag fick se honom igen så jag bestämde mig för att åka tidigare från hotellet.

När väskan var färdigpackad så stängde jag av musiken och tog min mobil, innan jag skuttade ut till en av hissarna och inväntade på att den skulle anlända till min våning. När hissdörrarna sedan öppnats så klev jag in och tryckte ner knappen som gick till entréplanen. Snabbt fixade jag till mitt hår i en av speglarna i hissen. Men snart hördes ett pling, och hissen stannade.

Ute i lobbyn såg jag att endast Omar och någon äldre kvinna jobbade i receptionen. Ingen av gästerna var där heller, så det var nästan helt tyst. Glatt skuttade jag fram till Omar och ställde väskan bredvid mig.

"Hej!" Utbrast jag glatt och hoppade lite på stället. "Jag behöver checka ut nu" Fortsatte jag och räckte fram kortet till hotellrumsdörren mot honom. Omar hälsade tillbaka lika glatt och tog emot kortet.

"Ska du hem till Oscar nu eller?" Flinade han knappade in någon på datorn han hade framför sig. Jag skrattade lite.

"Märks det tydligt eller?" Frågade jag lite generat. Omar skakade bara sakta på huvudet och knappade in lite till. Ljudet av tangenterna på datorn ljöd tyst med små ekon efter sig i den tomma lokalen. Den äldre kvinnan hade försvunnit iväg mot något rum längre bort, så endast jag och Omar var kvar i lobbyn.

"När det bara är du och jag här så vill jag hälsa dig en sak." Han gav mig ett retsamt flin och böjde sig framåt för att viska i mitt öra. "Ha inte allt för roligt hos honom, och skydda er." Jag kunde nästan känna flinet mot min hud.

"Men euw sluta!" Utbrast jag, men kunde inte undgå att skratta lågt. "Men jag måste dra nu, så vi får ses någon annan gång!" Jag drog upp handtaget på min väska och iväg den över golvet. En lätt hejdå fras utbytte jag med Omar innan jag var utanför hotellet.

Taxin jag skulle ta tillbaka till Oscar hus anlände sedan och jag klev snabbt in i bilen. Taxichauffören packade in min väska innan han satte sig i förarsätet och bilen började rulla.

På radion spelades Ariana Grandes låt, Be alright. Solen lyste in genom de öppna rutorna på bilen och några vita moln hade tagit plats på himmeln. Höghus och gallerior passerade förbi och människor gick runt lite överallt i staden. Det var en väldigt fin dag, vilket också påverkade mitt humör.

När vi sedan närmade oss Oscars gata så kände jag hur glädjen steg inom mig. Jag hade saknat honom så, och när bilen stannade så betalade jag så fort jag kunde, tog min väska och nästan rusade upp mot huset.

Dörren knackade jag på och Carolines glada ansikte tog snart plats. Hon hälsade vänligt på mig och jag gav henne en snabbt kram. Men precis när jag skulle börja gå mot trappan så stoppade hon mig.

"Öh du Felix, du ska nog inte gå upp dit" Sa hon lite nervöst nästan. Jag rynkade pannan och tittade oförstående på henne. "Jag vet att du vill träffa Oscar, men innan kan du väl berätta lite om vad du gjort när du bott på hotell" Föreslog hon och såg osäkert på mig, nästan som att hon försökte dölja något.

"Jag kan absolut förklara sedan, men nu vill jag så gärna träffa Oscar" Ursäktade jag och skulle precis börja gå upp för första trappsteget, när jag hörde fotsteg på den övre våningen.

Snart kom någon ner för trappan och jag bakade sakta. Ett ansikte jag trott att jag inte skulle få se på länge kom ner för trappan och sände mig ett litet falskt leende. Men det värsta var inte att hon var här, det var att hon stod i bara underkläder och flinade mot mig.

"L-Leah? V-vad gör d-du här?"

**********
Rösta snälla?

Okej nu känner jag att jag måste avsluta denna real quick.

E de ens någon kvar som läser? Känns som att rösterna blir mindre och mindre.

Asså omg de e typ sommar???

London baby - foscarWhere stories live. Discover now