27/6-15
Precis som alla andra dagar stod middagen på bordet vi satt runt. Ända skillnaden var att Oscars pappa som var på affärsresa inte var här och istället satt Leah på hans plats. Samtalet som flöt på valde jag att inte delta i då jag hade alldeles för mycket tankar i huvudet. Tillexempel som att jag bestämt mig för att ogilla Leah.
Varför visste jag inte, men jag gillade inte sättet hon rörde Oscar på. Jag gillade inte hennes vackra ansikte som Oscar alltid pussade. Jag gillade inte hennes fina leende så lyste upp hela rummet, leendet som fick Oscar att smälta. Jag gillade inte hennes underbara personlighet som fick Oscar att falla mer för varje dag. Jag gillade inte hennes fina mörkblonda hår som Oscar mer än gärna drog fingrarna igenom.
Och nu hade jag faktiskt börjar acceptera det faktum att jag kanske var lite avundsjuk på henne. För hon fick kyssa Oscar hur mycket hon ville. Hon fick krama honom hur mycket hon ville. Hon fick mysa med honom när hon ville. Hon fick göra vad hon ville med honom.
Jag hade också börjat acceptera att jag kanske hade börjat få några små känslor för Oscar. Men när jag ansökte till att jobba här så fick jag ett papper med en stor text där det stod att jag inte fick binda några starka band till de som bodde här. Inte heller till de som jobbade här hela tiden.
Maten var snart uppäten och vi skulle precis resa oss från bordet, innan Oscar tog ett hårt tag om min arm och drog med mig mot badrummet där han låste in oss. En förvånad blick gav jag honom där jag stod ungefär mitt i rummet. Han vände sig långsamt från dörren och kollade på mig med en svårläst blick innan han tog ett par steg närmare mig. Jag gav honom en nervös blick och svalde hårt.
"Oscar, varför är vi här?" Undrade jag lågt och backade ett par steg ju mer han närmade sig mig. Han fäste blicken i mina ögon och spände käkarna. Jag kunde inte direkt neka att han såg sjukt snygg ut just nu, även fast jag gärna velat det i detta ögonblicket.
"Vad var det för blickar du gav Leah? De såg lite, hatiska ut. Som om du ogillade henne för något" Fick han fram med en retsam underton. Jag bakade ännu mer, tillslut kände jag hur vägen snuddade min rygg och jag drog efter andan. "Vad var det för någonting, för hon har nog inte gjort något mot dig?" Han höjde på ena ögonbrynet och flinade svagt mot mig.
Jag skakade snabbt på huvudet. Hon hade gjort något alls som gjorde att jag ogillade henne. Förutom en sak, vunnit Oscar hjärta. Men aldrig att jag tänkte säga det till honom. Så istället skakade jag på huvudet. "V-vilka blick-kar?" Oscar skrattade humorlöst åt mig.
"Du vet vad jag menar. Spela inte dum" Morrade han lågt och tog ett kliv närmare mig, vilket fick mig att skrämt backa in i väggen. Jag drog efter andan och pressade mig mot väggen så mycket jag kunde. "Fast vet du vad, jag tror någon är lite avundsjuk." Han blinkade svagt med ena ögat mot mig. En svag rodnade beklädde mina kinder när jag, lite för snabbt skakade på huvudet.
"V-vad sk-kulle jag vilja h-ha av henne?" Stammade jag fram när han tryckte upp mig mot väggen. En svag rysning for genom min kropp när han lutade sig fram till mitt vänstra öra vilket gjorde att jag kunde känna hans tunga andetag. Snart omslöt hans tänder min örsnibb och jag kände hur mina andetagen stannade för en sekund.
"Mig" Viskade han lågt och sensuellt i mitt öra innan han drog bort sitt huvud. Genast spred sig kylan vid området han fuktat ner med sina andetag. Min vänstra hand lade jag försiktigt över örat och skulle precis öppna munnen för att svara att han hade fel. Men det hann jag aldrig göra då han snart försvann ut ur badrummet och lämnade mig ensam kvar där.
**********
*Bild på Leah*Började skolan idag, wiee... Okej ärligt, det var skit och vi till och med läxa redan nu.
YOU ARE READING
London baby - foscar
FanfictionJag vet att jag bara är en anställd. Jag vet att jag bara kommer stanna här i en månad. Jag vet att du har flickvän. Jag vet att du är straight. Jag vet att du inte bryr dig ett skit om mig. Men jag vet också att jag fortfarande vill att du ska vara...