10/7-15
Med trötta och tunga steg tog jag mig till hissen och tryckte ner knappen med en pil neråt som var placerad på sidan av hissdörrarna. Snart hörde jag hur hissen började åka uppåt och en kort stund efter det slogs dörrarna upp. Långsamt klev jag in och nuddade vi knappen med en tvåa på.
Det hade blivit en väldigt sen kväll dagen innan. Jag och Omar hade pratat väldigt mycket och kommit varandra nära. Men våran pratstund hade snabbt avbrutits av en alldeles för överbeskyddande Oscar. Lite för surt hade jag fått förklara för honom att Omar inte hade gjort något, inte jag heller för den delen.
När hissen nått plan två så klev jag ut och började gå mot restaurangen. Nästan direkt fick jag syn på Omars mörka hår vid baren. Med snabba smygande steg tog jag mig dit och gömde mig bakom en vägg. Men med min dåliga talang för smygande så såg det nog inte alls lika smidigt ut som jag trott.
Med ytterligare några snabba steg var jag på golvet nedanför baren. Endast bardisken skilde mig och Omar åt. Hans röst sjöng lågt på någon Rihanna låt och jag fick kämpa med att inte börja sjunga med. Han var faktiskt rätt bra på att sjunga.
Tillslut ställde jag mig hastigt upp och skrek högt, vilket ledde till att Omar skrek till ännu högre och ljusare och tappade skeden han hade i handen på golvet. Ett högt skratt gav jag ifrån mig.
"Fuck you" Hörde jag honom säga från golvet när han plockade upp skeden från golvet. Jag skrattade lite till och lutade mig över bardisken.
"Godmorgon" Flinade jag mot honom när han rest sig upp. Han suckade lågt och sköljde skeden under vattenkranen innan han torkade den och satte den i en av lådorna vid disken.
"Godmorgon" Skrattade han lågt och började torka ett av vinglasen som stod på bänken. "Du vet att frukosten redan stängt va?" Flinade han och ställde undan glaset.
"Va? Är du seriös?" Suckade jag och slog mig ner på en av barstolarna. Inte långt därefter hörde jag hur min mage gav ifrån sig klagande ljud. Omar skrattade.
"Jag kan gå och tigga mat till dig, men då är du skyldig mig en tjänst sedan" Svarade han mig med ett busigt leende på läpparna. Men med mitt dirtymind kopplade jag genast det till något snuskigt. Och som om han läst mina tankar så skyndade han sig att fortsätta.
"Nej Felix, inget snusk" Skrattade han och återvände till att torka vinglas. Jag log smått. Snart kände jag hur mobilen vibrerade i byxfickan. Snabbt plockade jag upp den och låste upp den. Ett litet leende spred sig på läpparna när jag såg vem som skrivit.
Bby❤️, 10:35
Vilken tid kommer du tillbaka? Saknar dig älskling❤️
"Var det Oscar eller? Du stirrar ner på skärmen och ler som ett fån." Svagt ryckte jag till och tittade upp från skärmen. Omar skrattade lågt och såg nyfiket på mig med händerna som stöd på bänken. Jag nickade generat och log lite innan jag skrev tillbaka.
Jag, 10:37
Kommer hem runt 13:00 ungefär, saknar dig med puss❤️
"Ville du ha frukost eller?" Hörde jag Omar fråga och jag tittade upp. Snabbt nickade jag och stoppade ner mobilen i fickan igen.
"Ja tack älsk-" Började jag, men tystnade snabbt. En snabb blick utbytte vi innan vi båda började skratta så mycket att en svag smärta spred sig i magen. Snart stod vi dubbelvikta och skrattade hysteriskt.
"Tä-tänkte du ny-nyss säga äls-älskling till mi-mig" Skrattade Omar fram och tog ett djupt andetag i hopp om att försöka lugna ner sig själv. Jag rätade på mig och nickade.
"Jag skrev ett sms till Oscar och sedan tänkte jag fel och blandade ihop er" Skrattade jag. "Men som svar på din fråga, ja, jag vill ha frukost" Fortsatte jag när vi lugnat ner oss lite. Omar nickade lite.
"Vi kan gå till caféet istället" Föreslog han och började dra av sig förklädet han hade på sig. Jag nickade lite som svar.
"Det blir bra" Svarade jag och drog handen rastlöst genom håret. Snart var Omar på andra sidan baren bredvid mig och vi började gå ut från restaurangen.
"Då går vi väl, älskling"
**********
Rösta så e ni bäst!Vi närmar oss slutet på denna bok. Kanske 5-6 kapitel är det kvar på den.
Btw, tack för typ 3k läsningar och över 600 röstningar!
YOU ARE READING
London baby - foscar
FanfictionJag vet att jag bara är en anställd. Jag vet att jag bara kommer stanna här i en månad. Jag vet att du har flickvän. Jag vet att du är straight. Jag vet att du inte bryr dig ett skit om mig. Men jag vet också att jag fortfarande vill att du ska vara...