30

619 55 2
                                    

9/7-16

Skrämt hoppade jag till när min mobil började vibrera och för andra gången denna dag lös "Bby❤️" upp på skärmen. Ett litet leende spred sig på mina läppar och jag ställde mig upp och plockade upp mobilen. Tummen drog jag åt höger över skärmen och lade sedan mobilen mot örat tillsammans med en hälsningsfras.

"Hello love! Vad händer?" Hördes Oscars röst på andra sidan av luren. Snabbt förflyttade jag mobilen till andra handen och lade den sedan mellan örat och axeln då jag behövde båda händerna för att leta reda på skjortan jag skulle ha sedan. Om ungefär en halvtimme skulle jag upp till skybaren för att hälsa på Omar som jobbade där ikväll.

"Inte så mycket, ska snart upp till skybaren där jag ska träffa Omar" Svarade jag enkelt och fortsatte leta efter skjortan, som verkligen gillade att leka kurragömma. En tyst suck hördes från luren.

"Måste du gå med just Omar?" Mumlade Oscar och suckade ännu en gång. Jag svarade inte utan fortsatte lyfta på allt möjligt för att se efter om skjortan låg någonstans. "Felix? Hallå?" Hörde jag Oscar klaga igen.

"Men ja, jag ska gå med Omar. Han är schysst" Svarade jag en aning frustrerat. Varför behövde vi ens ha den här diskussionen? Vi skulle aldrig behöva ha den om Oscar bara kunde lita på mig. Han måste förstå att jag aldrig skulle vara otrogen. Jag var inte ens helt säker på om vi hade ett förhållande.

"Hur schysst?" Frågade Oscar tvekande. En djup och frustrerad suck lämnade mina läppar. Men äntligen hade jag hittat skjortan iallafall. Så jag satte på högtalaren på mobilen och lade ifrån den på sängen. Snabbt bytte jag både tröja och byxor. "Hallå?" Hörde jag Oscar igen.

"Ja, jag hör dig. Men Omar är bara en vän. Du måste lita på mig Oscar. Jag skulle aldrig göra något för att göra dig illa" Försäkrade jag honom smått irriterat och fortsatte mot badrummet. Snabbt borstade jag tänderna och sprutade på lite parfym på kroppen.

"Gör han något med dig så bryter jag näsan av honom" Hörde jag Oscar lågt säga och jag kunde inte låta bli att flina svagt. "Jag är seriös." Jag skrattade lågt och plockade fram hårvaxet från badrumsskåpet.

"Han kommer inte göra något. Förresten, får jag fråga om vi ens har ett förhållande?" Mumlade jag lågt och kletade in vaxet i håret. Oscar suckade lågt.

"Nej, men du är min ändå." Jag kunde höra flinet bakom meningen han sagt. Jag skrattade lågt och torkade av händerna på den vita handduken som hängde på en krok bredvid bänken.

"Oscar, nu måste jag gå" Sa jag sedan och gick ut från badrummet för att ta en sista titt i spegeln. Högra handen drog jag genom håret och lade de sista hårstråna på plats.

"Asså Felix, jag gillar inte att du träffar den där Omar" Svarade han och tystnade sedan. Jag suckade tungt och ignorerade vad han just sagt. En tystnad på ungefär en minut uppstod. "Felix jag är allvarlig" Fortsatte Oscar.

"Jag tänker träffa honom ändå, han är min vän" Svarade jag irriterat och började knyta på mig mina skor. Med en snabb blick mot klockan insåg jag att jag skulle vara där om fem minuter ungefär.

"Jag tänker ringa dig ikväll, och då vill jag att du svarar. Bäst för den där Omar att han inte rört dig då" Muttrade Oscar. Jag svarade med ett enkelt "mm" och började sedan knyta nästa sko.

"Jag måste gå nu" Förklarade jag för andra gången när jag knutit färdigt mina skor. Snabbt borstade jag bort osynligt smuts från kläderna och plockade sedan upp min mobil jag lagt på golvet.

"Jag ringer dig sedan, kom ihåg det." Jag nickade svagt även om jag visste att han inte såg det. "Älskar dig." Jag log. Ibland fick jag påminna mig själv om att han faktiskt var avundsjuk för att han brydde sig om mig.

"Jag älskar dig med, vi ses" Svarade jag honom och tryckte sedan bort samtalet. Mobilen tryckte jag ner i fick innan jag steg ut ur hotellrummet. Stegen styrde jag mot hissen som skulle ta mig upp till skybaren där Omar befann sig.

Jag älskade Oscar, men ibland var han lite jobbig faktiskt.

**********
Rösta?!

Tveksam till hur många kapitel denna ska bli..

London baby - foscarOnde histórias criam vida. Descubra agora