Skriver jag inget annat så e de Felix perspektiv
9/7-15
Trött slog jag upp ögonen och gäspade stort. Det första som mötte min blick var hotellrummets vita väggar om tak. Klockan på mobilen visade siffrorna 09:14. Frukosten serverades ungefär fyrtiofem minuter till. Jag skulle säkert hinna om jag klev upp nu. Men den mjuka och fluffiga hotellsängen var väldigt lockande att stanna i.
Tillslut fick jag tvinga mig själv att gå upp. En sak jag gjorde ofta när jag inte orkade gå upp av mig själv, var att kasta i väg både kudde och täcke till andra sidan rummet. Då skulle man ändå behöva gå upp och hämta båda två när sängen blivit för kall. Och sängen hade ju antagligen blivit för kall för att ligga kvar i.
Snart stod jag utanför hotellrumsdörren med kortet som man öppnade dörren med, i handen. En halvtimme kvar tills frukosten slutade serveras. Med en snabbt blick mot klockan på mobilen så joggade jag iväg mot hissen.
Väl inne i hissen så pressade jag fingret mot knappen så siffran två lös vitt. Tre våningar ifrån våning fem där mitt rum låg. Själva hotellet hade ungefär tolv våningar. På olika våningar fanns också spa, gym, resturang och skybar.
Snart kom jag fram till restaurangen där frukosten serverades. När jag upptäckte att det endast var tjugofem minuter ifrån att restaurangen stängde, så bestämde jag mig för att bara ta något enkelt och sedan gå ut och köpa något mer.
Med endast en kaffe och en muffins satte jag mig i en av fåtöljerna som stod i ett hörn av rummet. Blicken lät jag glida över rummet.
Det var väldigt fint. Det märktes att detta var ett väldigt fint hotell. Som tur var hade jag inte behövt betala det själv, utan det hade ingått när jag antagit arbetet i Oscars hus.
Några meter ifrån mig så stod buffébordet med all mat på. Över nästan hela rummet stod vita bord i olika former. Runt de stod svarta stolar iklädda i skin. I taket hängde ljuskronor i glas. Golvet var av vitgrå marmor som vackert smällt in i resten av inredningen. En bit bort fanns även en bar som säkert hade öppet på kvällarna. Runt baren stod höga stolar så man skulle kunna sitta ner. Att gå dit sedan skulle nog inte vara så dumt.
Snabbt åt jag upp min "frukost" och reste mig sedan upp för att plocka undan allt. En brickan jag allt på bar jag även undan allt på. Den gråa brickan sköt jag in i ställningen som man skulle lasta av sina saker på.
Stegen styrde jag sedan iväg mot lobbyn. Med en snabb blick på klockan hade jag räknat ut att det tagit ungefär en kvart för mig att äta. Inte så länge alltså.
Påväg mot hissen insåg jag snabbt att jag behövde få i mig något mer än bara en muffins och kaffe. Även min mage gav ifrån klagomål. Så jag bestämde mig för att ta en av kartorna som låg på bänken vid receptionen. Kartan visade en stor del av London, men med mitt lokalsinne så förstod jag inte så mycket av den. Höll jag den åt fel håll?
Snart hörde jag ett svagt skratt bakom mig. Förvirrat vände jag mig om och mötte ett par mörkbruna ögon som log mot mig. Killen som stod framför mig bakom receptionen hade mörkbrunt hår och ett vänligt utseende. Det var som att glädje utstrålade från honom.
"Behöver du hjälp eller?" Skrattade han och nickade mot kartan. "Du håller den liksom upp och ner." Han flinade svagt mot mig och jag vände generat på kartan igen så den var åt rätt håll.
"Vet du något närliggande café typ?" Frågade jag smått generat och såg upp på honom igen. Han nickade och drog ena handen genom sitt mörka hår.
"Det finns ett två kvarter bort, jag får faktiskt rast nu så om du vill kan jag visa vägen" Erbjöd han sig med och jag nickade tacksamt. Lite vägbeskrivning skulle inte vara så fel.
"Gärna, Felix förresten" Presenterade jag mig och räckte fram handen för att hälsa. Han nickade snabbt och tog min hand.
"Omar"
**********
Äntligen fick jag in Omar i boken..Rösta snälla??
Åh, det verkar så kul att skriva en bok med ngn. Synd att jag är lonely af lol.
Tills nästa kapitel så kan ni snälla läsa igenom en av mina böcker, Santa tell me?
Det skulle vara jättesnällt om ni sedan kommenterade vad ni tyckte om den och om ni skriver om jag ska ha kvar den eller inte.
Vet nämligen inte om jag ska ta bort den. Jag gillar storyn på själva boken rätt mycket, men den verkade ärligt inte så uppskattad.
Skulle göra mig super glad om ni gjorde det, har stor beslutsångest just nu..
YOU ARE READING
London baby - foscar
FanfictionJag vet att jag bara är en anställd. Jag vet att jag bara kommer stanna här i en månad. Jag vet att du har flickvän. Jag vet att du är straight. Jag vet att du inte bryr dig ett skit om mig. Men jag vet också att jag fortfarande vill att du ska vara...