24

668 60 12
                                    

5/7-15

"Tack för maten Caroline, den var jätte god" Tackade Oscar när han reste sig från bordet och sköt in stolen han suttit på. Jag tackade också och ställde mig upp för återgå till att hjälpa Emanuel i trädgården. Jag skulle precis börja gå ut i hallen för att ta på mig ytterkläder när Oscars röst hördes bakom mig.

"Vänta! Kan du inte vara med mig en stund?" Jag vände mig om och möttes av en hundvalps blick. Ett litet leende spred sig på mina läppar då den blicken fick mig att vilja rusa fram till honom och krama ihjäl honom. Men istället svarade jag honom.

"Oscar, jag måste jobba nu." Han sköt ut underläppen. "Men vi kan göra något när jag slutat, glöm inte bort att jag faktiskt arbetar här" Fortsatte jag och kunde inte undvika små skuldkänslor. Men Oscar nickade förstående och bad mig att komma till hans rum när jag slutat för idag.

Jag nickade och började gå ut mot den stora trädgården. Oscar hade verkligen blivit klängig sedan vi kom tillbaka från vår lilla utflykt. Inte för att jag hade något emot det. Men han hade blivit så annorlunda från hur han var när jag kom hit. Han hade verkligen blivit den där mysiga nallebjörnen som Caroline beskrivit förut.

*

"Hej" Sa jag försiktigt och sköt upp dörren till rummet. Några steg in i rummet tog jag innan jag nådde sängen där han låg med hörlurar i öronen och musik i mobilen. "Oscar?" Jag satte mig på sängen bredvid honom i skräddarställning. Sakta öppnade han ögonen och sken upp när han fick syn på mig.

"Hej Felix! Har du slutat nu?" Jag nickade lite och log mot honom. "Vad är klockan?" Frågade han förvirrat och såg sig omkring i rummet.

"Kvart över sju" Svarade jag mjukt och drog försiktigt ur hörlurarna från hand öron. Samtidigt lät jag min hand stryka över hans mjuka kind. Ett svagt leende fick jag från honom innan han lade ifrån sig mobilen på det lilla bordet som stod bredvid sängen. Sedan vände han blicken mot mig igen och satte sig upp bredvid mig.

"Du är så fin Felix" Sa han lågt och lät handen söka sig upp till min kind. Jag log svagt och flyttade lite närmare honom. Men släppte aldrig blicken från hans blåa ögon.

"Detsamma Oscar" Viskade jag och lade armarna rund hans nacke. Sakta lutade jag fram huvudet lite så jag kunde känna hans djupa andetag mot mitt ansikte. "Kan jag liksom få, du vet." Han nickade och jag lutade mig sakta fram sista biten för att våra läppar skulle borsta mot varandra.

Snart låg hans läppar pressade mot mina och rörde sig i synkad takt. En hel elefanthjord bröt ut i magen och jag kände hur ett enormt leende smög sig på mina läppar. Länge fick jag kämpa med att hålla inne leendet för att inte total förstöra kyssen, men tillslut lyckades jag inte längre vilket Oscar antagligen märkte då han drog ifrån.

"Men sluta idiot le, du förstör ju kyssen" Gnällde han, men lyckades inte hålla sig för skratt. För att få mig att sluta le så tryckte han ihop mina kinder med sina händer innan han pressade sina läppar mot mina igen.

Plötsligt plingade Oscars mobil till och bådas blickar vändes mot den. Innan jag hann läsa vem som skickat ett sms till honom så tog han upp mobil och riktade den så att jag inte kunde läsa något som stod på den. Efter en liten stund lade han tillbaka den på bordet och återgick till att kyssa mig på halsen.

Men då mobilen inte var låst fick jag en liten skymt av namnet som stod över konversationen. Leah.

**********
Kort kapitel. Vet.

Inte för att va sån, vem var tog alla era röster vägen? Har boken blivit sämre? :/

Asså hjälp, jag vet inte hur jag ska få in Omar i boken :((

London baby - foscarWhere stories live. Discover now