Kahvaltıdan sonra saraya dönmem gerekiyordu ama gitmek istemiyordum
"Keşke burada kalabilsem."diye iç çektim
"Artık bir Düşeşsin."dedi Joseph yüzümü okşayıp "Sorumlulukların artacak, alışmalısın."
Başımı sallayıp gülümsedim
"Akşam görüşürüz."diyip yanağını öptüm
Joseph kollarını belime dolayıp beni öptü
"Kendine de bebeğimize de iyi bak."dedi gülümseyip
"Hayatım beni bırakmazsan saraya geç kalacağım."Joseph'in gülümsemesi bana da geçmişti.
"Ama bırakmak istemiyorum."
"Çocuk gibisin."yanağını öpüp kollarını belimden çektim. "Gerçekten gitmeliyim."
Saraya vardığımda bir an önce işlerimi bitirip gitmek istiyordum. Bearthe'nin yanına gitmeden önce balo salonunun hazırlıklarını kontrol ettim, hazırlıklar neredeyse tamamlanmıştı, sadece kristal kuğu ve birkaç süs gelecekti o kadar.Balo salonundan çıkıp Bearthe'nin odasına gittim.Gelinliğinin provası vardı. Reverans yapıp koltuklardan birine oturdum.
"Nasılsın?"dedi Bearthe başını bana çevirip
"Biraz tuhaf."dedim gülümseyip "Yani evlilik, kralın kararı... Nasıl hissedeceğimi ben de tam bilmiyorum."
"Evet senin için tuhaf günler değil mi? Ama merak etme, düğün bir hafta sonra yapılacak ve ondan sonra kocanla istediğin kadar vakit geçirebileceksin."
"Kraliçe gitmemi istemeyebilir."diye mırıldandım. Bu ihtimal o anda aklıma gelmişti ve şimdiye kadar nasıl düşünmedim bilmiyordum. Artık ülkenin kraliçeden sonra gelen en önemli kadınlarındandım. Kraliçe yanında kalmamı isteyebilirdi.
"Annemle konuşacağım."dedi Bearthe yanıma oturup "Bunu yapmayacak merak etme."
"Pekala."dedi ayağa kakıp "Balo salonunu görmek ister misin? Çok güzel oldu."
"Kahvaltıdan sonra gördüm çok güzel olmuş, sana güvenebileceğimi biliyordum."
"Beğenmene sevindim."diye gülümsedim "Müsaadenle misafirlerin kalacağı odaların hazırlıklarıyla ilgilenmeliyim."
Bearthe'nin odasından çıkıp doğu kanadına gittim.Tam otuz odanın hazırlanması gerekiyordu ve hizmetlilerden aristokratlara neredeyse tüm saray temizliğin ucundan tutmuştu.Elbette İngiltere Kralı'nın kalacağı oda en önemlisiydi onun için doğu kanadındaki en büyük oda hazırlanıyordu.Odaya girdiğimde Leydi Elizabeth ile karşılaştım.
"Düşes..."diye mırıldanıp reverans yaptı. Bakışları hiç de dostça değildi, ben de olmasını beklemiyordum zaten. Odaya göz attıktan sonra
"Elinize sağlık."dedim "Her şey tam gibi gözüküyor."
"Düşes..."biraz durup devam etti "Neden? Neden bana yardım ettiniz? Size Dük Joseph için hediye aradığımı söylediğimde..."
"Joseph'e güveniyorum ve o zaman ilişkimizin gizli kalması gerekiyordu, kıskaçlık yapamazdım." Gözlerinin içine baktım "Ama evlendiğime göre artık yapabilirim leydim."Gülümseyip "İyi günler."diyip odadan çıktım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişten Gelen
Historical Fiction15 yıldır İspanya'da olan Barones Carmen Escoder. Zamanında annesine yapılanların intikamını almak için memleketi Fransa'ya döner ama hepasa katmadığı bir şey vardır: aşık olmak.