İçeri girdiğimizde Joseph'in sorgulayan bakışlarıyla karşılaştık. Ondan herhangi bir şeyi saklamaktan nefret ediyorum ama şu an bunu anlatamayacaktım.
"Dük öyle bakmanıza gerçekten gerek yok."dedi Sinyor "Sadece iş görüştük. Düşesin ticari anlamaları malumunuz, canınızı sıkmak istemedi sadece."
"Şu ankinden daha çok sıkılmazdı."dedi Joseph bana bakıp
"Bence bunu yiyenimin yanında tartışmayalım, tam konuşamıyor ama Fransızca anlayabiliyor."
Joseph muhtemelen bu tartışmayı devam ettirirdi ama Veronica dışarıda oynamak istediğini söyleyince tartışma yarım kaldı. O kadar rahatlamıştım ki... Bahçeye çıktığımızda Veronica koşmaya başladı.
"Veronica Düşesi özlediği için getirdim."dedi Sinyor "İşlerim var gitmem gerekecek eğer sizin için sorun olmazsa Veronica burada kalabilir mi? Birkaç saate dönerim."
"Elbette."Joseph'in ifadesi bir anda değişmişti "Veronica burada istediği kadar kalabilir."
"Teşekkürler."
Sinyor gittikten sonra Joseph'e baktım
"Adamı resmen kovdun."
"Kendi gitmek istedi gördün."dedi Joseph "Hem neden onu savunuyorsun anlamıyorum."
"Çünkü misafir. Adama öyle bir baktın ki kovdun resmen."
"Carmen bana o adamı mı savunuyorsun?"
Joseph kolumu iyice sıkıp beni kendine çevirdi
"Bir daha avukatından bahsetmeni istemiyorum"
"Joseph canımı acıtıyorsun." Joseph'i ilk defa böyle görmüştüm ve ne yapacağımı bilmiyordum. Kolumu ne kadar sıktığını fark edince yüz hatları yumuşadı, elini gevşetip sarıldı
"Özür dilerim."Başımı öpüp yüzümü kaldırdı "İlk defa böyle oldum çok özür dilerim."
"Tamam."dedim gülümsemeye çalışıp "Ben Veronica'ya bakayım."
Veronica biraz ilerimizde çiçeklerin başına çömelmiş onları inceliyordu. Ben de yanına gidip çöktüm
"Neden böyle solgunlar."dedi Veronica bakışlarını çiçeklerden ayırmadan "Hastalandılar mı?"
Bir an ne diyeceğimi bilemedim. Veronica'nın ne kadar üzüldüğü belliydi biraz durup cümleleri toparladıktan sonra
"Tabi ki hasta değiller."dedim gülümseyip "Uyuyorlar sadece."
"Ne zaman uyanacaklar peki?"
"Çiçeklerin uykusu uzun sürer, birkaç ay uyuyacaklar."
Veronica'nın yüzü asıldı
"Ama ben o zaman burada olmayacağım ki. Dayım iki ay içinde İspanya'ya döneceğimizi söyledi."
İki ay içinde dönecekler mi? Sinyor neden bunu bana söylememişti?
"Neden gideceksiniz biliyor musun?"
"Dayım iki ay içinde işlerinin biteceğini söyledi."
Evliliğim bu kadar sarsmış olamazdı değil mi? Joseph ne derse desin Sinyor benim arkadaşımdı ve böylesine iyi bir arkadaşımı, dostumu kaybetmek istemiyordum. Ayağa kalkıp eteğimi düzelttim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişten Gelen
Historical Fiction15 yıldır İspanya'da olan Barones Carmen Escoder. Zamanında annesine yapılanların intikamını almak için memleketi Fransa'ya döner ama hepasa katmadığı bir şey vardır: aşık olmak.