Part 13

5.1K 574 6
                                    

Bila ada orang comment/vote, baru rasa semangat nak sambung cerita ni hahaha (lol mengada xD)

---

[Sora POV]

Sedang aku syok berborak dengan Bambam tentang Park Chanyeol yang kononnya suami aku tu, tiba tiba ada satu suara menyelit.

"Jalan cepat sikit boleh tak? Lembap." Okay. Aku kenal suara ni.

Pandanganku beralih ke belakang. Aku menjeling ke arah suara itu.

Dia ni tak mandi ke? Rambut pun macam ayam. Baju selekeh.

"Jalan ni besar kot. Kau ikut jelah tepi tu. Saja nak cari pasal kenapa?" Balasku selamba. Huhu pedas tak kata kataku ini?

"Mula dahhhh" tiba tiba, Bambam pula menyelit dalam pertengkaran kecil antara kami berdua.

Aku mencebik apabila mendengar kata kata Bambam. Mesti semua orang menyampah bila tengok kitorang gaduh kan. Well, aku lagi menyampah tengok muka biskut ni.

Jungkook memandang tajam tepat ke arah anak mataku. Muka dia jelas kelihatan... Marah? Badmood maybe? Ala, tak takut pun.

---

[Jungkook POV]

Aku yang dari tadi berjalan di belakang Bambam dan Sora naik menyampah apabila melihat mereka berdua borak sambil gelak ketawa.

Yang tak boleh bla, Park Chanyeol tu suami Sora. Alahai, perasan gila minah ni.

Dah lah jalan macam siput.

Aku pun taktahu kenapa pagi ni aku badmood semacam.

"Jalan cepat sikit boleh tak? Lembap." Tiba tiba, aku bersuara. Percayalah, tu bukan aku yang cakap. Tapi, tu syaiton dalam diri aku yang cakap.

Ceh, takde lah.

Aku takde niat pun nak marah dorang berdua. Tapi, siapa suruh jalan lambat sangat. Salah dorang lah kan?

"Jalan ni besar kot. Kau ikut jelah tepi tu. Saja nak cari pasal kenapa?" Balas Sora aka makcik mulut becok.

Aku memandang tajam ke arah Sora. Marah? Ye memang marah. Dah lah aku takde mood. Lagi dia nak cari gaduh pulak.

Excuse me dear Jungkook, kau yang cari gaduh dulu huhuh.

Selepas mendengar kata kata Sora, aku terus meninggalkan mereka berdua. Sempat lagi aku melanggar bahu Sora. Tapi perlahan je. Aku bukan dayus okay.

"Noona , gwenchana?" Suara Bambam yang sayu kedengaran. Aku rasa bersalah bila buat Sora macam tu.

---

[Bambam POV]

Aku mengeluh perlahan apabila melihat dua manusia di hadapanku bertengkar. Dah nama pun mengeluh perlahan, so takde sesiapa perasan lah.

Hyung meninggalkan kami berdua dengan dingin. Keadaan menjadi tegang. Sebab benda kecik ni je pun boleh gaduh? Haih.

Hyung ni pun. Tak gentleman lah. Cari gaduh dengan perempuan pulak. Dengan perempuan lain boleh je, tapi jangan sesekali dengan noona kesayanganku.

Ecewah.

Aku memandang ke arah Sora Noona. Dia macam nak nangis? Hidung dia merah macam badut dekat mcd tu.

"Noona, gwenchana?" Tanyaku prihatin. Aku dah anggap dia macam kakak aku sendiri. Aku tak nak sesiapa sakitkan hati dia. Apa ni. Ayat jiwang lagi --'

Sora Noona hanya tersenyum kecil.

"Kenapa tanya macam tu? Mesti sebab hidung noona merah kan? Haha noona selsema lah." Jawab Sora Noona dengan suara yang perlahan.

Aku memandang pelik seperti tidak percaya dengan kata katanya. Tadi okay je, kenapa tiba tiba selsema pulak? Korang pelik tak? Eh kenapa aku tanya korang? Hahahhahaa k.

Aku perasan, noona mengeluh perlahan dan tersenyum semula.

"Jom lah, nanti lambat pulak." Kata Sora Noona lembut. Hm adakah ini salah satu taktik nak mengelak? Okay whatever aku malas nak fikir.

Sampai sahaja di hadapan kelas Sora Noona, kami terus berpecah mengikut haluan masing masing. (Lol ayat)

Tapi, Sora Noona tak masuk kelas pun. Dia tercegat je dekat depan pintu. Dah kenapa? Nampak hantu ke?

Aku mencuba untuk mengintai, tetapi noona tolak aku. Huh sampai hati.

"Nak buat apa masuk kelas noona? Kelas Bambam dekat block sana kan? Ok lah byeee" kata Sora Noona tiba tiba.

Kemudian, dia terus masuk ke kelas dan meninggalkanku yang terpinga pinga.

---

Goodnight ~

Read, comment & vote ~

Annoying Neighbour   JjkWhere stories live. Discover now