Sora ketawa sendiri apabila teringat perkara yang terjadi di sekolahnya tadi. Kadang kadang, kena denda ni best jugak kan?
Flashback -
"LEE SORA, JEON JUNGKOOK, APA YANG KAMU BERDUA DAH BUAT?"
"Lee Sora, kamu tahu kan kamu pelajar terbaik sekolah ni? Sejak bila kamu pandai bergaduh ni ?!" Marah Mr. Taecyeon iaitu selaku pengetua Seoul International School.
Dia taktahu agaknya, Sora ni perangai kasar macam singa. Tulah Taecyeon, kau sibuk duduk dalam pejabat, taktahu perkembangan dunia ╮(╯▽╰)╭
Sora hanya menunduk apabila diherdik begitu.
Tiba tiba, Jungkook bersuara.
"Entah kau ni, kamu tahu kan kamu pelajar terbaik sekolah ni? Sejak bila kamu pandai bergaduh ni ?!" Kata Jungkook, sengaja mengulang percakapan Mr. Taecyeon.
Kalau Mr. Taecyeon marah aku, takpe lagi. Ni mamat biskut ni? MAMAT BISKUT NI? Dia marah aku? MARAH AKU? Okay ni tak boleh jadi !
"Kau kenapa? Kau punya pasal lah, pergi tolak aku !" Bentak Sora.
Jungkook tergelak sinis. "What? Oh, kau nak kata aku lah punca kita gaduh ni?"
"Absolutely, YES!"
Mr. Taecyeon pula, berpusing pusing kepalanya, sekejap pandang Sora, sekejap pandang Jungkook.
Tak sakit ke kepala tu? Nanti kepala dah tercabut, lagi satu hal aku kena cari pengetua baru. Penat tau tak. ㅠㅠ
"Oh yea? Kau kurus sangat, angin tolak dah jatuh" jawab Jungkook yang sengaja ingin menaikkan api kemarahan Sora.
"Eleh kau fikir kau tu gemuk sangat? Kau pun sama je, lagi kurus dari aku heh." Balas Sora sambil tersenyum mengejek Jungkook.
"But atleast--"
Kata kata Jungkook terus dipotong oleh Mr. Taecyeon.
"Dah cukup. Keluar keluar. Saya malas nak denda kamu berdua. Kepala saya pun dah nak tercabut ni tengok kamu berdua bergaduh."
Tak. Sebenarnya aku nak denda dorang berdua, but how? Author marah aku. Tak kasi denda pelakon kesayangannya. Lagi lagi Jungkook. Hm bro redha.
Jungkook dan Sora menunduk hormat dan terus keluar dari pejabat tersebut.
1 2 3
"PFTTT HAHAHHAHA" Sora tergelak besar di depan pejabat tersebut. Begitu juga dengan Jungkook.
"KEPALA DAH NAK TERCABUT HAHAHHAHAH" Kata Jungkook sambil ketawa terkekek kekek.
Ikan kekek mak iloi iloi, ikan gelama mak ilai ilai.
Tanpa disedari, Jungkook dan Sora ber highfive sesama sendiri. Namun, selepas itu, mereka terdiam.
Kita kan musuh?
"Eee, najis" kata Sora sambil mengesat tapak tangannya di blazer milik Jungkook.
Membulat mata Jungkook melihat perbuatan Sora.
"Apa kau kata? Naj--"
Author ni kenapa selalu potong masa aku nak cakap. Asyik aku je kalah dengan Sora. Bagi lah aku menang pulak ╮(╯_╰)╭
Pintu pejabat Mr. Taecyeon tiba tiba terbuka.
Gosh, pintu pejabat Mr. Taecyeon dah terbukak. Tahu tak ni masa untuk apa?
Okay, 1 2 3 !
DASI RUN RUN RUNNNNN
End Flasback.
"Nasib baik lah aku gaduh dengan Jungkook. Kalau tak, mesti dah kena denda." Ujar Sora sendirian.
Tiba tiba, *pakk pakk
Bunyi seperti batu kecil dibaling ke tingkap Sora membuatkan bulu romanya meremang.
Bunyi apa tu? Entah entah hantu. Habis lah kau, Sora.
"Kurang ajar punya author. Dia takutkan aku? Hey, ni Lee Sora lah." Ujar Sora megah dan terus membuka langsir biliknya. Buku teks mathematic yang tebal dipegangnya. Yelah, kalau hantu ke apa, aku bagi je dia tengok buku teks aku ni. Confirm dia pengsan. Sebab soalan semua susah susah.
Alangkah terkejutnya apabila dia melihat seorang lelaki yang berambut kemerah merahan, tersenyum manis kepadanya. Tapi, bagi Sora, senyuman itu sangat menyeramkan.
"Y-yah, tu kan bilik biskut! K-kau nak rompak bilik dia eh?!" Jerit Sora.
Lelaki tersebut mengerutkan dahi.
"Rompak? Biskut? Apa yeoja cantik ni mengarut?" Kata hati lelaki itu.
---
Yeay happy new year wattpaderssss ^^
Read, comment & vote ~
YOU ARE READING
Annoying Neighbour Jjk
Fanfiction[completed] is that true? hate can become love? Started ; Dec 15' End ; July 16' Highest Ranking - #19 in fanfiction