BAB 35

6.1K 220 2
                                    



Dayah, aku buat makan – makan sikit hujung minggu ni... Datang la rumah aku. Farid dan Layla ada sekali...

- Alif.

Dayah segera membalas mesej AD.

Tak nak.

- Dayah.


Fine...!!! Merajuk lima minit.

- Aliff


Tak padan dengan tua nak merajuk. Tunggu kau.


Ada aku kisah...   :p :p :p

- Dayah.


How could you...?  : (

Datanglah... aku tunggu... Lepas Isyak.


Mesej terakhir dari AD, Dayah biarkan tak berbalas.


**********


Jadi Dayah, awak akan uruskan tender di Kedah selama tiga bulan, I hope you can make our company success..." kata Dato' Sidek.

"I will try my best, Dato'..." balas Dayah.

"And salah satu sebab saya hantar awak ialah saya nak jauhkan awak dari Haikal... dan awak tahukan sebabnya..." tambah Dato' Sidek.

Aku mengangguk laju.

"Saya juga nak minta maaf pada Dato'. Saya tak ada niat nak buat Haikal terluka sebegitu. Saya minta maaf sangat – sangat..." luah Dayah.

"Saya faham... not everything yang kita nak kita akan dapat... then kalau tak ada apa – apa awak boleh keluar. Mulai esok awak bercuti and then minggu depan, awak boleh bergerak ke Kedah..." jawab Dato' Sidek.

"Baik Dato'...thank you very much for believe me to make this tender success..." ucap Dayah sebelum dia keluar.

Muka Dayah yang happy tak dapat disembunyikan. Gembira dia dapat balik kampung. Risau jugak bapak masih marah padanya.


"Happy nampak..." sindir AD.

"Aku happy salah, aku diam salah, aku gelak salah...." balas Dayah cuak.

"Hmm, memanglah...kalau kau betul kau tak senyum sorang – sorang..." bidas Zakif.

"Fine...lepas ni aku tak payah masuk office dah... hadap la muka korang bertiga hari – hari...." Dayah merajuk.

"Merajuk konon...tak ada makna nak pujuk..." usik Zakif.

Dayah menjeling tajam.

"Hmm, kalau kau tak ada, takde orang kami nak usik lagi dah..." kata AD sambil sengih.

"Pergilah usik Datin Rose..." bidas Dayah.

"Dah AD, tak payah layan dia, AD. Kita ada meeting. Abaikan mak cik ni..." jawab Zakif

"Zakif, I will revenge...wait and see..." ugut aku.

"Aku tak takut..." ejek dia sebelum menarik AD keluar dari office.

Gengster TergurisWhere stories live. Discover now