BAB 90

5.5K 171 2
                                    



Ketawa Dayah dari tadi bila AD menggeletek tubuhnya. Tergerak – gerak dia menahan kegelian.

"Abang... stop it..." Dayah mula penat ketawa.

"No... I just start tickles you..." AD masih menggeletek.

"Abang... please... kita main benda lain... sakit pinggang asyik gelak..." pujuk Dayah.

"Okay... nak main apa?" AD mengusap perut Dayah perlahan.

"Erm... kita main..." tiba – tiba telefon Dayah berbunyi minta diangkat.

"Sapa?" soal AD laju.

"Unknown number... abang nak angkat ke?" tanya Dayah seakan malas.

AD menggeleng. Dayah meletakkan telefonnya ditepi. Dia mahu meneruskan aktiviti mereka tadi. Dan telefon itu berbunyi lagi.

"Let me speaks..." AD mencapai telefon Dayah laju.


"Assalamualaikum... siapa ni...? – AD.

Waalaikumussalam... ni siapa? – Unknown number.

You call me and you ask me back... encik nak cari siapa? – AD.

Maafkan saya... ingatkan ni nombor kawan saya, Hidayah... saya Muaz... – Unknown number.

Sorry, wrong number... saya Jamal... - AD.

Sorry ganggu encik... maafkan saya... Assalamualaikum... – Unknown number.

Waalaikumussalam... – AD.


AD segera block number Muaz dari telefon Dayah. Ditatap wajah Dayah geram. Sakit hati dia tiba – tiba.

"Sapa call?" soal Dayah hairan.

"Muaz..." suara AD dingin.

"Serius... Mana dia dapat nombor saya?" muka Dayah terkejut.

"Kalau sayang bagi, memang ada la nombor tu dekat dia..." sindir AD kasar.

"Excuse me, Mr. Aliff Danial... don't accuse like that... I never give my number directly to the person I never trust... my number is private okay..." bengang Dayah dituduh AD sebegitu.

"Then how he got your number... jatuh dari langit... macam tu..." bidas AD lagi.

Dayah cuba menahan marah... "What is your problem? Cemburu? Kalau saya cakap saya tak bagi... saya tak bagilah..."

Telefon Dayah berbunyi lagi. Terpampang Rumah Mak pada telefon Dayah. AD segera mengangkat.


Assalamualaikum... - AD.

Waalaikumsalam...Aliff...sihat ka? Dayah sihat? – Puan Fizah.

Kami sihat... alhamdulillah... - AD.

Mak nak bagitahu ni... tadi Muaz datang rumah... dia minta nombor telefon Dayah... kata dia ada hasrat nak bagitahu... Mak bagilah nombor telefon dia... takut sat lagi Dayah tanya pulak siapa yang bagi... - Puan Fizah.

Oooh... hasrat apa Mak dia nak cakap? – AD.

Dia nak ambil anak hangpa dua jadi anak angkat dia... Mak tak taw nak kata apa... tu yang Mak suruh dia telepon tanya sendiri... - Puan Fizah.

Nanti saya bagitau Dayah, Mak... kami bincang dulu... - AD.

Ha... bincang dulu... tapi Mak rasa baik hangpa setuju ja... niat dia baik... apa pun terserah hangpa dua orang la... Mak nak letak dulu... nak mandi Nurin sat... Assalamualaikum... - Puan Fizah.

Gengster TergurisWhere stories live. Discover now