BAB 76

4.7K 175 0
                                    



Sapek senyum dari jauh melihat Haikal dibawa ke balai polis.

"Haikal... Haikal... kau ni memang bodoh... gila pulak tu..." kata Sapek.

Sapek ketawa. Tak sangka dia berjaya mempergunakan Haikal untuk membalas dendam. Sekarang dia sendiri perlu menghabiskan sisa hidup AD, Dayah dan Farid.

"Haikal tak ada... aku ada..." Sapek bercakap sendirian.

"Boss... barang boss pesan dah sampai... malam ni dorang nak jumpa..." kata konco Sapek.

"Good... then I can finish my plan... aku akan ambil nyawa korang satu – satu..." Sapek senyum jahat.

"AD mati..."

"Farid mati..."

"And the most AD loves... Hidayah... you will dies too..."



**********



Selera AD menjamah makanannya. Suka pulak Dayah melihat AD berselera. Dia makan seperti orang kelaparan.

"Kenapa tak makan?" soal AD melihat Dayah asyik merenungnya.

Dayah senyum... "Kenyang lagi... abang makanlah..."

AD membuat muka hairan... "Sayang makan apa? Tak nampak pun sayang makan sejak balik dari balai polis petang tadi..."

"Saya dah makan la... sebelum abang datang dengan polis... Haikal suapkan..." cerita Dayah.

Riak muka AD berubah. Tak suka pulak dia mendengar apa yang dikatakan oleh Dayah.

"Seriously, he feed you?" soal AD cuak.

"Yelah... tangan saya kan dia ikat... dia suaplah... kenapa? Cemburu eh?" Dayah melihat AD masam.

"Yes, I was... really – really jealous... meluat pulak dengar... malas la nak makan..." AD menolak pinggan ke depan.

Dayah ketawa... comel pulak melihat AD merajuk.

"Comelnya dia merajuk... alolo..." usik Dayah.

AD menjeling tajam.

"Abang... saya lapar pulak... suapkan..." pujuk Dayah.

"Makan sendiri..." bidas AD.

"Yelah... sapa kita nikan... nak bermanja dengan suami, dia tak nak... kita manja dengan orang lain, dia cemburu... alahai nasib badan..." Dayah bercakap sendirian.

AD membuat muka seposen mendengar kata – kata Dayah.

"Takpelah... lepas ni balik kampung suruh anak Tok Imam pulak suap... nak buat macam mana... suami tak nak suapkan..." sindir Dayah.

"Don't you dare... abang gigit nanti..." ugut AD.

"Cakap pasal Muaz, anak Tok Imam tu... sebelum balik, dia ada bagi dua helai jubah... cantik sangat..." cerita Dayah.

AD memandang Dayah tajam... "Boleh tak sayang jangan ambil hadiah dari orang... I can buy for you..."

"Abang ni... tak payah la jealous dengan rambut dia tu... rambut saya kan ada..." Dayah membuat lawak.

AD mengetap bibir menahan ketawa. Dayah ni memang suka main – main dengan dia.

"Satu jubah untuk abang, satu lagi untuk bakal baby kita ni... tapi jubah baby tu untuk boy... sian kan saya tak dapat jubah...?" keluh Dayah sedih.

Gengster TergurisWhere stories live. Discover now