Haikal mengikat kuat tangan Dayah pada kerusi. Dia takkan biarkan Dayah terlepas.
"Haikal... tolong lepaskan aku..." rayu Dayah.
Haikal senyum... "Sorry sweetie, your wish cannot be fulfilled... kita berdua akan tinggal di sini..."
"Haikal... tolong Haikal... jangan macam ni... aku tahu dalam hati kau masih ada secebis kebaikan Haikal... kalau kau sayang aku, tolong lepaskan aku... tolonglah kasihani aku..." pujuk Dayah lagi.
Haikal mula berang. Meja kaca yang berada di hadapannya ditumbuk sehingga pecah dan tangannya mula berdarah. Terkejut Dayah dengan tindakan Haikal.
"Kasihan... habis tu siapa akan kasihankan diri aku? Aku sayang kau Dayah setengah mati... tapi kau tak pernah pandang aku... kau tolak cinta aku... kau buat aku nampak macam pengemis... pengemis yang mengemis cinta kau..." bentak Haikal.
"I told you, Haikal... cinta tak boleh dipaksa... aku anggap kau macam kawan aku sendiri... aku tak boleh paksa diri aku mencintai kau... kau kena belajar terima hakikat..." suara Dayah meninggi.
Haikal mencebik... "Sebab aku terima hakikat, aku culik kau... once I can't have you, then no one can have you too... termasuk suami kesayangan kau tu... and for your information, suami kesayangan kau tu akan mati. Sapek akan bunuh dia and kau akan jadi milik aku..."
"Aku rela mati dari terpaksa hidup dengan orang gila macam kau... dan aku akan pastikan rancangan kau dan Sapek tak berjaya. Kau ni bodoh la, Haikal. Kau tak sedar dengan siapa kau berurusan. Once Sapek killed me and AD... he never let you alive... you will died too... bear in mind, you just a stupid guy who he used to get what he want..." suara Dayah meninggi.
Haikal diam. Terkedu mendengar kata – kata Dayah. Dia mengeleng sebelum tersenyum laju.
"Kau ingat aku budak tadika ke kau nak tipu aku...? Aku takkan tertipu dengan taktik kau..." Haikal senyum sinis.
"Lelaki bodoh... kau akan menyesal suatu hari nanti kalau tak percayakan aku... orang bodoh macam kau patut mati..." marah Dayah geram.
Pangg!!!
Terasa panas pipi Dayah kena penampar Haikal. Berpinar kepalanya seketika.
"Aku paling benci orang hina aku... tambah – tambah orang yang aku sayang... better you shut up your mouth and sleep..." Haikal meletakkan selo tape pada mulut Dayah.
Air mata Dayah tumpah. 'Ya Allah... lindungilah aku dengan anakku... bantu kami Ya Allah... '. Hati Dayah merintih sedih. Teringat dia pada AD. dia yakin AD sedang risau padanya saat ini.
**********
AD membuat laporan polis. Rakaman CCTV telah diserahkan pada mereka. Polis sedang menyiasat kes ini.
"Sorry, I'm late boss..." kata Yazid.
"Don't mind... aku nak kau cari lelaki ni... ni gambar dia dan ni no plat kereta dia... as soon as possible... call aku terus bila kau dah jumpa dia... cari tempat persembunyian dia..." AD menyerahkan sekeping gambar pada Yazid bersama no. plat kereta Haikal.
Yazid mengangguk... "Nama dia? Kalau boss tak kisah, saya nak kerah kawan – kawan saya sekali cari..."
"Haikal... buatlah apa pun... janji jumpa dia..." AD meraup mukanya kasar.
"Kalau macam tu, saya pergi dulu... I will call you when I found him..." kata Yazid sebelum pergi.
AD mengangguk lemah. Dia benar – benar risau dengan keadaan Dayah. Takut Haikal mengapa – apakan Dayah. 'Lindungi isteri dan anakku Ya Allah...' doa AD.
YOU ARE READING
Gengster Terguris
General FictionAlif Danial @ AD Kerana keluarga, dia berubah. Hati mana tak terguris melihat keluarga sudah musnah. Melihatnya ibunya bermesraan dengan lelaki lain di hotel. Ayahnya berfoya-foya-foya dengan wanita muda di club. Dan adiknya, sudah lama melarikan di...