Farid menekan loceng berkali-kali. Pintu berkunci. Tapi kereta ada di dalam.
"Tidur ke AD ni ? " ngomel Farid. Handphone di poket dikeluarkan. Tangannya laju mendail no. telefon AD.
Tak diangkat. Mana dia pergi ni.
Dayah memerhati dari bilik. Farid datang. Habislah aku.
"Mana AD ni. Belum bangun ke ? " Aku mula gelisah. Dia ke hulur ke hilir.
Kaki aku laju melangkah ke bilik AD. Pintunya aku ketuk.
"Alif....Alif...Farid datang... " kataku. Tak ada sahutan.
"Weyh...bangun weyh..." ketukan kali ini agak kuat. Bunyi hon dekat luar mula kedengaran.
Adoi.... tombol pintu aku pulas. Tak berkunci. Aku membuka dengan perlahan. Mana tahu AD mahu mengenakan aku. Semalam teruk aku bulinya.
"AD masih lagi lena. Mak aii, pukul 10 dah kot, tak bangun lagi laki ni... " bebel aku.
Aku mula menggerakkan AD. Masih lagi tak bergerak. Kali ini aku menggerakkannya lagi kuat.
Tangan aku ditarik dan aku jatuh ke atas katil. Dia berada di atas aku. Aku terkejut. Tiba-tiba dengupan jantung aku laju
"Apa kau buat dalam bilik ni..hah?" marah AD.
"Aku nak kejutkan kau je, Farid datang. Boleh tak kau bangun sekarang ? " kata aku gagap dengan mata tertutup.
"Lain kali, jangan masuk bilik ni...faham ? balas AD.
"Yelah-yelah...bangunlah...sakit " bebel aku.
AD lantas bangun. Dia tarik telinga aku masuk bilik.
"Aaaaah...sakitlah...kau ingat aku ni adik kau ke ? " aku marah balik.
"Diam...ni akibat kalau tak dengar cakap..Degil sangat. " kata AD sambil mengikat tangan aku.
"Senget.." kata aku.
Dia menjeling aku lantas keluar.
Bengang pulak aku.
***********************
AD membuka pintu.
Farid mencekak pinggang. Panas hatinya menunggu daripada panas matahari.
"Kau buat apa hah ? Aku tunggu dari tadi kot. "marah Farid.
AD sengih. "Sorry..baru bangun..." balas AD sepatah.
"Apa? Kau tahu tak pukul berapa sekarang ? Ohh...patut la nak jaga kat rumah...boleh bangun tidur lambat. Aku pulak yang kena awal " suara Farid meninggi."
AD berkata "Aku minta maaf...aku tidur lambat semalam...aku keluar beli barang... Jom masuk ".
Farid membuntang matanya.
"Kau keluar..? Kalau minah tu lari macam mana ? " balas Farid.
"Dia ada la kat atas. Hidup lagi... aku tengok tadi " kata AD.
"Mulut tu kan...." marah Farid mencubit pipi AD.
AD mengerang sakit. "Argh...sakit la.... yang kau bela dia sangat apa hal ? "rungut AD.
" Yelah...dia tu macam adik aku dah..Aku tak tahu kenapa tapi aku tenang tengok dia...rindu pulak aku nak dengar dia jerit minta dilepaskan...kata Farid .
"Dah suka, kahwin je la... aku boleh tolong suruh Layla benarkan kau kahwin lain " bidas AD.
Farid menjeling. "Ada je kau nak menjawab..".
YOU ARE READING
Gengster Terguris
Ficción GeneralAlif Danial @ AD Kerana keluarga, dia berubah. Hati mana tak terguris melihat keluarga sudah musnah. Melihatnya ibunya bermesraan dengan lelaki lain di hotel. Ayahnya berfoya-foya-foya dengan wanita muda di club. Dan adiknya, sudah lama melarikan di...