BAB 60

5.9K 165 3
                                    


AD merenung Dayah yang belum sedarkan diri. Sedih dia melihat keadaan Dayah.

"En. Aliff..." panggil Dr. Zura.

AD segera menoleh... " Dr...macam mana keadaan wife saya...? Kandungan dia macam mana? If she need warded?"

"No need warded... she alright...just need a lot of rest... watch her emotion... make sure she not pressure... it will effects to the baby... about the baby... we cannot underestimate what will happen...it too weak... make sure she eats and got the proteins... Boleh bawa dia balik bila dah sedar..." kata Dr. Zura.

AD mengangguk lemah... "thanks Dr..."

AD merapati Dayah bila Dr. Zura mula pergi. Dikucup tangan Dayah lembut.

"Sayang, dengar tak Dr. cakap apa tadi...? Sayang tak boleh pressure, emotion kena jaga... kesian anak kita nanti... sayang kena kuat walau apaun terjadi... demi anak kita..." AD bercakap dengan Dayah yang masih lagi lena.

"Kenapa dengan Dayah?" soal Johan laju.

AD menoleh. Tak sangka Johan mengikutinya sampai ke hospital.

"Badan lemah sikit...penat..." jawab AD perlahan.

"Pregnant?" soal Johan lagi.

AD mengangguk... "2 month already... kandungan masih lemah..."

"Banyak sabar... aku yakin Dayah kuat... in sya Allah, kandungan dia Allah jaga..." Johan bagi semangat.

"Thank Jo... mudah – mudahan... by the ways, kenapa datang rumah...?" tanya AD baru teringat.

AD dan Johan duduk jauh sikit dari katil Dayah...tidak mahu ganggu dia tidur.

"Saja nak lawat, tanya khabar... senyap je kau dengan Dayah dua tiga minggu ni... Fiya dengan Aina tarik muka bila aku tanya pasal korang... tu yang aku datang rumah... mana tahu gaduh dengan Dayah..." jawab Johan.

"Dorang marah aku la tu sebab tak bagi Dayah keluar lepak lama dengan dorang...terasa hati la tu... tambah – tambah Aina. Aku bukan tak nak bagi dorang keluar bersama tapi kalau dorang keluar mesti lewat balik... risau aku... tambah – tambah bila Dayah sah pregnant... aku tak nak dia jadi apa – apa..." jelas AD.

"Abaikan perangai tak matang dorang tu...Awal – awal kandungan memang kena jaga... sepatutnya aku pun buat macam kau juga tapi nak buat macam mana, keras kepala... lagi ditegur lagi menjadi..." tambah Johan.

"Nasib baik la Dayah ni lain sikit...jenis tak suka bersosial sangat..." AD senyum bangga.

"Bertuah kau dapat isteri macam dia... so appreciate her..." puji Johan.

AD tersenyum. Rasa bangga menjadi suami Dayah.

"Bahagia pula bila dapat pujian tinggi melangit..." sampuk Dayah yang sedar dari tadi.

AD segera merapati Dayah... "Are you okay... pening – pening lagi tak ?"

"I'm okay... kita kat mana ?" soal Dayah yang mula bangun dari katil. Kepalanya masih pening.

"Hospital... sayang pengsan tadi... rest a bit... kejap lagi kita balik..." cerita AD.

"Macam mana boleh pengsan ni, Dayah...?" soal Johan.

Dayah senyum sinis. Takkan aku nak cakap Hazman punya pasal kot.

"Kurang protein kot..." jawab Dayah acuh tak acuh.

"Tak makan sayur la tu..." ejek Johan.

Dayah menjeling... "Biar la... sibuk je...suami aku tak bising pun..."

Gengster TergurisWhere stories live. Discover now