Just Nak Bagitahu...

3.9K 89 4
                                    


Guys... Girls... Reader...

Nak promote cerita kedua writer... Bacalah nanti walaupun tak seberapa... still hambar dalam proses edit... 

Shoot You Mr. Killer... 

#Baca taw...😁😁😁😁

Esok GT will publish new chapter... wait yaa... 😎😎😎

 

And I...


After finish both of this story, ada cerita baru writer nak bagi korang baca... ni sinopsis dia...


TAJUK : LAFAZ YANG TERSIMPAN

GENRE : RANDOM


Cintakan manusia, manusia akan mati...

Cintakan bunga, bunga akan layu...

Cintakan nafsu, memakan diri...

Cintakan Allah kekal abadi...

Begitu pendirian Hidayahtul Humaira. Tak akan mencintai sesiapa yang bukan halal baginya. Cinta yang dimiliki diserah pada yang layak dan kekal abadi. Lahir dalam keluarga yang berada tidak sekali membuatkan dirinya lupa Tuhan. Dia berbeza sebaliknya walaupun keluarganya jahil dan lupa Maha Pencipta. Dibesarkan oleh pembantu rumah dengan didikan agama yang cukup membuatkan dia tidak pernah berbangga dengan harta kekayaan semata – mata.

Anak ustaz, Wajdi Farhan mula mahu menyunting menjadi kekasih hati. Humaira pelik dengan pegangan akhlak Wajdi Farhan itu.

"Maira, ana suka pada enti... kalau boleh ana mahu enti menjadi Hawa ana... enti pasangan yang paling layak untuk berada di samping ana... mahu enti jadi couple Islamik ana di sekolah?" – Wajdi Farhan.

"Enta tahukan tiada yang halal dalam hubungan seseorang mukmin itu dengan lelaki ajnabi melainkan pernikahan. Tidak dinyatakan dalam al – Quran mahupun hadis tentang couple Islamik... Maaf, ana berpegang pada cinta yang abadi bukan cinta ajnabi... - Hidayahtul Humaira.

Muncul pula si jejaka jambu, Hilman Malik yang baru pindah ke sekolah. Dicabar oleh rakan sekelas supaya membuat Humaira suka padanya. Namun dia yang terjatuh suka.

"Maira, suka makan tempe tak? – Hilman Malik.

"Kenapa tanya? - Hidayahtul Humaira.

"Sebab tempemu disisi, hati Iman kehilangan... - Hilman Malik.

"Iman kehilangan jiwa yang rindu akan Tuhan... bukan Maira - Hidayahtul Humaira.

Segala cubaan ditepis. Hidayahtul Humaira mampu melawan dengan senang. Hadir lelaki angkuh yang suka membulinya, membuatkan Humaira tercabar kesabarannya.

"Wei Aya... mana abang kau? Aku nak suruh dia ajar adik dia sikit yang tak tahu adab ni..." – Tengku Daniel.

"Panggil Maira... panggilan Aya hanya dipanggil oleh seorang saja... and that definitely not you..." - Hidayahtul Humaira.

"Suka hatilah... mulut aku nak panggil apa... Yaya ke... Buaya ke... pandai nak menegur aku pulak... aku lagi tua pada kau... abang kau tak tegur pulak..." – Tengku Daniel.

Layan manusia yang serupa monyet ni sampai ke esok tak sudah... Ingat kau tua aku tak boleh tegur... badan je besar, otak kecik. - Hidayahtul Humaira.

Satu doa terlafaz apabila salah seorang mencuri hatinya. Bibirnya dia terpendam, sedangkan lafaz disebut dalam doa. Luahan hati dicerita pada Pemilik Hati. Tetap berpegang pada ajaran yang dipelajari, cinta takkan diungkap kepada ajnabi sampai mati.


LAFAZ YANG TERSIMPAN

All Rights Reserved. ©

Polkadot_Adwa.



Gengster TergurisWhere stories live. Discover now