De stad was prachtig versierd met allerlei versieringen en symbolen. Op sommige gebouwen leken gehele voorspellingen te staan geschreven. Sam pakte zijn notitieboekje en tekende sommige dingen over. Het moest een raar beeld zijn om ons over straat te zien wandelen. Een groep van 12 mensen omringt door elfjes. Het leek of de Feeën en andere wezens zich aan het verzamelen waren op het grote plein in het centrum van de stad. We hadden ons op een terrasje neergezet en keken hoe er een heuse menigte ontstond.'Wat zou er aan de hand zijn?' vroeg Mia verbaasd.'Weten jullie dat niet dan?'. Er stond een soort ober naast onze tafel.'We zijn niet van hier' zei Maarten.'Komen jullie uit de dorperen?' vroeg hij.'Daar in de buurt' zei Oc.'Kun je ons vertellen wat er aan het gebeuren is?' vroeg André.'Er komt straks een optocht door de stad ter ere van de prinses haar verjaardag' zei de ober.'Maar zeg eens, wat zijn jullie?'. 'Hoe bedoel je?' vroeg Julie.'Nou jullie zijn volgens mij geen feeën, al zien jullie er wel zo uit' zei hij.'En jullie hebben kleine elfen huisdieren. Dus ik weet niet wat jullie zijn. Transformators misschien?'.'We praten liever niet over onze afkomst' zei June. 'Kunnen we gewoon bestellen?'.'Ja is goed' zei hij.'Zeg het maar'. We bestelden drankjes waar we zelf nog nooit van gehoord hadden. Toen we onze drankjes hadden begon de optocht.'Hey leider' fluisterde Niels in June's oor.'Hoe ben je van plan om dit te betalen?'.'Rustig, ik heb een plan' lachte ze en pakte een zakje.'Dit zijn munten die exact op de munteenheid lijken die hier word gebruikt, we vonden ze gisteren in de bib'. De optocht begon bombastisch veel lawaai te maken en iedereen juichte.'Dat is de koninklijke familie' zei Sam.'Dan moet dat de prinses zijn' zei June en wees naar een meisje bovenop een prachtige praalwagen. Ze droeg een kroon versierd met parels en goud en ze had prachtige grote vlindervleugels.'Geen wonder dat ze zoveel volk trekt als je begrijpt wat ik bedoel' lachte Oc.'Oogje op de prinses?' vroeg Niels grijnzend. 'Jij niet dan?' lachte hij.'Hou daar is mee op zeg' zei Febe.'Ze valt waarschijnlijk toch niet op, je weet wel, mensen'.'Daar kan jij toch mee helpen Februari' lachte Oc.'Jij bent de Cupido van de groep'. Ze rolde met haar ogen en lachte. Opeens hoorde we een luid geschreeuw, het was de prinses. Er stond een man boven bij haar op de wagen die haar vastpakte en probeerde mee te nemen. Als in een reflex stonden we allemaal op en deden een stap naar voren maar het was te laat. De man teleporteerde weg met de prinses en het publiek bleef angstig achter. Het plein werd meteen ontruimt en overal waren er wezens in een soort beveiliger uniform te zien. 'We moesten maar is gaan' zuchte Julie en keek naar June.'Komop jij bent de leider, zeg iets' zei Maarten.'We gaan terug naar het centrum' zei June en keek naar Sam.'Breng ons terug'. Sam pakte een apparaatje dat op een soort gsm leek en begon knopjes in te tikken. 'Iedereen handen vasthouden' zei hij en pakte June's hand. Iedereen pakte elkaars hand vast en Sam klikte op een grote rode knop. We teleporteerden terug naar het centrum samen met onze elfjes.'De feeën prinses is net ontvoerd' zuchte June vol ongeloof. 'Hoe kan dat zelfs?!'.'Misschien zijn het dezelfde personen die we moeten stoppen om de wereld te redden' zei Mia en keek baar het holografisch paleis.'Mia, je bent slimmer dan je eruit ziet' lachte August.'Ik zal dat maar opnemen als een compliment zeker' lachte ze.
JE LEEST
De 12 kinderen(#1)
FantasiDit is het verhaal van 12 mensen, 6 meisjes, 6 jongens. Mensen van 16 jaar oud, geboren in hetzelfde jaar, elk een andere maand. Allemaal ontdekken ze dat ze krachten hebben op hun 16de verjaardag. Elk van hen is uniek. Ze werden uitverkoren door de...