Hoofdstuk 31

209 23 0
                                    

'Josh overkopen?!' riep Frederick verbaasd. Het was duidelijk geen alledaags voorstel.'Ja overkopen' zei June en zette een zak munten op de tafel. Ze stonden in de kapiteinshut van het schip. Op de planken stonden allerlei kleine stenen beeldjes van magische wezens. Ze leken levensecht maar toch waren ze dat niet.'Waarom zou je die verrader willen? Ik heb hem alleen gekocht omdat ik een goedkope knecht zocht'.'Ik denk dat hij een goede hulp zal zijn in de bergen' zei June en dacht terug aan wat er in het centrum gebeurt was. De rede waarom ze een boot nodig hadden was omdat de teleporteermachine niet tot in de bergen reikte. Anders waren ze er gewoon heen geteleporteerd, de steen gepakt en weer terug gegaan.'Hoe kan hij nu vanpas komen in Noorderbergen?' lachte de kapitein. 'Het is een seberiaan, die komen oorspronkelijk uit het Zuiden!'. June zuchte.'Mag ik hem overkopen ofniet?'. 'Wat ben je bereid te betalen voor deze verrader?' vroeg Frederick en ging achterover hangen in zijn stoel.'Wat jij ervoor betaalt hebt, plus de helft' zei June en schoof de zak naar voren.'Hij heeft me vertelt wat je voor hem gegeven hebt, dit is gepast'. Frederick inspecteerde de zak goud en zette hem uiteindelijk in zijn kluis.'Goed, je mag hem hebben' zei hij.'Ik zal hem ervan op de hoogte brengen'.'Bedankt zei June en wandelde tot bij de deur.'Veel succes ermee' lachte de kapitein nog voor June de hut verliet en de deur sloot.

'Ongelofelijk' zuchte Oc.'Je hebt het echt gedaan, je hebt een slaaf gekocht...' 'Ik heb het eerst met jullie overlegt hoor' zei June.'Ik ben er zeker van dat Josh een goede bontgenoot zal zijn'. Ze keek naar Demi en Niels.'Misschien moet er nog iets overlegd worden?'. Demi zuchte.'Niels en ik zijn samen' zei ze.'Dat moest er is van komen' lachte André.'Ja we dachten al zoiets' lachte Maarten en keek naar Julie. Febe en June hadden beide Maartens blik gezien en lachten.'Dan is het nu officieel' zei Jana.'Het eerste koppel van velen' zei Febe en keek naar Sam en August, die nu beiden doorhadden dat ze wist van hun gevoelens voor June.'Ik ben toch blij dat je Josh gekocht hebt' lachte ze en keek naar June.'Het was een wijze beslissing'. 'Zegt degene die erop verliefd is' lachte Jana.'Ik ben niet op Josh!' riep Febe.'Ja toch wel' lachte Jana.'Echt wel' zei Mia. Febe rolde met haar ogen en haar gedachten dwaalde af. Plots kwam Josh luid de kamer binnen en iedereen schrok recht.'Hebben jullie me gekocht!?' vroeg hij verbaasd.'Zij heeft je gekocht' zei Oc en wees naar June. 'Jep, dat was zij' zei André en wees ook naar haar. Josh ging voor June staan doe ondertussen al recht stond.'Ik kan het uitleggen Josh, ik...' begon ze. 'Dankje, dankje, dankje!' lachte Josh en knuffelde haar.'Ik kan je niet hard genoeg bedanken om me hier weg te halen!'.'Graag gedaan' lachte June. 'Het was ook ons idee hoor' zei Oc snel. 'Ja, ja' lachte Sam.'Zo gaan we niet beginnen'.

De 12 kinderen(#1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu