'Hey, Roos, waar ga je heen?' vroeg Febe verward en zag hoe Roos steeds hoger de lucht in vloog.'Zo te zien gaat Mist er ook heen' zuchte June en zag dat er opeens 3 elfjes waren.'Wacht eens even, dat is Oker!'.'Betekent dit dat Sam de wagen gevonden heeft?' vroeg Febe verbaasd.'Wat zou het anders kunnen betekenen?' vroeg June en liep achter de elfjes aan.'Wacht op mij!' riep Febe en liep achter haar aan. Wat later kwamen ze bij de voet van de wagen aan waar iedereen al stond de wachten.'Wat voor een leider komt er nu te laat?' lachte Maarten.'We kwamen zo snel mogelijk hoor' zuchte Febe hijgend.'Man, wat een inspanning'.'Waar zijn Sam en August?' vroeg June verward.'Hierboven!'. August stond op de rand van de praalwagen en keek naar beneden.'Hoe zijn jullie daar nu weer op gekomen?!' vroeg Febe verward.'Elfenstof' lachte Mia, vloog omhoog en landde sierlijk op de wagen.'Cool' lachte June en keek naar Mist.'Kun jij mij ook laten vliegen?'. Mist begon rondjes rond June te draaien en June begon stilletjes aan te zweven. Ze sukkelde naar boven en landde naar August.'Het is best als niemand anders meer naar boven komt, het is hier nogal krap!' riep ze naar beneden.'Wij blijven wel staan!' riep Julie.'Hebben jullie hier al iets gevonden?' vroeg June en keek naar Sam en August.'We wouden wachten op jou' zei Sam en keek met een blik vol afschuw naar August.'Hebben jullie ruzie ofzo?' vroeg June verward.'Nee' zei Sam.'We hebben geen ruzie' zei August.'Sam is gewoon bang dat hij onze weddenschap verliest'.'Er is geen tijd voor onnozele weddenschappen hier' zei Mia.'We moeten die prinses opsporen zodat we weer naar huis kunnen'.'Mia heeft gelijk' zei June streng.'Ik wil niet eens weten waar jullie over gewed hebben'.'Nee, dat wil je niet' zei Sam en keek naar beneden. 'Dus gaan we deze wagen onderzoeken of wat?' vroeg August en begon rond te kijken op de plaats waar de prinses had gestaan.'Goed plan' zei June en zocht mee.'Ik heb iets' zei Sam en pakte een gsm van de grond.'Ik wist niet dat ze gsm's hadden in de magische wereld' zei Mia verbaasd.'Die hebben ze ook niet' zei June en pakte de gsm. 'Er staat geen toegangscode op'. 'Waar wacht je op, ontgrendelen dat ding' zei August en wou de gsm afpakken.'Nee, we gaan naar beneden en ontgrendelen hem met de anderen' zei June en vloog samen met Mist weer naar beneden. 'Hebben jullie iets gevonden?' vroeg Maarten nieuwsgierig.'Dit' zei June en toonde de gsm. De rest kwam ook naar beneden vliegen en landde naast June. 'Ontgrendel dat ding nou' zeurde August.'Hier gaat die dan' zuchte June en ontgrendelde de gsm. Er stond 1 telefoonnummer op de gsm, meer niet. Het nummer was op onherkenbaar ingesteld en kon je dus niet zien. 'Zouden we bellen?' vroeg Sam naar June kijkend. Ze keek de groep rond. 'Wie stemt voor?'. Meer dan de helft van de groep stak zijn hand op. 'Meerderheid wint' zuchte June en belde het nummer.'Ik zet het wel op luidspreker'.'Zo te zien hebben jullie de gsm gevonden' zei een vervormde stem. 'Hallo 12'.'Wie ben jij en waarom heb je in hemelsnaam de feeën prinses ontvoerd?' snauwde June. De anderen schrokken duidelijk van haar reactie, dat waren ze niet van hun leider gewoon.'Oh June toch, je hebt geen idee' lachte de stem.'Het enige dat jullie op dit moment moeten weten is dat wij niet alleen de prinses, maar ook jullie vrienden en familie gevangen hebben genomen. Probeer ons te stoppen en je ziet ze NOOIT meer terug!'. De stem haakte in en we staarden gevoelloos voor ons uit.'Ze hebben onze vrienden en familie' zuchte Mia en kreeg tranen in haar ogen.'Sst, misschien willen ze alleen dreigen' probeerde André haar te troosten.'Dat denk ik niet...' zuchte June en gaf de gsm aan Oc.'Ze hebben foto's doorgestuurd' zuchte hij.'Ze hebben ze...'
JE LEEST
De 12 kinderen(#1)
FantasíaDit is het verhaal van 12 mensen, 6 meisjes, 6 jongens. Mensen van 16 jaar oud, geboren in hetzelfde jaar, elk een andere maand. Allemaal ontdekken ze dat ze krachten hebben op hun 16de verjaardag. Elk van hen is uniek. Ze werden uitverkoren door de...