Hoofdstuk 29

206 22 1
                                    

De deur ging met een luid krakend geluid open en er viel licht in de kamer. Nu was het duidelijk te zien dat we in een soort grote kooi zaten met dikke ijzeren tralies. Een brede gespierde man kwam de kamer binnen met achter hem een karretje met voedsel dat ik niet herkende. De man was gemaskerd en was duidelijk te herkennen als een mens. Snel zette ik mijn kroon weer op en het kristal stopte met stralen.'Jullie zijn allemaal al wakker zie ik' grijnsde de man en keek de cel binnen.'Jij ook prinses'. Ik slikte.'Wat wil je van me?' vroeg ik.'Oh, ik helemaal niets' lachte hij.'Maar de mensen waarvoor ik werk zijn heel wat leuks met jou vanplan'. Ik deinsde terug tegen de muur.'Wat wil je dan van ons jij creap?' snauwde Maya en ging voor de man staan.'Julie dienen als geiselaars' lachte de man.'Want er zijn 12 ambetante kinderen die denken dat ze ons kunnen tegenhouden'. Hij lachte.'Maar als we jullie hebben, kunnen ze niets doen'.'Niels...' zuchte Neal verwondert.'Ah ja Niels' lachte de man.'Die van november'. Hij pakte een schotel en schoof hem onder de tralies door. Dat deed hij tot alle schotels in de cel waren.'Smakelijk' zei hij en wandelde de kamer weer uit. Ik pakte opnieuw mijn kroon en liet het kristal de ruimte verlichten.'Niet te geloven...' zuchte Kelly.'Jij bent dus echt wie je beweert te zijn?!'.'Ik heb jullie verteld dat ik een prinses ben' zei ik rustig en keek naar het voedsel.'Wat is dat?'. 'Eten' zei Mathias en pakte een schotel. 'Zo te zien patat met pens'.'Ze laten ons tenminste niet verhongeren' zuchte Jake en ging ook wat schotels halen. 'Wat is patat met pens?' vroeg ik verward en keek naar de schotel eten die voor me werd neergezet.'Het is de alledaagse kost waar wij vandaan komen' zei Maya en begon te eten.'Het is lekker, proef maar'.'Ik keek om me heen naar de anderen en zag dat Neal voor zich uit zat te staren zonder te bewegen.'Wat is er Neal?' vroeg ik verward.'Niels...' zuchte hij.'Hij wist wie hij was...'.'Wie is Niels?' vroeg Lies verward.'Zijn tweelingbroer' zei Simon. 'Ze zijn nog nooit zo lang van elkaar gescheiden geweest'.'Heb je hem niet gehoord dan?' vroeg Neal.'Niels kan ons redden, ons hieruit halen!'.'Als hij dat probeert, word het je einde' zei Mathias.'Dat zal hem niet tegenhouden hoor' zei Neal.'Ook al zou het zijn einde betekenen'.'Hij is 1 van de 12 mensen die me proberen te redden' zei ik verward.'De raad moest ze vast geroepen hebben om me te beschermen'.'Waarom ben je eigenlijk zo belangrijk, prinses?' vroeg Erik vanuit zijn hoek. Ik zuchte.'Zonder mij is er geen magie in het magische rijk' zei ik stil.'Als ik nog lang wegblijf, zal de magie verdwijnen en word iedereen zwak'.'En dan kunnen ze het rijk zonder probleem veroveren' zei Jake constaterend. Ik schrok recht.'Ze willen het koninkrijk overnemen!'.'Maar de 12 zullen hen stoppen' zei Erik zelfzeker. 'Ik denk dat mijn vriend Sam er ook 1 van is'. Hij keek naar Lies.'Je grote broer komt ons redden Lies, daar ben ik zeker van'.

De 12 kinderen(#1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu