'Denk je echt dat dat de rede is dat we hier zijn?' vroeg Jana.'Het zou kunnen' zei August en keek naar June.'Ik weet het ook niet oké' zei ze en keek naar de tafel.'Maar het zou inderdaad kunnen'. 'Waarom komt die man het ons niet gewoon vertellen?' zuchte Mia en ging op haar plaats zitten.'Wacht, dat is het' lachte Sam.'Wanneer verscheen die man?'.'Nou, gisteren en eergisteren' zuchte Julie.'Ja maar wanneer?' vroeg hij lachend.'Ik denk dat jij een idee hebt' zei Oc lachend.'Hij verschijnt alleen als we allemaal samen aan tafel zitten' zei Sam.'Misschien kunnen we hem op die manier roepen of zoiets'. 'Daar zit eigenlijk nog wel wat in' zei Febe lachend en ging op haar plaats zitten.'Hoe weten we dat dit gaat werken?' vroeg André en ging naast Mia zitten.'Het is het proberen waart' zei June en nam haar plaats in aan de tafel. Ze keek rond.'Komop, aan tafel' zei ze. Demi keek Niels vragend aan. Niels haalde zijn schouders op en ging aan tafel zitten. Demi zuchte en ging naast hem zitten. Wat later zaten we allemaal aan tafel.'Wat nu?' vroeg Jana. June zuchte en keek naar Mist, haar elfje.'Weet jij wat we nu moeten doen?'. Het elfje vloog omhoog en riep de anderen. Ze begonnen in een cirkel te vliegen en hun licht straalde fel. De deur verscheen en de man kwam er op zijn eigen tempo uit gewandeld. 'Gegroet 12 uitgekozenen' zei hij met zijn typische stem.'Hoe vonden jullie het magische rijk?'.'Je wist dat de prinses ontvoerd zou worden, niet?' vroeg Jana argwanend.'Slim gezien meisje' zei de man en keek naar June. 'Jullie zijn inderdaad geroepen om de prinses terug te halen'.'Ik wist het!' lachte Mia.'Bespaar het gejuich, kleine mensen' zei de man sereen.'Het zal geen makkelijke tocht worden, maar jullie zullen slagen in jullie opdracht'. Hij draaide zich weer om en verdween weer door de deur.'Daar hadden we veel aan' zuchte Oc.'We weten nu tenminste waarom we hier zijn' zei Julie.'In dit centrum'. Iedereen aan de tafel keek naar June.'Dus wat gaan we eraan doen, leider?' vroeg Maarten. June stond op en keek de kring rond. 'Jullie kunnen niet van mij verwachten dat ik altijd overal het antwoord op weet' zuchte ze.'We moeten dit samen doen, als een team'.'Wat stel je dan voor om te doen?' vroeg Jana en stond op.'We weten niets van deze prinses, laat staan van de rest van de magische wereld'.'Dan moeten we er wat meer over zien te weten komen' zei Niels en stond op.'Bruin, wat moeten we doen?'. Bruin was Niels elfje en had een bruin- oranje kleur. Ze kwam naar beneden vliegen en cirkelde rond zijn hoofd. Daarna vloog ze rechtstreeks naar de bib. De andere elfjes deden net hetzelfde en vlogen achter Bruin aan naar de bib.'Ik denk dat ze een plan hebben' lachte Julie en stond op. We wandelden achter de elfjes aan de bib in. Daar stond een grote staander met een oud dik boek. De elfjes cirkelden eromheen en vlogen toen weer op iedereens schouder.'Het boek der antwoorden' zei Sam.'Daar heb ik over gelezen, maar dat stond hier gisteren toch niet?'. Hij keek naar August en June.'Een oud en stoffig boek van die omvang had ik me wel herinnerd' zuchte August.'Ik ook' zei June en opende het boek.'Gegroet 12 uitgekozenen' zei het met dezelfde stem als van de gemaskerde man. June deinsde geschrokken achteruit. 'Waarmee kan ik jullie van dienst zijn?'. 'Het boek praat!' riep Febe.'Dat hadden we nog niet door' zuchte Maarten. 'Het kan ons antwoorden geven op onze vragen' lachte Mia.'Dit is perfect' zei June.'Op deze manier zijn we helemaal klaar voor onze zoektocht naar de feeën prinses'.'Prinses Amelia, kroonprinses van het magische rijk. Vandaag is het haar 16de verjaardag, vandaag zal ze haar opleiding tot leider voltooien en tot koningin gekroond worden' zei het boek en er verscheen een foto van de prinses. 'Ze zou koningin zijn geworden vandaag' zuchte June.'We moeten haar terughalen'. De rest van de dag verzamelden we informatie over de magische wereld en zijn inwoners. Op het einde van de dag wisten we meer van deze wereld dan van onze eigen wereld.
JE LEEST
De 12 kinderen(#1)
FantasíaDit is het verhaal van 12 mensen, 6 meisjes, 6 jongens. Mensen van 16 jaar oud, geboren in hetzelfde jaar, elk een andere maand. Allemaal ontdekken ze dat ze krachten hebben op hun 16de verjaardag. Elk van hen is uniek. Ze werden uitverkoren door de...