Hoofdstuk 32

216 21 1
                                    

June had Julie de instructies gegeven Josh te vertellen waarom we eigenlijk hier waren, wat we konden, onze echte namen,enz....Na een dag reizen waren we bijna aangekomen bij de Noorderbergen. Mia huppelde vrolijk over het dek samen met André. Ze waren goede vrienden en Mia speelde graag dus deed André maar met haar mee.'Pak me dan!' riep ze en rende zo hard ze kon naar binnen. Wat later trekte André een sprintje en haalde Mia in.'Hebbes!' lachte hij en greep haar rond haar middel.'Stop! Dat kietelt!' lachte ze en viel op de grond. Het werd stil en in de achtergrond kon je een luid geschreeuw horen.'Dat komt uit de keuken' zei André verward. Mia stond op en luisterde naar het geluid.'Dat klinkt alsof iemand hulp nodig heeft' zei ze en keek naar André.'Je wilt gaan kijken ofniet?' vroeg hij en stond op. 'Wat als iemand in groot gevaar is?' vroeg ze.'Oké dan' zuchte André en volgde Mia op het geluid af. Toen ze bij de keuken aankwamen stond de deur op een kier.'Wat zou er aan we hand zijn?' vroeg Mia verbaasd en tuurde naar binnen. Daar stond Frederick te schreeuwen tegen de kok.'Alstublieft kapitein, heb genade' smeekt hij.'Je hebt meer dan vijf overtredingen begaan' snauwde de kapitein.'Dus nu zul je je lot moeten aanvaarden!'. Hij deed zijn zonnebril af en keek naar de kok.'Neeeeee!!!!' riep hij en veranderde in een kleine stenen beeldje. Mia deinsde geschrokken terug naar André. 'Dat is eentje voor mijn collectie' lachte Frederick en pakte de kok op. Hij kwam de keuken buiten en ging naar de kapiteinshut zonder dat hij André en Mia opmerkte.'Hij is een monster...' zuchte André.

'Hij veranderde hem in steen?!' vroeg Demi met grote ogen.'Dat is toch helemaal niet mogelijk' zuchte August. 'Toen ik in zijn kantoor zat zag ik wel veel stenen beeldjes' zuchte June.'Hij veranderde de kok in steen, ik zweer het!' riep André. Julie en Josh kwamen de kamer binnen.'Waarom schreeuwen jullie zo?' vroeg Julie verward.'Kapitein Frederick heeft iemand in steen verandert' zei Mia.'Heeft de kok zijn vijfde overtreding begaan?' vroeg Josh alsof het normaal was.'Jij weet dat hij dat kan?' vroeg June verward.'Hij is een afstammeling van Medusa' zei Josh.'Hij kan mensen in steen veranderen'.'Natuurlijk moesten wij met een monster meevaren' zuchte Oc. 'Het is zelden dat een Meduus zo'n hoge rang krijgt als Frederick' zei Josh. 'Zijn familie werkt zich al generaties naar boven, ze worden geaccepteerd door het koningshuis'.'Fijn, ook dat nog' zuchte André.'Die zoektocht naar die blauwe steen was nog niet zwaar genoeg'.'Niet klagen André' zei June streng.'We hebben nu tenminste een nieuwe bondgenoot'. Josh lachte. 'Bedankt mijn leider' zei hij.' Zeg maar gewoon June hoor' zei ze.'Oké, June' zei hij en ging op een bed zitten. 'Nu weten jullie waarom ik zo blij ben met het feit dat jullie me gekocht hebben'. 'Hoeveel overtredingen had je al?' vroeg Julie verbaasd.'Drie' zei hij. 'Kapitein Frederick is zeer strikt en streng met zijn regels'.'Wat ben in blij dat we je hier weg gaan halen' lachte Febe.'Waarom verbaasd me dat niets?' lachte Jana. Zij en Mia begonnen te lachen.'Heel grappig' zei Febe. Josh keek ze verward aan en de hele groep moest lachen.'We leggen het je nog wel uit' lachte Maarten.

De 12 kinderen(#1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu