'Hoe gaan we hier ooit levend uitkomen?' zuchte Niels.'We zijn verdoemd' zuchte Oc.'We komen hier wel uit' zei André.'Heb een beetje vertrouwen in ons team ja'.'Wat is jouw plan dan?' snauwde Demi.'Hoe ga jij ons hier uitkrijgen?'.'Kalmeer eens' zuchte June.'Ik probeer te denken'.'Ik wou dat er een manier was om uit deze stomme grot te komen' zuchte Mia. 'Dat is het!' riep June en keek naar Mia. 'Ga voor Jana staan, nu'. Mia stond verward op en ging voor Jana staan. 'Wat wil je dat we doen dan?' vroeg Jana verward.'Als Mia een wens doet die ze echt oprecht meent en je in haar ogen kijkt...' zei June.'Komt haar wens uit' lachte Jana en keek naar Mia.'Want dat is mijn gave!'.'Dat we daar niet eerder op gekomen zijn' zei Maarten. Mia ging voor Jana op de grond zitten en keek in haar ogen.'Ik wou dat er een manier was om uit deze grot te komen' zei ze. Jana's ogen begonnen te gloeien. 'Heeft het gewerkt?' vroeg Oc.'Als ik jou lelijke vriend aan een vriendin kan helpen, moet dit ook wel lukken' zei ze.'Mathias is niet zó lelijk' lachte Oc. 'Wow wacht, Mathias Verbeek?' vroeg André verbaasd.'Je kent hem? Dat is geweldig, mijn 2 beste maten kennen elkaar al. Dat maakt het voor mij makkelijk' lachte Oc. Je kon zien aan André's blik dat hij Mathias wel kon wurgen, maar hij zei er niets van.'Hey, jongens, kijk hier eens' zei Josh en keek naar de achterkant van de grot. Er was een doorgang verschenen.'Jana, je bent echt geweldig!' riep Oc en gaf haar een high-five.'Dankje' lachte ze en ging naar Josh.'Er loopt vreemd roze water' zei Febe die er ook al was komen bij staan.'Wacht, roze water?' vroeg June en keek de opening in.'Dat zijn de magie bronnen!' lachte ze.'We zijn echt bijna bij de blauwe smaracht!'. In haar vreugde knuffelde ze Sam en August wierp hem een nijdige blik toe.'1-0' zei Febe stil tegen August.'Je zal je best moeten doen'. Febe lachte en keek naar Julie en Maarten. Ze groeiden steeds dichter naar elkaar tot er uiteindelijk meer als vriendschap zou ontstaan. Toen keek ze naar Demi en Niels, die gewoonweg bestemt waren voor elkaar. En tenslotte nog Jana en Octaaf. Hij had vandaag de eerste stap gezet voor hun verdere vriendschap en liefde.'Waar wachten we dan nog op?' vroeg André naar June kijkend.'Volg mij' lachte June en ging als eerste de opening in, op de voet gevolgd door Sam.'Julie, kun jij misschien wat bijschijnen? Het is hier nogal donker'. Julie drong zich naar voren en liet een lichtbol in haar hand verschijnen. Zo volgden we de roze stroom tot we bij een enorme grot met watervalletjes uitkwamen.'Hier moet het zijn' zuchte June verwondert. En inderdaad, het duurde niet lang voor ze de blauwe smaracht in het oog kregen.
JE LEEST
De 12 kinderen(#1)
FantasíaDit is het verhaal van 12 mensen, 6 meisjes, 6 jongens. Mensen van 16 jaar oud, geboren in hetzelfde jaar, elk een andere maand. Allemaal ontdekken ze dat ze krachten hebben op hun 16de verjaardag. Elk van hen is uniek. Ze werden uitverkoren door de...