Hoofdstuk 39

234 21 4
                                    

'Hierbij zegen ik, hoogpriester Bertus, prinses Amelia van het magische rijk en geef haar de wijsheid en kracht om haar land te leiden in goede en slechte tijden als de nieuwe rechtmatige heerser van het magische rijk. Hierbij kroon ik de prinses tot koningin'. De hoogpriester zette een met diamanten belegde kroon op Amelia's hoofd. In het midden schitterde het magische kristal dat de magie levende hield. Ze stond op en draaide zich naar het volk, dat luid applaudisseerde. Wij hadden samen met onze familie en vrienden een vip plaats gekregen naast de koninklijke familie. Wij, de 12, hadden het rijk van de ondergang gered en kregen daarom de hoogste stand in het rijk, de A-rang. Zelfs al waren we mensen. Nu liet Amelia haar vlinder vleugels schitteren op het reusachtige balkon van het paleis. Haar kroningsjurk was prachtig en versierd met parels en edelstenen.'Ik, koningin Amelia van het magische rijk, zal nu een toespraak houden om deze plechtigheid af te sluiten' begon ze.'Ik zal het rijk leiden zoals mijn voorouderen dat ook voor mij gedaan hebben. Ik zal proberen een goede koningin te zijn in goede en slechte tijden. Maar ook wil ik graag de 12 mensen bedanken die mijn leven hebben gered en daarmee ook het magische rijk. Zij en hun bontgenoten, Thilmo van Els en Joshua van de Katundra stam. Zij allen zullen de A-rang verkrijgen en we zullen hun heldendaden herinneren en eren'. Ze keek naar ons en lachte.'Daarom wil ik graag deze mensen vrije toegang geven tot het magische rijk. Dit houd in dat hun families zich mogen vestigen in het magische rijk en hun vrienden vrije toegang hebben om tussen de werelden te reizen vermits ze deze wereld geheim houden voor al de andere mensen'. Ze kwam voor de tribune staan waar wij in zaten.'Ga staan en zeg mij na'. We stonden op en legden onze hand op onze borst zoals zij dat deed.'Ik zweer plechtig' begon ze.'Ik zweer plechtig' zeiden we na.'Dat ik niets maar ook helemaal niets'.'Dat ik niets maar ook helemaal niets'.'Zal vertellen over de magische wereld tegen anderen'.'Zal vertellen over de magische wereld tegen anderen'. We gingen weer zitten en wat later begon het koninklijke bal. We hadden het gehaald en onze missie voltooid. We hadden een vriendschap opgebouwd die nooit verbroken zou worden. Onze levens zouden nooit meer normaal zijn, maar dat maakte ons niets uit. Want hoe het nu ook verder ging, we hadden altijd elkaar. En samen konden we alles aan.

----------------------------------------------------
Dit was mijn eerste verhaal
Hopelijk vonden jullie het een leuk verhaal
Ik ga nog een vervolg te schrijven
Laat zeker weten wat je ervan vind!

De 12 kinderen(#1)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu